Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Pereket nyert a GVH

Munkatársunktól, 2008. november 04. - kedd 14:44
Címkék: jog, átverés, bírság, fogyasztóvédelem, gvh
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Két kartell és három fogyasztók megtévesztése miatt elkezdett, mindannyiszor jelentős bírság kiszabásával zárult döntése kapcsán indított pert nyert meg első fokon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a szervezet kedden.


A közlemény szerint az öt ügyben összesen kiszabott versenyhatósági bírság majdnem 1,2 milliárd forint volt. Az egyik per a Lapker és a posta szerződésével kapcsolatos, amit a GVH azért vizsgált, mert a két cég "meg nem támadási" megállapodást kötött, azaz a Magyar Posta piacszervezési díjként egyszeri 260 millió forint összegű ellentételezésben részesült annak fejében, hogy újabb öt évig nem rontja a Lapker üzletét. Mindezek miatt a Magyar Posta és a Magyar Lapterjesztő 468-468 millió forintos bírságot kapott a GVH-tól.

A másik ügyben a GVH 2006-ban indított versenyfelügyeleti eljárást a Synergon Informatikai Rt.-vel, a Montana Információtechnológiai és Kommunikációs Rt.-vel valamint a Hewlett-Packard Magyarország Kft.-vel szemben. A három informatikai vállalkozás ugyanis a Magyar Fejlesztési Bank, a HVB Bank és a Nemzeti Autópálya Rt. által, különböző informatikai infrastruktúrák telepítésére, fejlesztésére, működtetésére, üzemeltetésére még 2003-ban és 2004-ben kiírt egyes versenytárgyalások illetve közbeszerzési eljárások során összejátszott egymással. A GVH e jogsértő magatartásért a Synergonnal szemben 38 millió forint, a HP-vel szemben 52 millió forint, a Montanával szemben húszmillió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

Első fokon a GVH számára kedvező döntés született több, bírság kiszabásával záruló, a fogyasztók megtévesztése kapcsán hozott határozat miatt indított perben is. A Metro Kereskedelmi Kft. például a megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán többféleképpen is megtévesztette a fogyasztókat, s például olyan termékeket hirdetett, amelyek egyes áruházakban nem voltak kaphatóak az akció kezdetén, illetőleg amelyekből nem állt rendelkezésre kellő nagyságú készlet. Mindezek miatt a Metro 35 millió forintos bírságot fizetett.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Az UPC a televíziós- és rádióreklámokban, illetve az óriásplakátokon szintén nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC-re 35 millió forintos bírságot szabott ki. Egy újabb ügy a Magyar Telekom mobilcégével függ össze: a fogyasztók megtévesztése miatt a céget a GVH 80 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. Az első fokon eljáró Fővárosi Bíróság részben megváltoztatta a GVH döntését, mert egy, a reklámban szereplő kijelentést nem tartott jogsértőnek, s így csak 68 millió forint bírság kiszabását tartotta jogosnak.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

LA, 2008. november 19. - szerda 15:32

2008.08.18-án a UPC Direct-től megrendeltük a reklámjaikban meghirdetett új Gold+ előfizetői csomagjukat, 1 év hűség nyilatkozattal. 9. hó végén érdeklődtünk a szükséges műszaki berendezésekről, és a számlán nem szereplő új díjakról. Tájékoztattak, hogy az új díjak csak a kiépítés után érvényesek ugyanúgy mint hűségnyilatkozat. A beltéri egység cseréjéről pedig az értékesítési pontjuk tud tájékoztatni. Az értékesítési pont tájékoztatott minket, hogy a meghirdetett beltéri egység nincs jelenleg az országban, várhatóan 10. hó elején lesz. November elején újabb érdeklődésünkre a berendezésről megérkezéséről a UPC központ és a forgalmazói pont egymásnak ellentmondóan nyilatkozott, illetve a sok megrendelésre hivatkozva konkrét időpontot adni nem tudott. Ezen tények ellenére különböző médiákban és a számlákkal érkező tájékoztatóiban ezen új szolgáltatását továbbra is hirdetik.

Kommentek

liza, 2019. október 22.


Üdvözlet mindenkinek, Liza vagyok, aki magyar vagyok, és csak egy nagyon üdvözlettel sz...

Patika trükk

liza, 2019. október 22.


Üdvözlet mindenkinek, Liza vagyok, aki magyar vagyok, és csak egy nagyon üdvözlettel sz...

Nincs tartozásom, de feketelistán vagyok...

Mr. Richard Cosmos, 2019. október 22.

Szüksége van hitelre? személyi kölcsönök? üzleti kölcsönök? karácsony kölcsön? jelzálo...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés