Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Segítség az átverések ellen

Munkatársunktól, 2008. december 01. - hétfő 10:55
Címkék: átverés, kiadvány, jog, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az Európai Bizottság Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága egy kampányt indít, hogy segítsen a fogyasztóknak minél jobban megismerni a jogaikat.


"Végre NYERHET a lottón! A CERN laboratóriumban fejlesztett algoritmust használó új szoftver segítségével Ön a saját oldalára állíthatja a szerencsét."  Persze sem ez a szoftver, sem semmi más nem segít a szerencsejátékok megnyerésében. Az ilyen állítások minden esetben félrevezetőek. A fenti "reklám" csak egy példa a sok közül a tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatra.

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter

Ki ne találkozott volna kamu reklámmal?

Egy nemrégiben elfogadott uniós jogszabály - a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló (UCP) irányelv - pontosan meghatározza azokat a kritériumokat, melyek alapján bizonyos kereskedelmi gyakorlatok tisztességtelennek tekintendők, továbbá tartalmaz egy ún. feketelistát is azokról a kereskedelmi „praktikákról”, amelyek minden körülmények között tiltottak. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok közé tartoznak például a megtévesztő vagy valótlan információkon alapuló reklámok. Ha meg szeretné ismerni a példákkal illusztrált teljes listát, látogasson el a kampány honlapjára: www.isitfair.eu (a magyar változat itt érhető el).


A „Tisztességes ez?” kampány

A kampány minden fogyasztóhoz szól, életkortól függetlenül, elsősorban azonban a legsebezhetőbb fogyasztói csoportokat igyekszik megszólítani, amelyeket pl. a tizenévesek és a nyugdíjasok alkotnak. Középpontjában a www.isitfair.eu weboldal áll, amely a kampány angol szlogenjétől („Is it fair?”, magyarul: „Tisztességes ez?”) kölcsönzi a címét. Nem egy unalmas intézményi honlapról van szó, hanem egy olyan weboldalról, amelyet az alábbiak fémjeleznek:

* Hasznos gyakorlati információk: segítenek a fogyasztóknak eldönteni, hogy egy adott kereskedelmi gyakorlat a törvény értelmében tisztességtelennek minősül-e, illetve hogy mit tudnak tenni akkor, ha tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat áldozatává váltak.
* Interaktív tanulás: a weboldal kvízkérdései segítenek a fogyasztóknak megkülönböztetni egymástól a törvényes és a törvény által tiltott kereskedelmi gyakorlatokat. Egyes esetekben elképesztő módszerekkel próbálnak túljárni az emberek eszén!
* Multimédiás népszerűsítő eszközök: a feketelistán szereplő legtisztességtelenebb kereskedelmi gyakorlatokat – szórakoztató módon - illusztráló animációk; a „Tisztességes ez?” logót és a weboldalra mutató linket tartalmazó bannerek.

Senki sem szereti, ha becsapják. Ezért különösen fontos ez a mostani kampány, amely segíteni fog a fogyasztóknak jobban megismerni saját jogaikat, és ezáltal garantálni, hogy a kereskedelemben is érvényesüljenek a „fair play” szabályai.

Forrás: OFE/isitfair
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

...., 2008. december 05. - péntek 10:07

Ajánlom figyelmükbe az alábbi weboldalt: http://www.karacsonyra.com/ A weboldalon sms-t küldve egy emelt díjas telefonszámra, elméletileg értékes tárgynyereményeket lehet nagyon olcsón megvásárolni, amennyiben abban az 5 percben mi voltunk az egyedüli sms küldök az adott tárgy kódjával. Észrevételem: 5 percenként kari a1 10 Ft-tal emelkedik kari a2 8 Ft-tal emelkedik kari a3 2 Ft-tal emelkedik azaz mind a három termék levelem megírásának pillanatában 1580 alkalommal emelkedett (feltéve, hogy nulláról indult a számláló) azaz, vagy 131 és fél órája mindenki sms-eket küld mind a három termékre, és az ötlegazda minimum 7.110.000 Ft-ot keresett eddig ezzel a játékkal, vagy meglehetősen undorító átverés az egész. Javaslom, amennyiben lehetőség van rá, megvizsgálni az oldalt. Az oldalon elérhetőség, cégnév, telefonszám természetesen nincs. Üdvözlettel: L. Ákos

Péter Sandor, 2008. december 01. - hétfő 16:22

Azokat kedvelem, akik nyílt sisakkal játszanak, ha egy kicsit mosolygósak is, akkor jó. Nézzék meg, hogy a civilek hogyan csinálják, nem akarnak másnak látszani, mint amik: http://videa.hu/tagok/1065353 Egyébként ahogy család , úgy a hiszékenység, a gondolkodás képtelenség stb. ellen sincs orvosság! Barátsággal

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. január 19.


Van rossz hitelképességi mutatója? Pénzügyi szempontból nem megfelelő? Hitelt adunk a...

Menekülés a UPC-től

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza