Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Fogyasztóvédelmi kampány az utasok jogairól

2008. december 09. - kedd 16:11
Címkék: utazás, jog, kiadvány, reklamáció, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Fogyasztóvédelmi kampányt indít a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az utasok jogairól, kötelezettségeiről, "Gondtalan utazás a Föld körül" címmel.


A kampány keretében egyebek között arról informálják a fogyasztókat, hogy mit tehetnek, ha késik a repülőjáratuk, vagy elvesztik a poggyászukat, milyen kötelezettségük van akkor, ha érvényes jegy nélkül utaznak a buszon, és utólag fizetik be a büntetést. Mire kell figyelniük az utazási szerződés megkötésekor, vagy akkor, ha elégedetlenek a választott szálloda szolgáltatásaival, esetleg nem kapnak számlát.

Az utasjogokról és a panaszkezelés módjairól itt találhatunk bővebb tájékoztatást!

Forrás: photos.com
A szövetség elsőként a közeljövőben hatályba lépő új jogszabály, az utazási szerződésről szóló kormányrendeletre szeretné felhívni a fogyasztók figyelmét - derül ki a közleményből. Az új rendelkezések tisztázzák az utazással kapcsolatos alapvető fogalmakat, pontosítják utazási szerződés esetében a részvételi díjra, árfeltüntetésre vonatkozó előírásokat. Kibővül a díjemelés lehetőségének köre azzal, hogy erről a szállítási költségek változása miatt is dönthetnek, ideértve az üzemanyagköltségek változását is. Módosulnak az út lemondására, a bánatpénzre, vagy lemondási díjra vonatkozó szabályok is, és a jövőben az utazásszervezők a hibás teljesítésből eredő károkért a felelősség mértékét a részvételi díj kétszereséig korlátozhatják.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

...., 2009. január 07. - szerda 17:27

2008 novemberében, 2 részletben: 2008.11.10-én és 208.11.28-án férjemmel befizettünk az Ariadne Travel barcelonai, szilveszteri útjára. 2008.12.12-én hozták tudomásunkra az utazás elmaradását az Ariadne Travel hibájából, az idevonatkozó Kormányrendelet pedig leszögezi, hogy: "ha az utazási vállalkozó az a) pont szerinti helyettesítő szolgáltatás nyújtására nem képes, vagy az utas a neki felkínált helyettesítő szolgáltatást nem fogadja el, az utas követelheti a teljes befizetett díj azonnali visszafizetését és a díj után évi 20% mértékű kamat megfizetését." A mai napig, 2008.12.27-ig a befizetett díj visszatérítése nem történt meg. Az utazási irodához személyesen, illetve ajánlott, tértivevényes levélben is eljuttattam a fizetési felszólítást. Fel szeretném hívni minden utazni vágyó figyelmét arra, hogy ezt az utazási irodát kerüljék el, nehogy hozzánk hasonlóan járjanak!!! Erzsébet

Kommentek

Á. Balázs, 2020. január 22.

Üdv! Nekünk a Baliner Bt.-ről van nagyon rossz véleményünk. Nem teljesítették határidőre a...

Ablakcsere buktatókkal

Mr. George Anderson, 2020. január 22.

Üzleti kölcsönt keres? Személyi kölcsönök, lakáscélú kölcsönök, autó kölcsönök, di...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

bishop berry smith, 2020. január 21.

Helló Szüksége van pénzügyi kölcsönre, ingatlanbefektetésre, autókölcsönre, adósságkons...

Menekülés a UPC-től

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza