Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Pereket nyert a GVH

Munkatársunktól, 2008. november 04. - kedd 14:44
Címkék: jog, átverés, bírság, fogyasztóvédelem, gvh
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Két kartell és három fogyasztók megtévesztése miatt elkezdett, mindannyiszor jelentős bírság kiszabásával zárult döntése kapcsán indított pert nyert meg első fokon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a szervezet kedden.


A közlemény szerint az öt ügyben összesen kiszabott versenyhatósági bírság majdnem 1,2 milliárd forint volt. Az egyik per a Lapker és a posta szerződésével kapcsolatos, amit a GVH azért vizsgált, mert a két cég "meg nem támadási" megállapodást kötött, azaz a Magyar Posta piacszervezési díjként egyszeri 260 millió forint összegű ellentételezésben részesült annak fejében, hogy újabb öt évig nem rontja a Lapker üzletét. Mindezek miatt a Magyar Posta és a Magyar Lapterjesztő 468-468 millió forintos bírságot kapott a GVH-tól.

A másik ügyben a GVH 2006-ban indított versenyfelügyeleti eljárást a Synergon Informatikai Rt.-vel, a Montana Információtechnológiai és Kommunikációs Rt.-vel valamint a Hewlett-Packard Magyarország Kft.-vel szemben. A három informatikai vállalkozás ugyanis a Magyar Fejlesztési Bank, a HVB Bank és a Nemzeti Autópálya Rt. által, különböző informatikai infrastruktúrák telepítésére, fejlesztésére, működtetésére, üzemeltetésére még 2003-ban és 2004-ben kiírt egyes versenytárgyalások illetve közbeszerzési eljárások során összejátszott egymással. A GVH e jogsértő magatartásért a Synergonnal szemben 38 millió forint, a HP-vel szemben 52 millió forint, a Montanával szemben húszmillió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

Első fokon a GVH számára kedvező döntés született több, bírság kiszabásával záruló, a fogyasztók megtévesztése kapcsán hozott határozat miatt indított perben is. A Metro Kereskedelmi Kft. például a megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán többféleképpen is megtévesztette a fogyasztókat, s például olyan termékeket hirdetett, amelyek egyes áruházakban nem voltak kaphatóak az akció kezdetén, illetőleg amelyekből nem állt rendelkezésre kellő nagyságú készlet. Mindezek miatt a Metro 35 millió forintos bírságot fizetett.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Az UPC a televíziós- és rádióreklámokban, illetve az óriásplakátokon szintén nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC-re 35 millió forintos bírságot szabott ki. Egy újabb ügy a Magyar Telekom mobilcégével függ össze: a fogyasztók megtévesztése miatt a céget a GVH 80 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. Az első fokon eljáró Fővárosi Bíróság részben megváltoztatta a GVH döntését, mert egy, a reklámban szereplő kijelentést nem tartott jogsértőnek, s így csak 68 millió forint bírság kiszabását tartotta jogosnak.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

LA, 2008. november 19. - szerda 15:32

2008.08.18-án a UPC Direct-től megrendeltük a reklámjaikban meghirdetett új Gold+ előfizetői csomagjukat, 1 év hűség nyilatkozattal. 9. hó végén érdeklődtünk a szükséges műszaki berendezésekről, és a számlán nem szereplő új díjakról. Tájékoztattak, hogy az új díjak csak a kiépítés után érvényesek ugyanúgy mint hűségnyilatkozat. A beltéri egység cseréjéről pedig az értékesítési pontjuk tud tájékoztatni. Az értékesítési pont tájékoztatott minket, hogy a meghirdetett beltéri egység nincs jelenleg az országban, várhatóan 10. hó elején lesz. November elején újabb érdeklődésünkre a berendezésről megérkezéséről a UPC központ és a forgalmazói pont egymásnak ellentmondóan nyilatkozott, illetve a sok megrendelésre hivatkozva konkrét időpontot adni nem tudott. Ezen tények ellenére különböző médiákban és a számlákkal érkező tájékoztatóiban ezen új szolgáltatását továbbra is hirdetik.

Kommentek

Mária Ádám, 2020. február 16.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Lázár István, 2020. február 14.

Mi 2019.10.28-án rendeltünk telje nyílás záró cserét, a mai napi semmi, csak ígérgetések ...

Ablakcsere buktatókkal

Mr Mito, 2020. február 11.

Né hígyjél té Richard Cosmos, mivel ő égy csáló gázfickó, átkoz tégéd éső szél vihá...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza