Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Rejtélyes az Elmű számlázási rendszere

T. Emese, 2008. szeptember 02. - kedd 11:51
Címkék: díj, ügyintézés, szolgáltató, áram
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Ezek után végképp nem tudom, hogyan működik az Elmű számlázása. Honnan tudjam, melyik a jó összeg, és az hogy jött ki? Lehet, ezután az a legjobb, ha minél később fizetem ki a számláikat? Ha elég sokat várok, akár száz százalékkal is kevesebb lesz a fizetendő összeg?


Elutazásom előtt, csomagolás közben fedeztem fel egy lejárt határidejű;, befizetetlen villanyszámlát. Azonnal géphez ültem és átutaltam az összeget. Pár nap múlva, hazaérkezésemkor, a postám között találtam levelet az Elműtől is. Nem szeretek tőlük levelet kapni, és rossz érzésem csak fokozódott, amikor (már megint) csekket találtam a borítékban, mellette egy fizetési felszólítással. Teljesen levert a víz, amikor az összegre tekintve, az nem tűnt ismerősnek. A levél feladásának a napja viszont épp az a nap volt, amikor a legutóbbi (késedelmes) összeget átutaltam nekik. Alig vártam, hogy felérjek a lakásomba, és megnézzem, egy másik tartozásomról írtak, vagy csak rosszul emlékeztem az összegre. A számla sorszámok teljesen megegyeztek, de az összeg eltért. Nem sokkal, mindössze 35 forinttal, de a második csekken szereplő; összeg volt a kevesebb! Ezek után végképp nem tudom, hogyan működik az Elmű számlázása.

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter

Honnan tudjam, melyik a jó összeg, és az hogy jött ki? Lehet, ezután az a legjobb, ha minél később fizetem ki a számláikat? Ha elég sokat várok, akár 100%-kal is kevesebb lesz a fizetendő összeg? Még nem volt olyan rég (talán egy éve), amikor hónapokig tartott náluk az általuk is elismert fejetlenség az "új számlázási rendszerre való áttérés" miatt. Fogyasztóvédelmi szempontból szerintem ez az egész cég gáz (oké, tudom, nem gáz, hanem villany)...  T. Emese
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Matus László, 2012. június 24. - vasárnap 17:15

Annyira nem vagyok elvakult mind Jaj,de ha 1000Kw-ot fogyasztasz havonta az nagyon gáz.Azt a részét pedig,hogy 1000-2000 Kw, nem értem mert ekkora ugrálás nem lehet havonta. Az energiatakarékos izzókkal nem értek egyet,mert jó ha kibírnak fél évet és belekerülnek vagy nyolcszáz forintba,de nagyon nem tudsz mit csinálni,mert már nincs hagyományos izzó. A villanyrendszer cseréje pedig tök felesleges, ha jól megcsinálták / 2,5 ös réz kábel,rendesen kötve és automata biztik/ kibírnak vagy negyven-ötven évet.Az pedig nagy hülyeség,hogy kapcsold ki még a csengődet is,mert akkor minek van, vagy ennyi erővel akár barlangba is lehetne költözni,tábortűzzel világítani és fűteni.

Jaj-2, 2012. június 24. - vasárnap 09:51

A családi házunknál a villanyoszlopon már új Kötések vannak sokkal jobbak a Kapcsolatok, ÚJ biztosítékok (relé) , az egész vezetékelés a villanyóráig tepedt ÚJ . 3 db fázis 1 éjszakai és egy 0-a , MAjd a földelést is ÚJAT KELL letelepíteni. Utána jöhet a fogyasztók ellenőrzése. Én nem vagyok villamos szakember , de kb 8 éve a 24 000 ft-os Villanyszámlánk 6000 ft-al zuhant majd az égők cseréjével NINCS 1 db hagyományos égőnk már további esés volt tapasztalható a számlán annak ellenére hogy évek alatt folyamatosan emelkednek ezek a Baráti árak :) beállt 13000 ft-ra. Addig semmit nem ér a belső felújítás ha KI NINCS CSERÉLVE A BEJÖVŐ vezetékelés , majd alsóbb kötések ellenőrzése , utána pl fogyasztók hiba keresés ! Egy pár ezer ft-os készülékkel majt mindenki saját maga kénytelen letesztelni a gépek készülékek fogyasztását magad ellenőrizd . Kapható Auchan, BAUMAX ,Praktiker , Niedemeyer. stb.Digitális Mérőkészülék 4000 ft-körül van.TV-k PC-k hybernálását is STANDBY funkciókat még lehet hybernálni egy külön készülékkel az egész éven 20 WATT -ok is sokat számítanak mert lopja pénzed 365 napon keresztül . Csak egy Kaputelefon trafó pl akár 8000-12000 ft-ban is van csak úgy sutty pengetsz érte. Ezeket már régen kikötöttem , különben is minek zavarnának az meg Spam nem :D nyomkodják a csengőd :D ? Hűtégépeket számold ki mennyit fogyaszt / év aztán számold ki megéri-e , van-e annyi áru a hűtődben hogy hidegen tartsd az árút mert a vilanyszámlájából lehet minden nap friss húst veszel a hűtést azt pedig fizesse az Auchan ! Minek pengetsz kétszer , + még a mélyláda is egy nagy kiadás.

Arensis, 2012. június 23. - szombat 19:08

Köszi a választ. A hűtőgépek 4-5 évesek a+ kategóriásak, éjszakai áram sajnos nincs. A kábelezés-ben gyanus nekem a dolog, kifogtunk egy kontár szerelőt, amikor sorra égtek ki a vadi új izzók akkor megnézettük de csak az érintett részt ott voltak ilyen félre kötések. adtál/ eszembe juttatál egy esetleges megoldást. köszi.

Jaj.., 2012. június 23. - szombat 12:44

A családi ház kicsi vagy nagy , a fogyasztók száma össz KW-fogyasztás a lényeg,"NEm" Egy cseppet sokallom, 1000 W is sok havonta . Valami ott lopja villant Arensis. Le kell külön külön a fogyasztókat próbálni mi mennyit fogyaszt , a világítást hagyományos égőket sürgősen felszámolni de aminél előbb . Az összes világítás fogyasztót energia takarékos izzókra cserélni.Az sem mind1 1 fázis vagy 3 , nincs éjszakai? boylert nem ártana azzal etetni + a mosógépet éjszakai vezérelt árammal. D lehet 0-a vagy védőföld gond is érdemes szerelővel átnézetni a kecót . A fő vezetékeket max 20 évete újra cserélni majd a védőföldet is teljesen felújítani . Régi kötéseknél is lehet kontakthiba miatt túlfogyasztás majd tűzveszélyt is jelent .A kettő hűtőgép ha régi az megint nagy probléma, főleg mélyhűtő nah meg a mosógép stb..

Arensis, 2012. június 23. - szombat 09:57

Sziasztok! Tapasztalaitok alapján kérdezném: Átlagos ( nem kicsi nem nagy) családi ház 3 fővel 2 hűtővel egy boilerrel + szórakoztató elektronikáva átlagos odafigyelt fogyasztás mellett reális havi 1000-2000 kWh fogyasztást produkálni? Előre is köszönöma válaszokat.

Péter, 2012. január 21. - szombat 08:39

DV, ne hagyd magad! Egyszerre nem kötelezhet a befizetésre.... Írj levelet, kérj részletfizetést, addig írj, amig meg nem adják... A panaszomra mai napig senki nem írt (az ügyfélszolgálat stílusa), habár ez nem befolyásolná a tényeket, de azért jó lenne, ha a nagy vezetők fülébe is eljutna az, hogy az ügyfélszolgálaton a cégüket kik képviselik.

DV, 2011. december 14. - szerda 22:43

Péter, velem szinte szóról szóra ugyanezt játszották el, 45 ezres elszámoló számla most novemberben, telefonálok az ügyfélszolgálatra (pici babával vagyok itthon, személyesen nem lenne túl egyszerű elintézni) senkivel nem tudok beszélni, minden ügyintéző foglalt, napok múlva végre valaki felveszi és közli: rendszerátállás miatt júliusban csak egy becsült összegről küldtek számlát. Amúgy 2 év alatt fogyasztottam összesen 1100 kwh-t, most kiszámláztak egy évre 1500-at. Nonszensz!!!

Péter, 2011. december 04. - vasárnap 11:44

Levél az ELMŰ-nek: Tisztelt Cím! Megkeresésemben panaszbejelentéssel, egyben az ügy rendezésének szándékával fordulok Önökhöz! Címemen, a x szám alatt a szerződés megkötése óta általány díjas fogyasztójuk vagyok. Az eddigi –szabályokat követő formában- havi általány díjas fizetőként megszoktam, hogy havonta az éves leolvasás elvei alapján meghatározott kilowatt teljesítmény alapján az azt követő 12 hónapban fix kilowatt szerint fizetem a havi díjat, majd minden év május-június hónapban éves fizikai leolvasás történik, amely szerint különbözetet fizetek Önöknek. Így történt ez 2011.-ben is, amikor Önök számla szerint az x -as sorszámú számlán, -amely éves elszámoló számla- kiszámláztak 9857 Ft-ot az "előző és az utolsó" mérőóra állás szerint. Figyelembe véve, hogy a számla értékével kapcsolatban kifogásom nem merült fel, panasszal nem volt miért Önökhöz fordulnom annak kézhezvételét követő 10 napon belül. 2011. november végén kézhez kaptam egy majdnem 74000 Ft-os számlát (x sorszám), amely szintén éves elszámoló számlaként jelentkezett ugyanazon fogyasztóhely esetében. Fizetési határidő:2011.12.08. Feltételeztem, hogy mivel 2011. június 23-tól 2011. november 3-ig tartó időszakot tükröz és tartalmaz a számla, ezért esetleg az időközben (2011. júniustól 2011.novemberig) elkészített számláik befizetései nem szerepelnek befizetett számlaként az Önök rendszerében. Felkerestem ügyfélszolgálatukat a Pólus Centerben egyeztetés céljából. Sajnos az egyeztetés már eleve úgy kezdődött, hogy több, mint 20 percet csak azért kellett a várakozó helyiségben várni, mert az ügyféltérben az öt működő ügyintézői pultból összesen egy ügyfél volt bent, a többi négy kollégájuk egymással társalogtak, telefonálgattak, nem foglalkozva azzal, hogy a váróhelyiségben 15 ügyfél várakozott. Szóvá tettem mindezt az iroda vezetőjének, aki flegma és lekezelő stílusban közölte, hogy nem rám tartozik az, hogy az ügyféltérben az ügyintézők éppen mit csinálnak. Ezt követően kezdődhetett csak el az érdemi egyeztetés, amely sajnos végül nem lett érdemi. Ügyintézőjük az alábbi tájékoztatást adta: -2011. júniusban fizikai, éves leolvasás nem történt, „becsült érték” alapján számlázták az éves elszámolást, erről tájékoztattak. A tényleges leolvasás 2011. november 3-án történt meg, ezt igazolta fényképpel is, amelyet részemre átadott. A fényképen látható mérőóráról nem derül ki, hogy az kinek az órája, emellett számos kérdésemre nem tudott ügyintézőjük választ adni, emiatt az Elmű-Émász Ügyfélszolgálati Kft. „igazolás személyes megkeresésről” című igazolását nem tekintem elintézettnek, ennek tényét az igazoláson is feltüntettem, amelyet munkatársuk igazolt is. Tisztelt Cím! A következőkben panaszomat írásban is megerősítem annak érdekében, hogy az ügy rendeződni tudjon. Ismereteim szerint szabályzatuk alapján általány díjas fogyasztók esetében az éves leolvasásról mindösszesen egy darab éves elszámoló számlát készíthetnek, amely megtörtént a fenti dátum alapján az x-as sorszámú számlán. A számla nem tartalmaz olyan információt, amely „becsült” értékre utalna, továbbá értesítés nem érkezett hozzám annak a tényéről, amely szerint idén Önök kettő darab éves elszámoló számlát fognak készíteni, amelyből az egyik tényszerű adatokra hivatkozik, ennek ellenére mégsem az, hiszen csak becsült érték. Az x-as sorszámú számlán nem szerepel az a tény, hogy az elszámolás becsült adatok alapján történt! Figyelembe véve azt a tényt, miszerint az x-as sorszámú számlán –mint éves elszámoló számlán- kifogásom nem mert fel a korábbi számlázás és a különbözet tükrében, vagyis reálisnak tartottam az elszámolást az x-as sorszámú számlán, kifogással nem éltem Önök felé. 2011. december másodikán, a személyes megjelenésem alkalmával kézhez kaptam két darab hivatkozásuk alapját képező fényképet egy mérőóráról, amely semmilyen azonosító adatot nem tartalmaz, így annak hitelessége sem elfogadható a számomra. Ennek alapján sem érthető az, hogy hogyan fordulhat elő, hogy 2011. június 23-tól 2011. november 3-ig terjedő időszakra Önök 2200 kilowatt adatot számlázzanak ki. Szeretném hangsúlyozni, hogy a tényleges fogyasztás tényét – amennyiben az jogos- nem vitathatom, de a korábbi fogyasztói éveim tapasztalatai –mármint felhasználói szinten- sem indokolják ezt a mértékű különbözetet, vagyis indokolatlan és elfogadhatatlan az a tény, hogy már-már nagyüzeminek nevezhető fogyasztást terhelnek Rám, amely súlyosan megterhelő a részemre, valamint okot adnak arra, hogy kételkedjek a helyes működésben, valamint magasabb általány számlázását eredményezik a következő hónapokra nézve. Tisztelt Cím! Önök nem hozhatják fogyasztójukat olyan helyzetbe, amely ilyen mértékű többlet megfizetését eredményezi –egyrészt karácsony előtt-, másrészt általánosságban sem, azért, mert Önök saját üzleti döntéseik alapján áttérnek egy új rendszerre. Ennek a következményeit nem háríthatják fogyasztóikra, túlmenően azon, hogy ügyfélszolgálatukon a flegmaság és az ingerültség jellemzői mellett érdemileg ügyet képtelenség intézni! Szeretném hozzátenni, hogy amennyiben az óra állása mégis indokolná ezt a mértékű többlet kiszámlázást, azt egyrészt évente egy alkalommal, kizárólag 2011. május-júniusban tehették volna meg az első idei éves elszámoló számlájuk megküldése alkalmával, hiszen nem tekintem azt becsült értéknek, ami az x-as sorszámú számlán szerepel, mert ennek utalása nélkül számláztak a számlán. Másrészt, ha megteszik, hogy visszanézik az eddigi éves fogyasztásunkat, akkor egy dologra engedhet következtetni a tény, az óra, amely méri a fogyasztást, már több, mint kb. 20 éves, a házban sehol nincs ilyen típusú óra elhelyezve, mindenhol cserélték azt, a miénket ?indoklás nélkül, valamiért nem?. Kérem tehát az ügyem soron kívüli felülvizsgálatát mind az eljárásuk fényében, mind a számlázásuk tükrében, mind pedig az óra hitelessége tükrében. Szeretném hangsúlyozni, hogy amennyiben úgy ítélik meg, hogy hitelességi vizsgálatra van szükség, úgy az órára vonatkozó hitelességi vizsgálat költségét én nem tudom viselni, ugyanakkor az sem elfogadható, hogy az óra –a hivatkozott adatok alapján- esetleg nem működik szabályosan. A számlaegyenleg tekintetében kérem, hogy a fenti eljárás-sorozat miatt nyolc havi részletfizetést szíveskedjenek engedélyezni, de kizárólag csak akkor tudom jelen számlájukat elfogadottnak tekinteni, ha a fenti panaszomat Önök indokolják, és megértik, elfogadják a panasz-sorozatom alapján és okát. Idei második, x sorszámú éves elszámoló számlájukat jogfenntartással kezelem annak teljes tartalmában a fentiek figyelembe vétele mellett, továbbá az ügy rendezéséig nem tekintem Önmagamat általány díjas fogyasztójuknak. Írásos válaszukat várom, Tisztelettel: ...

ugyfel, 2009. május 21. - csütörtök 21:47

Az ELMŰ teljesen érthetetlen és megbízhatatlan, rendes egyenleget sem tudnak küldeni. Az összes ELMŰ-s vezetőt ki kéne rúgni! Az ELMŰ-t felügyelő hatóság miért nem csinál már valamit?

Schenkné, 2009. január 13. - kedd 12:21

Az árammérőt minden hónapban leolvasom és e-mailban elküldöm.A számlázás ez alapján történik.A megkapott számlát minden hónapban időben kifizetem.Ennek dacára 2008,12,14 dátummal kaptam egy számlát amely különböző dolgokat tartalmaz és befizetési határidőnek 2009,01,07 szerepelt.A számlán szerepel 2007 évi fogyasztás is.A másik dolog,hogy én minden hónapban leolvasom és elküldöm a mérő állást,ennek dacára szerepel a számlán becsléssel megállapított követelés is.Mivel ezek mind érthetetlek és szerintem megalapzatlanok kértem a számla magyarázatát a kifogásaimmal kapcsolatban.3 db e-mailt küldtem el december végétől kezdve még jan.7-én is,majd jan 8-án telefaxot is.Sem a három e-mailra sem a faxra nem válaszoltak.Megírtam addig nem fizetem be a számlát ameddig a kérdéseimre nem kapok választ.Pl.hogyan lehet 2007 es fogyasztás után utólag pénzt kérni,miért kell becsülni ha minden hónapban elküldöm a leolvasást?Az már csak érdekesség,hogy fizetnek kellene "szénipari szerkezetátalakítási támogatás" és kedvezményes árú vill.energia támogatás "címén is.A számlák érthetetlenek. Miért nem lehet megmondani a vill.energia egységárát és ezt beszorozva a fogyasztással egy mindenki számára érthető egyszerű számlát küldeni? Milyen szolgáltató az amelyik a fogyasztó 4 alkalommal történő kérdéseire 3 hét után sem válaszol? Schenkné


1 2 3

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. február 18.

Hitelre van szüksége? Adunk mindenféle kölcsönt, például adóssághitel, üzleti kölcsön, o...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2020. február 16.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Lázár István, 2020. február 14.

Mi 2019.10.28-án rendeltünk telje nyílás záró cserét, a mai napi semmi, csak ígérgetések ...

Ablakcsere buktatókkal

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza