Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Gratulálok, ez a MÁV!

Ági, 2008. augusztus 13. - szerda 10:41
Címkék: utazás, reklamáció, máv
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A vonat indulás előtt már 20 perccel ott állt a vágányon, ám ezt nem tudhattuk meg, mert amíg a mozdonyt nem tolják rá a szerelvényre, addig nem tudják kiírni, mert az automata csak utána kapcsol. Így hát nekik kellene a szájukkal bemondani az információt! Hát igen, az biztosan nagyon megerőltető volna.


Egy hétfői napon (augusztusban), az ember gyanútlanul utazna Budapestről az ország másik (kevésbé népszerű) keleti felébe, InterCity (!) vonattal, ám ekkor kezdődik az, amire biztos, hogy nem számítottunk volna.

1. A flegma pénztáros közli, hogy "elfogyott" a pótjegy a vonatra, ezért majd a kalauznál kell büntetést fizetni - válasz nélküli kérdések, emelkedő vérnyomás (még 35 perc az indulásig, a következő vonat 2 óra múlva).
2. Várakozás az információs táblánál, 5 perccel az indulás előtt még nincs a járathoz vágány rendelve. Tétova kísérletek az információ szerzésre, eredménytelenül.
3. Kettő perccel a menetrendszerinti indulás előtt megjelenik az 1-es vágány felirat (a Keleti pályaudvar legtávolabbi vágánya), majd a hangos bemondó közli, hogy a vonat 2 perc múlva indul. Őrült rohanás, középkorú édesanyámmal, számos csomaggal és jópár utastárssal egyetemben, de előbb még egy "gyors" menetjegy ellenőrzés a kapunál.
4. Éljen, felszálltunk. A kalauznál a fülkében utazó társakkal (összesen 6 fő) együtt 3000 forint "büntetést" fizettünk. De legalább utazhatunk (a 20 perces késéssel való érkezésen már meg sem lepődtünk).
5. A csattanó: a vonat indulás előtt már 20 perccel ott állt a vágányon, ám ezt nem tudhattuk meg, mert amíg a mozdonyt nem tolják rá a szerelvényre, addig nem tudják kiírni, mert az automata csak utána kapcsol. Így hát nekik kellene a szájukkal bemondani az információt! Hát igen, az biztosan nagyon megerőltető volna.

Forrás: MTI

Ez egy fejetlen, amatőr, hihetetlen vállalat, hasonló dolgozókkal (tisztelet a kivételnek - akik egyre inkább az utasok mellett álló kalauzok)!

Azért fizetünk, hogy átlag 25 perc késéssel, egyre növekvő díjakért, lepusztult, piszkos, télen hideg, nyáron meleg vonatokon zötykölődhessünk, és még mi érezzük rosszul magunkat! Gratulálok, ez a MÁV! Lehet ez ellen valamit tenni??? Ági
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

F. Tímea, 2008. augusztus 13. - szerda 22:33

A Keletiben már évek óta ez folyik. Ahányszor onnan indultunk IC-vel Debrecenbe, annyiszor kellett futnunk a csomagokkal, mivel valóban 1-2 perccel írták csak ki a kijelzőre, hogy honnan indul a vonat, persze mindig a legtávolabbi vágány volt. Mi fiatalok vagyunk, de nagy csomagokkal futni karácsony előtt elég embert próbáló. A legutolsó kocsira tudtunk csak felkapaszkodni, mire elindult a vonat. Úgyhogy a mozgó vonaton vagonról vagonról vándorolva hátizsákokkal, böröndökkel keresgéltük a helyünket. Jelzem az indulás előtt 1 órával már ott lestük a kiírásokat. A kocsi ahol ültünk kb. 20%-nyi helyen ültek csak, a többi szabad volt. Pedig biztos, hogy minden hely el volt adva, egyrészt a karácsony miatt is, másrészt ez a vonal mindig elég zsúfolt szokott lenni, és már napokkal előtte nem lehet rá helyjegyet kapni. Ez a mentalitás valóban felháborító, mivel egy középkorú vagy idősebb embernek esélye sem lett volna, hogy elérje a vonatot. Nem beszélve arról.hogy milyen drága a jegy, amit indulás után már vissza sem váltanak ugye... Nem ez volt az egyetlen eset a Keletiből, azóta inkább a Nyugatiból indulunk, ha lehet, bár ott is előfordult néha hasonló eset, de nem ilyen arányban...

Ági, 2008. augusztus 13. - szerda 21:48

Kedves Lupinseed! Nyertél, arról volt szó! :-) Jó, hogy nem vagyok egyedül, ugyanakkor szomorúan gondolok bele abba, hogy hány utastársam szerez a MÁV által ősz hajszálakat...

haaeen, 2008. augusztus 13. - szerda 20:22

Kb. két hete a párommal vonattal utaztunk, én magyarigazolvánnyal, a párom teljesárú jeggyel. Előtte a neten megnéztem az indulást és szerencsére a jegyek árát is. A komáromi állomáson kérem a két jegyet, kapom a választ: 5 700 Ft. Visszakérdezek: Mennyi?! Válasz ismételten 5700 Ft. Még mindig türelmesen kérdezem, biztos benne? Erre a válasz: Na jó, 3200. Azt, hogy valamelyik zsibvásáron vagy aukciós házban érezte magát a hölgy, vagy talán a "minden külföldit verjünk át" játék részese lehettem volna, már nem sikerült kiderítenem, mert jött a vonat.

Inci, 2008. augusztus 13. - szerda 15:29

Olaszorszagból: kezelned kell a jegyet a peronon felállított jegykezelőnél. Kaller nem mindig van, ill. van a vonaton, de nem feltétlenül kéri el a jegyet. Rómaból az Adriai tenger felé haladva a vonaton mindkét kalauz beszélt angolul. Eddig egesz szép, ugye? IC - vehetsz rá helyjegyet, ha van rá, ha nincs, akkor csünghetsz rajta... majdnem az ütközőn. 50 km majndnem 5 euro, ha kapsz helyjegyet, az plusz 3 !!!! Van Eurostar és hasonlók, amelyekre csak annyi jegyet adnak el, amennyi ülőhely van. De persze erre nagyon időben kell jegyet venni!!! No, minap 160 km-et kellett megtennem. Az indulás és célállomás között 2 x kellett volna átszállnom. Az elsőre lett volna 6 percem..., de az első vonatom már 15 percet késett, persze a masik nem várt meg. Igy a tervezett 3 órás útból több, mint 6 órás lett. Útkozben sok holtidőt töltöttem 2 állomáson is...volt olyan vonat, amely másfél órát késett, volt, ami több, mint kettőt...Egy vonatot kineztem, ami a lekésett vonatom helyett tovább vitt volna. IC volt, az alsó lepcsőn is utaztak. 60 fok volt, gondoltam kihagyom, ugyis jön egy "sima" 15 perc múlva... Az IC 25 perc késéssel indult. Nem volt következő vonat... ki sem írták, hogy mi van vele. Masfél órát vártunk, majd miután semmi info nem jött róla, kinéztem egy újabb átszállási verziót... Tehát itt sem könnyű. Van persze jó tapasztalatom is: pontos indulás, légkondis, tágas vonat, pontos érkezés:) Ebben volt részem odafelé!!!!!!!

Gámánné Marton Erzsébet, 2008. augusztus 13. - szerda 11:49

Sajnos egyre bosszantóbb amit a MÁV művel. Debrecen és Kecskemét /ill.Szeged/ között nincs normális vasúti összeköttetés. Mióta az IC Cegléden megáll úgy gondoltuk, hogy talán gyorsabb lesz az uztazás, azonban még bonyolultabbá vált. Cegléden át kell szállni! Az idő 3-4- perc! A két vonat csak az aluljárón át közelíthető meg, így versenyfutás van a lépcsőkkel, idővel. Vagy sikerül, vagy nem. A vonatok késnek, nem várják be egymást, így fordulhat az elő, hogy este 19.50-kor Cegléden marad az ember vasárnap, IC pótjeggyel a kezében. A következő vonat pedig 20 percet késik.

Lupinseed, 2008. augusztus 13. - szerda 11:26

Nem lepődnék meg, ha Békéscsabára induló vonatról szólna a történet.

Kommentek

oceanicfinance, 2017. november 22.

Hitelre van szüksége? Keresett már hol lehet kölcsön? Megpróbált valamilyen kölcsönt kapni?...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

Hobelman Finance, 2017. november 21.

Hitelre van szüksége? HA IGEN! Vegye fel a kapcsolatot a Hobelman Finance and Mortgages Limited c...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

REMY.CREDIT, 2017. november 21.

XMAS HITEL IS MOST MÓDOSan alacsony áron 1%{REMY.CREDIT111@gmail.com}

Szüksége va...

A gyóntatófülke nem szauna

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés