Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Szélmalomharc a Generalival

T. Szilvia, 2008. november 10. - hétfő 14:13
Címkék: biztosítás, díj, szerződés, átverés, autó, ügyintézés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Te csak fizess, a többi a mi gondunk! Avagy mi mindent (nem) garantál a Generali Biztosító… Egy ügyfél hányattatásai, aki arra vetemedett, hogy Casco biztosítást kössön.


Aug. 5.: Hősünk, Sz. megveszi élete első autóját, egy 3 éves kis Suzuki Swiftet, s mivel azt nehezen megspórolt készpénzből fizeti ki, büszke és gondos gépkocsi tulajdonosként még aznap este online ajánlatot kér az Elsőbiztosítás Kft.-től.

Aug. 6.: A(z) elsobiztositas.hu biztosítási portálon - 2008.8.6 napján - kezdeményezett casco gépjármű biztosítási szerződés tényét és tartalmát visszaigazolják. („Hurrá! Sínen vagyunk, gondolja a naiv ügyfél!)

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter
Aug.14.: Végre megérkezik a csekk, és ő szépen befizeti az első negyedéves díjat (13 555Ft) a Generali Biztosítónak, amelyet választott, s amelyhez ajánlatát az Elsőbiztosítás Kft. továbbítja.

 
Szept. 12.:
Átveszi ajánlott levelét a postán (figyelemre méltó a dátumozás következetessége: Szept. 10-én kap értesítést a postától, hogy ajánlott küldeménye érkezett, a borítékon 8-a szerepel, míg a levélben már szept. 2-a!). Szomorúan veszi tudomásul, (illetve venné, ha értené) hogy nincs érvényes Casco-biztosítása, mert ajánlata a „túl magas kockázati szint miatt el lett utasítva”). Péntek este van azonban, így várnia kell hétfőig, hogy megtudja, mit is jelent ez.

Szept. 15.: Felhívja az Elsőbiztosítás Kft.-t, ahonnan azt az infót kapja, hogy azért lett elutasítva, mert nem vitte be az autót időben fényképezésre az Elsőbiztosítóhoz. (Kapott ugyan egy telefonhívást ezzel kapcsolatban szept. 10-én tőlük, de egyrészt azon a héten munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tudta ezt megtenni, másrészt – a fenti tények ismeretében - nem lett volna már ez amúgy is késő?!)

Szept. 16.: Autó bemutatva, lefényképezve.

Okt. 1.: Kötvény még mindig sehol, így felhívja az Elsőbiztosítást, hogy biztosan minden rendben van-e, mindent leadott-e. Megnyugtatják, hogy igen, sőt felajánlják, hogy majd ők felhívják a Generalit, hogy küldjék a kötvényt.

Okt. 16.: Minő meglepetés! Email érkezik az Elsőbiztosítástól, hogy még legalább 5 dokumentumot tartozik bemutatni az Ügyfél, különben nem lesz Cascója. Ügyfél mérges lesz, úgy dönt, hogy nem kér az alkuszból többé, és még aznap emailben megkéri őt, ne fáradozzon tovább, megköti ő közvetlenül a Generalival a biztosítást.

Okt. 20.: Telefon az Elsőbiztosítótól: Kérik, fontolja meg újra, de az Ügyfél elmondja nekik a szándékát, hogy másnap megy a Generali ügyfélszolgálatára.

Okt. 21.: Szerződéskötés a Generalinál (csekély 70 perc alatt). Hurrá! Már csak a kocsit kéne lefényképezni, de hát szegény Generalinak nincs pénze újratölthető elemekre, anélkül pedig a fényképezőgép se hajlandó dolgozni… Ügyfél mit tehet, mit sem, vállalja, hogy beküldi még aznap a saját maga által készített fotókat. Arra vetemedik ugyanakkor, hogy rákérdez, mi lett az augusztusban befizetett pénzével. (Merthogy el ne feledjem, mielőtt szóba álltak volna vele, itt is le kellett tennie az asztalra az 1 havi díjat, ami most már 6600 forintra emelkedett.) Válaszul megtudja, hogy egy apró hiba folytán a pénzét egy másik ügyfél (egy úr) kötelező biztosítására sikerült a Generalinak rákönyvelnie, így ugyan nem lesz könnyű azt visszaadniuk.

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter


Okt. 22.:
Telefon érkezik a Generalitól: Még nagyobb a gond: Még mindig az Elsőbiztosítás ajánlata van érvényben, és a befizetett negyedéves díj is ehhez az ajánlathoz tartozik, tehát már ezért sem tudják visszafizetni. Ügyfél (nem is értjük miért) kezdi megelégelni a dolgot, és újabb levelet ír az Elsőbiztosítás Kft.-nek, hogy nem kér a közvetítéséből. A Generalit pedig figyelmezteti, hogy ismeri a törvényt, és tudja, hogy a biztosító a biztosítási ajánlatot – annak átadásától számított 15 napon belül – jogosult írásban visszautasítani. Ezzel ugyan elkésett, de: Ebben az esetben a biztosítási szerződés nem jön létre, és a biztosító az esetleg már előlegként befizetett díjat a szerződőnek (biztosítottnak) haladéktalanul visszafizeti. Kéri, hogy ezért legkésőbb október 30-ig utalják vissza a számlájára a korábban befizetett díjat, és mielőbb küldjék el biztosítási kötvényét, mert most már kezd mérges lenni.

Nov.1.: Érdeklődik, megkaphatja-e, amit kért.

Nov. 5.: Se pénz, se kötvény. De hogy is várhatta?! Hisz alig 3 hónapja kezdte el intézni a biztosítását…

Szilvia

Az ügy végül november 12-én oldódott meg, olvasónk újabb levele tudósít erről:

"Örömmel értesítem, hogy a Generali végre intézkedett, és visszakönyvelte a más biztosítására könyvelt tételt a saját casco-biztosításomra. Kötvényt ugyan még nem kaptam, de a központi ügyfélszolgálaton megerősítették, hogy van élő biztosításom." Szilvia


 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Zsani, 2009. március 04. - szerda 21:40

Sztem minden biztosító a saját érdekeit nézi, ez tény. És ezt úgy mondom, hogy 2-nél is dolgoztam, köztük a Generali-nál is. De a brókercégek a legrosszabbak, és ez is tapasztalat (elfelejtik leadni az ajánlatot a biztosítónak, de beszedik a pénzt, illetve ők oda kötnek, ahonnan a legtöbb pénz folyik a zsebbe, nem ami az ügyfélnek jó, MINDEN TISZTELET A KIVÉTELEKÉ!!!) Másrészt tényleg az a legjobb, ha az ember megnézi neten melyik a legolcsóbb és személyesen felkeresi az adott biztosítót, mert akkor ugye egyből kap egy példányt a szerződésből, illetve elvileg összehozható adott ügynökkel egy fényképezés is gyorsan, mert ott elvileg együtt kell leadni a fényképet az ajánlattal.

GReddy, 2008. november 19. - szerda 09:46

Bizony. A Generali amúgy is egy mocsok társaság. (Hallomás, én ilyen trógerekhez nem mennék!) Bár, valószínűleg mindegyik ilyen szemét. Nézzük, mit tudunk az esetről? NŐ, első autó, székesfőváros (Demszkyfalva) mint lakhely, valószínűleg fiatal, mivel első autó, én megmondom őszintén, csodálom, hogy egyáltalán hajlandó volt a biztosító szóba állni vele! A többi pedig az adminisztráció hülyesége lehet, mert a biztosítónak az az elsősorbani érdeke, hogy lehúzzon a pénzemmel. Tehát amíg csak lengetem a lóvét, hogy "szolgáltassá' má' " addig szép fényes lesz a fenekem, annyira csapkodó nyelvvel és bő nyállal közelít a szolgáltató. Utána, miután leszerződtünk? Biztosítója válogatja, de mindegyik leszarja a meglevő ügyfelet..

TGX, 2008. november 10. - hétfő 18:53

Először is az ügyfél ott hibázott, hogy az első - és az ügyben egyetlen - alkusz ajánlatára igent mondott. Aztán addig nem fizetünk senkinek és semminek egy fillért sem amíg nincs a kezemben a kötvény - legyen az bármilyen jellegű biztosítás - Másrészt "megkérdezném" a tisztelt ügyfelet, hol van/volt a kötelezője? Mert elképzelhető egy olyan eset, hogy az esetleges együtt-kötésre további kedvezményekre tehetett volna szert. Végül egy kis nyalánkság: az úgynevezett alkuszcégek nem mindig és minden esetben tájékoztatnak a különböző kedvezményekről pl: "ímél-cím kedvezmény, mobilszám- kedvezmény, stb ...

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. április 06.

Sürgősségi kölcsönt keres? A bankja vagy pénzügyi intézménye megtagadja a hitelt? Szükség...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Kevesebb az ittas sofőr

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Futószalagon itélik el az ittas vezetőket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza