Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nőknek való lapok

Gräf Szilvia, 2008. október 01. - szerda 18:41
Címkék: kiadvány, vásárlás, árkörkép
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Tagadja vagy sem, minden nő hajlamos a lelkét könnyed magazinokkal gyógyítani. És ha bevallják, ha nem, néha a férfiak is olvasnak ilyesmit. A tematikus lapok legnépszerűbbjei a női lapok. A sok lelkizés, a divattippek és sztárpletykák mellett vajon mivel tűnnek ki a többi közül a nőknek szóló újságok? Sajtópiaci kínálat - női szemmel.


A klasszikus

Női lapok az ezerhétszázas évek végétől léteznek. Az első újságok szerelmi történeteket és a házi zenéléshez szükséges kottákat közöltek. Nem sokkal később a lapok már nem csak az úri osztály lányaihoz szóltak. Az újságok célcsoportja a dolgozó és függetlenedő nő lett. A szerelmi történeteket felváltották a divattippek, háztartási tanácsok és a társasági, politikai események ismertetése - vagyis a lapok pletykálkodni kezdtek. A női lapok tematikája ma is hasonló: pletyka, főzés, lelkizés, divat. És sok-sok kép.

Forrás: AFP

Esküvő a víz alatt - nem maradhat ki egyik lapból sem...

A piacon lévők közül a Nők Lapja már több mint fél évszázada szórakoztatja a magyar lányokat-asszonyokat. A hetilap célcsoportját 25 és 49 közti, közép- és felsőfokú végzettségű, klasszikus családi értékeket valló nők adják. Ez az egyetlen olyan női lap, melyről a férfiak is bevallják, ha rendszeresen olvassák. Újságírói közül ráadásul számos női lap főszerkesztője került ki eddig is. (Cosmopolitan - Szabó Patrícia, Elle - Vass Virág) A Nők Lapja tehát olyan műhely, melyre érdemes odafigyelni. Jelenlegi szerkesztői közül Schäffer Erzsébet több riportkötetet és novellásgyűjteményt jelentetett már meg, Szegő András jeles publicista, Grecsó Krisztián pedig a kortárs irodalom képviselője. Az újság többnyire magyar vonatkozású témákról, magyarországi szereplőkről, helyszínekről, művészekről és itthoni kezdeményezésekről ír, sok kulturális vonatkozású információval illusztrálva. Ez az újság is alkalmazza a közösségépítés régi marketingfogását. Tavaly óta rendezik meg az Ezer hang, Nők Lapja Kulturális Fesztivál és Tanévnyitó című rendezvényüket, afféle író-olvasó találkozót.

A legújabb divat a márkakiterjesztés. A neves lapok saját kiadású, különböző tematikájú lapokat jelentetnek meg. A trendet a Nők Lapja is követi. A Nők Lapja Évszakok kiadvány negyedévente, a Nők Lapja Konyha és a Nők Lapja Esküvő időszakosan jelenik meg.


Trendik és a multikulti

A standokon persze tolonganak a nagynevű nyugati divat- és társasági lapok magyar mutációi is, melyek éppen úgy néznek ki, mint az anyalap. Közös jellemzőjük, hogy extra minőségű lapjaikon rengeteg a kép és nagyon hangsúlyos - tartalommal azonos fontosságú - a trendet közvetítő top reklám is. Gyakran jár hozzájuk ajándék, minirúzs vagy fakarkötő.

Forrás: AFP

Szépségkirálynőknek kötelező!

A legvaskosabb „átvett” kiadvány az ELLE. A hazai női sajtótermékek közül nyolcszáz forintos árával a legdrágább, ám a legelegánsabb is. A negyven országban megjelenő lapban rengeteg a reklám és a fotó, mellettük terjedelmes cikkeket is találunk. Sok írásuk magyar vonatkozású. Az újság saját célközönségét érett, jómódú, stílusos és kulturált véleményvezérként jellemzi.

Forrás: AFP

Az Elle-olvasói erősen márkafüggőek illetve nyitottak az új márkák iránt is. A lap éppen ezért nemcsak a felsőkategóriás termékeket, hanem a divat az extravagáns irányzatát, a kifutók darabjait is előszeretettel mutatja be. Az ELLE szintén kibővítette márkanevét, különkiadásokkal alkalmazkodik a piaci igényekhez. Nyári különlegességük az Elle Extra Beach&Beauty ill. kéthavonta kiadják az Elle Dekor lakberendezési újságot. Az Elle Irodalmi Díja az egyetlen olyan kitüntetés, melyet tisztán közönségszavazás útján ítélnek oda. Először 2004-ben osztották ki szépirodalmi és dokumentarista kategóriában. 2007-ben a díjnyertes magyar könyvek közül az egyik a multik világáról szól, a másik pedig egy anyáról, aki két gyermekét neveli a new yorki betonrengetegben.


Az Elle Irodalmi Kávéházában a magyar kortársirodalom képviselőivel találkozhatnak a trendi olvasók. Esze Dóra, a lap szerkesztője beszélgetett már Grecsó Krisztiánnal, Karafiáth Orsolyával, Dragomán Györggyel vagy Kukorelly Endrével.

Forrás: AFP
A Cosmopolitan negyvenkét országban jelenik meg és állítólag ahol jelen van, ott nőtípust teremt. A „Cosmo lány” a nemzetközi szlengben az emancipált nő szinonimája. A lap erőssége fotóinak színvonala és mennyisége – a készítők szerint ezzel tudnak újat mutatni a piacon. Elsősorban a ruhák, kiegészítők és krémek reklámja lepi el az újságot - valóban ízléses formában. A lap nevéhez méltóan csupa olyan témával foglalkozik, mely minden lányt érdekel Bangladestől Párizsig. A cikkek témái általában a szex, női függetlenség vagy az állatvédelem, tehát egy versenyre készülő szépségkirálynő is nyugodtan meríthet belőlük információt. A hazai és a külföldi cikkek aránya három a héthez, főleg átvett írások olvashatók. A Cosmo az utcán hordható divatot mutatja be, nem a kifutók kajla ruháiból szemez. Nem fogunk a minőségi irodalom újdonságaira bukkanni, irodalmi irálya a szórakoztató és ponyvakönyveké.

A Marie Claire-t huszonhét országban olvasható. Az újság Franciaországban jelent meg először 1937-ben. Nevét Marie Claire Mendés békeharcosról, a női jogok védelmezőjéről kapta, ezért minden lapszámban olvashatunk az elnyomásról és a nők jogairól. A lap kiemelten foglalkozik magyar sajátosságokkal, hazai városrészek, tájak bemutatásával. A Marie Claire minden évben kiosztja a Szépíró a Nőkért díjat. Ezzel jutalmazzák azokat, akik „nemcsak szépek, hanem írni is tudnak”. Az idei évben a pályázó írónők mind többkötetes vagy a sajtó világát megjárt alkotók. A Marie Claire-nek szintén van hobbi, lakáskultúra és divatkiegészítőkről szóló külön kiadványa – egyelőre csak külföldön.

A Glamour és a Joy a lappiac két kisméretű, de viszonylag vastag női lapja. Mindkét újságban ötven százalék divat, negyven százalék szex és tíz százalék kapcsolati válság a téma. A témakörök ízléses tálalása miatt a lapok nem tűnnek gagyinak. A női lapok kínálatát böngészve igazi meglepetést okozhat a Hölgyvilág és a Gyöngy. Mindkét lap viszonylag régóta van a piacon. Külsejük nem hivalkodó, a marketinggel is szolidan bánnak. Értelmes cikkeket, érdekes interjúkat kínálnak, és hordható ruhákat ajánlanak. A Gyöngy magasabb árkategóriába tartozik, kivitele is strapabíróbbnak tűnik. Mindkét újságnál mínuszpont, az önálló honlap hiánya. Pedig megérdemelnék.


Olcsó és vékony


A nagyon olcsó és vékony kategóriába a 150 forint alatti illetve az ötven oldalas, vagy vékonyabb hetilapokat soroltuk. A Blikk nőket, a Sikket, a Meglepetést és a Kiskegyedet szívesen egy kalap alá vennénk. Hiszen, ha nem látnánk a borítót, nem lenne egyszerű kitalálni, épp melyik újság oldalait olvassuk. Hacsak nem úgy, ha kiműveljük magunkat a négy lap szerkesztő-névsorából. Ezek az újságok nem törekednek arra, hogy klubot, közösséget alapítsanak lapjuk köré. Cikkeik többnyire magyar témákat és sorsokat dolgoznak fel, legyen az celeb vagy kisember élete. Nem hemzsegnek az oldalas reklámoktól, bár van bennük elég. Termékkínálatuk az alsóbb árkategóriából válogat. A márkabővítéssel egyedül a Kiskegyed él: kéthavonta jelenteti meg a Kiskegyed Fitt különszámát, mely elsősorban családos nőknek szól.

A kínálatból kitűnik a Maxima. Egyedül erre a lapra nem jellemző az oldalak túlzsúfoltsága, az átláthatatlan tördelés, a túl sok reklám. Lapjai vastagok, mérete egyedi, éppen befér egy kistáskába. A Maxima egy kozmó-lap egyszerűsített változata, vagy másképp: lebutított Nők Lapja. Félóránál tovább azonban ez sem tart, úgyhogy egy Budapest-Sopron vonatútra már nem ajánlható.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Pogány Judit, 2008. október 02. - csütörtök 08:15

Kiegészíteném az információkat azzal, hogy a Kiskegyed tavaly nyáron előrukkolt a KIskegyed otthona című lakberendezési lappal, ami szerintem elég jó képes ötleteket tartalmaz. Mivel én vásárolom a 3 nagy magyar lakberendezési lapot, így sok minden visszaköszön a kistestvérben is, de akinek nem telik 4-500 Ft-os újságra, innen is sok jó ötletet meríthet 225.- Ft-ért.

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. január 19.


Van rossz hitelképességi mutatója? Pénzügyi szempontból nem megfelelő? Hitelt adunk a...

Menekülés a UPC-től

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza