Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Nincs tartozásom, de feketelistán vagyok...

dr. Kardos Gyöngyi, 2008. szeptember 17. - szerda 15:51
Címkék: díj, szolgáltató, telefon, szerződés, átverés, reklamáció, jog
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Hidegzuhanyként érhet, ha szolgáltatónk feketelistára helyez egy állítólagos régi tartozásunk miatt. Kihez fordulhatunk?


Olvasónk a következő kérdéssel fordult szakértőnkhöz:

„Június 25-én a Pannon telefontársaság egyik kirendeltségén szerettem volna a nevemre íratni a céges telefon-előfizetéseimet. A meglepetés akkor ért, amikor az ügyintéző közölte, „feketelistán vagyok”, emiatt nem kerülhet a nevemre előfizetés. Kérdeztem, hogy milyen alapon vagyok a „listán”, amikor én mindig kiegyenlítem a számláimat és semmiféle értesítést nem kaptam arról, hogy számlatartozásom lenne. Válasza a következő volt: nem mostani, hanem még a régi előfizetésemből maradt vissza. Közölte még, hogy „ő” többet mondani nem tud és hívjam az ügyfélszolgálatot, amit én meg is tettem azonnal. A döbbenetem tovább fokozódott, amikor az ügyfélszolgálatos is tovább passzolta a dolgot, miután közölte: ténylegesen fennáll a tartozásom, de ő sem mondhat többet, mert átadták a behajtási csoportnak.

Forrás: Photos

Tudják az ügyfelek, ha feketelistára kerülnek?



Kérdéseim a következők:
1. Mennyi ideig őrizheti egy szolgáltató cég a személyes adataimat?
2. Miért nem kötelesek értesíteni, ha bármiféle szankciót alkalmaznak velem (a nevemmel) szemben.
3. Ha nekem van igazam, mit tehetek, hogy tartsák be a törvényi kötelezettségüket. Mit kell tenni azért, hogy szigorú büntetést kapjanak a személyes adatok jogszerűtlen kezeléséért, illetve rágalmazásért, a nevem lejáratásáért. Ténylegesen volt előfizetésem a Pannonnál, úgy 9-10 évvel ezelőtt mondtam fel, mikor nem volt szükségem a továbbiakban a telefonra és a cégem adott egy saját használatra szóló készüléket, előfizetéssel együtt. Sem akkor, sem azóta nem értesítettek arról, hogy tartozásom lenne, soha senki nem keresett meg. Nem tartozom nekik, de ezt sajnos nem tudom bizonyítani (már) mert a papírjaimat nem őrizgetem a végtelenségig.”


Olvasónk felháborodása érthető. Minden előzetes, tartozásról szóló értesítés nélkül került „feketelistára” egy mobilszolgáltató cégnél. Hosszas utánajárást követően annyit sikerült kiderítenie, hogy egy korábbi előfizetéséből eredő, állítólagos tartozás miatt lett „persona non grata”.


Mit tehetünk ilyen helyzetben? Jogosan járt el a szolgáltató?

Fontos kiemelni, hogy a mobilszolgáltató (behajtási csoportját is beleértve) nem hatóság. Emiatt követelését - a kötelezett elismerésének hiányában - csak és kizárólag bírósági úton tudja érvényesíteni.

Bírósági eljárás során a követelés jogalapjának és összegének bizonyítása a jogosultat terheli. Ha a jogosult nem tudja bizonyítani követelése jogalapját és összegszerűségét, úgy a jogosult viseli a bizonyítatlanság következményét, azt, hogy követelését nem tudja érvényesíteni.


Egy szolgáltató cég mennyi ideig őrizheti személyes adatainkat?

Az elektronikus hírközlésről szóló, 2003. évi C. törvény értelmében az elektronikus hírközlési szolgáltató az elektronikus hírközlési szolgáltatás teljesítése után törli vagy anonimizálja az előfizetőkre és a felhasználókra vonatkozó személyes adatokat, amelyeket a szolgáltatás nyújtása során kezel. Kivételnek számítanak ez alól olyan, törvényben meghatározott adatok, mint az előfizetők és a felhasználók részére történő számlázás és kapcsolódó díjak beszedése, valamint az előfizetői szerződések figyelemmel kísérése céljából kezelt adatok.

Forrás: MTI

Iratmegsemmisítő berendezés - indul a zúzás

Ezek az adatok a törvényben meghatározott céllal, keletkezésüktől az előfizetői szerződésből az adattal összefüggésben eredő igények elévüléséig kezelhetők. Az elévülési idő jelen esetben egy év. Eszerint, amennyiben a követelés jogosultja - a kötelezett önkéntes teljesítése híján - egy éven keresztül nem tesz „semmit” követelése behajtása érdekében, akkor az időmúlást a jogalkotó a terhére értékeli. Az elévülést a követelés teljesítésére irányuló írásbeli felszólítás, a követelés bírósági úton való érvényesítése, továbbá megegyezéssel való módosítása - ideértve az egyezséget is -, végül a tartozásnak a kötelezett részéről való elismerése szakítja meg. Az elévülés megszakadása esetén az elévülés újból megkezdődik.

Konkrét helyzetben ez azt jelenti, hogy amennyiben a mobilszolgáltató egy éven keresztül nem érvényesíti a kötelezettel szembeni, jogos követelését és az elévülést sem szakítja meg, akkor az többé nem érvényesíthető bírósági úton.


Miért nem köteles értesíteni a szolgáltató, ha bármiféle szankciót alkalmaz velünk szemben?

A szolgáltatónak joga van meghatározni, milyen feltételek mellett nyújt szolgáltatást. Ha a felhasználó megfelel a feltételeknek, akkor nem tagadhatja meg a szerződéskötést.

Lényeges továbbá, hogy a szerződéskötés feltételei nem lehetnek diszkriminatívak, azaz nem vezethetnek megkülönböztetéshez. Tekintettel arra, hogy elévült követelését a mobilszolgáltató nem jogosult nyilvántartani, tárgyi esetben - amennyiben a követelés ténylegesen elévült - a szerződéskötés megtagadása nem jogszerű.


Mit tehetünk, ha jogosulatlanul kezelték személyes adataimat?

Az érintett tiltakozhat személyes adatainak kezelése ellen, továbbá, jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az adatkezelő köteles bizonyítani.

Konkrét esetben olvasónak azt javasolom, hogy közvetlenül a mobilszolgáltatóval vegye fel a kapcsolatot. A bizonyíthatóság érdekében javasolom az írásbeli formát (tértivevényes levél útján, bár ez lassúbb eljárást eredményez) és kérje az ügy kivizsgálását.

dr. Kardos Gyöngyi
SCHVERTFŐGEL és TÁRSA Ügyvédi Iroda

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Hobelman, 2018. június 25. - hétfő 05:05

Szüksége van egy sürgős kölcsönt indítani üzleti vagy fizetni az adósságát? mindenfajta hitelt kínálunk megfizethető kamatlábon 2% Lépjen kapcsolatba velünk e-mailben: hobelmanfinance@gmail.com Whatsapp: +17816567138 Webhely: https://hobelmanfinance346789211.wordpress.com/

macus lil, 2018. június 17. - vasárnap 10:41

Tisztelt Hölgyem / Uram Örömmel tudom tájékoztatni Önt arról, hogyan lehet kölcsönöket késedelem nélkül kölcsönözni, szeretném bemutatni cégünket és termékeinket, reméljük, hogy a jövőben üzleti kapcsolatokat alakíthatunk ki. Több mint 16 éve szakosodottunk a hitelhitelezőnek, fejlett berendezésekkel rendelkezünk otthon és külföldön. Nyilvánvaló, hogy az EUROPA PÉNZÜGYI NÖVEKEDÉSI TÁRSASÁG a hitelfelvevők legalacsonyabb 2% -os hitelt nyújt hitelt, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba, e-mail: europafinancialgrowth@gmail.com, Telefon: +16328584522 Ha érdekel, kérjük, tudassa velem, hogy tudok adni részletesebb információkat. Örülök, hogy szolgálni foglak. Tisztelettel, Macus

Susan Benson, 2018. június 09. - szombat 17:25

Ha sürgősen igényel hitelet, vegye fel a kapcsolatot a SUNSHINE PÉNZÜGYI CSOPORTtalal, hogy késedelem nélkül, vagy rejtett díjak nélkül 100 százalékos garanciát kapjon. Vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailen keresztül: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) A WhatsApp-on keresztül is felveheti velük a kapcsolatot: (+14092201434)

Hobelman, 2018. június 01. - péntek 15:21

Szüksége van egy sürgős kölcsönt indítani üzleti vagy fizetni az adósságát? mindenfajta hitelt kínálunk megfizethető kamatlábon 2% Lépjen kapcsolatba velünk e-mailben: hobelmanfinance@gmail.com Whatsapp: +17816567138 Webhely: https://hobelmanfinance346789211.wordpress.com/

Laura Pablo, 2018. április 30. - hétfő 13:58

Jó nap, A nevem Laura Pablo, szeretnék bizonyságot tenni a jó hitel hitelezőről, aki fényt mutatott nekem, miután 2 különböző internetes hitelezőt csaltak. Elvesztettem a pénzemet, és ez összesen € 5.000 euró volt. Egy nap internetes böngészést kerestem nagyon frusztráltan, aztán találkoztam egy olyan emberrel, akit szintén becsaptak, és végül kapcsolatba került egy Gina Morgan Loan Company (ginamorganloancompany@gmail.com) nevű legit és megbízható hiteltársasággal, ahol végül megkapta a kölcsönt, úgyhogy úgy döntöttem, hogy kapcsolatba kerüljek ugyanazt a hitelminősítő céggel, majd elmondom nekik a történetemet Azt mondták nekem, hogy ne sírjak többet, mert a megfelelő választást választottam. Kitöltöttem a hitelkérelem formanyomtatványát, és mindent megtettem, amit nekem kértem, és 32 ezer euró összegű hitelösszeget kaptam e nagy társaságtól. Így tettem egy fogadalmat magamnak, hogy folyamatosan bizonyságot teszek az interneten arról, hogy hogyan kaptam a kölcsönt. Azt hiszem, mások is bizonyságot tesznek erről a becsületes hitelezőről. Sürgősen szüksége van egy kölcsönre? szívesen és gyorsan lépjen kapcsolatba a céggel e-mailen keresztül: ginamorganloancompany@gmail.com

Susan Wealth , 2018. március 13. - kedd 17:47

Szüksége van egy kényelmes kölcsön az Ön elégedettségére? Kínálunk megfizethető hitel 2% -os kamatláb áll rendelkezésre a helyi és nemzetközi hitelfelvevők. Mi tanúsított, megbízható, megbízható, hatékony, gyors és dinamikus, és együttműködünk. hosszú távú hitelt adunk ki két-ötven évig. vegye fel velünk a kapcsolatot: susanwealthloancompany@gmail.com ADATOK ALKALMAZÁSA 1) Név: 2) Ország: 3) Hitelösszeg: 4) havi jövedelem: 5) Hitelezési időtartam 6) Családi állapot: 7) Foglalkozás: 8) Telefonszám: 9) Születési idő: Tehát, ha bármilyen típusú kölcsönt szeretne 2% -ig, kérem, vegye fel a kapcsolatot (SUSAN WEALTH LOAN COMPANY LTD) e-mailen: susanwealthloancompany@gmail.com

Kommentek

Nora Smith, 2018. augusztus 17.

Szüksége van egy kényelmes kölcsön az Ön elégedettségére? Kínálunk megfizethető hitel 2%...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2018. augusztus 16.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Menekülés a UPC-től

alicia-mitchelleinvestorcfunds@hotmail.com, 2018. augusztus 16.

Jó nap,
   Szüksége van egy kölcsönnek a tartozás megszilárdítására? Szüksége v...

Telefonok a szervizben

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés