Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kinek vagyunk most az ügyfelei?

Edit, 2008. június 24. - kedd 10:41
Címkék: szolgáltató, szerződés, átverés, internet, reklamáció
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Úgy tűnik, hogy a szolgáltató rugalmatlanságával - éppen a gyors haszon reményében - egyenesen kiprovokálja ügyfeleitől hűségidőszak alatti felmondásukat.


2008 január 27 -én ADSL szolgáltatás igénybevételére szerződést kötöttünk a TVNET Számítástechnikai Kft.-vel. A kedvező ára miatt forgalmi díjas csomagot választottunk (1 Gb benne folgalt adatforgalommal),de szerződéskötés előtt a 1258-as ügyfélszolgálati telefonszámon az ügyintézőtől azért megkérdeztük hogy ha esetleg később az 1Gb kevésnek bizonyulna, tudunk-e majd díjcsomagot váltani. A válasz "természetesen igen" volt. Ennek tudatában aztán nyugodtan kötöttük meg a szerződést.

Február végére már világossá vált számunkra, hogy az 1 Gb kevés lesz, nincs baj - gondoltuk - díjcsomagot váltunk. Felhívtuk tehát az ügyfélszolgálatot, ahol közölték, hogy az adsl értékesítés szünetel, mert a TVNET Kft. megszünteti az ADSL üzletágátát, illetve annak üzemeltetését márciustól az Externet Kft. veszi át, így jelenleg nem lehet díjcsomagot váltani, legyünk türelemmel, majd később keressük fel az Externetet. Felhívtuk az Externetet, ahol azt közölték velünk, hogy a TVNET-es azonosítónkkal március elsejétől be tudunk lépni az Externet online ügyfélszolgálatára, ahol egy regisztrációt követően online tudjuk majd kezdeményezni a díjcsomagváltást. Március elseje után sem tudtunk belépni az online ügyfélszolgálatra, ezután újra felhívtuk az Externet ügyfélszolgálatát, ahol március 15-ét jelölték meg dátumként, amikor majd be tudunk lépni. Akkor sem sikerült, majd újabb telefonálás és újabb határidő: Április elseje. Sajnos ez sem működött.

Időközben, hogy kézzelfogható bizonyíték is legyen a kezünkben a minősíthetetlen ügyfélkezelésről, írásban is lefolytattuk a tájékozódást. A fordulat akkor állt be a már kilátástalan határidőtologatásban, amikor az Externet a sokadik határidő után végül azt közölte velünk, hogy mégis a TVNET-tel kell intéznünk a díjcsomagváltást. Ekkor felhívtuk a TVNET 1258 ügyfélszolgálati telefonszámát, ahol a munkatárs azt közölte velünk, hogy nem válthatunk díjcsomagot, mivel nincs ADSL akciójuk és valószínűleg már nem is lesz. Így ki kell várnunk a hűségidőszak végét( 2008 dec. 31.) vagy felmondhatjuk a szerződést. Ez számunkra elfogadhatatlan, mivel ennek tudatában nem kötöttük volna meg a szerződést a TVNET-tel.

Azt sem tudjuk tulajdonképpen, hogy kinek vagyunk most az ügyfelei, ki kezeli az adsl szolgáltatást, ugyanis a TVNET Kft hírek internetoldalának tájékoztatása szerint (http://tvnet.hu/index.php?page=hirek&id=49) Externetes ügyfelek vagyunk. Az abban foglaltakkal elentétben sem a közös levelet nem kaptuk meg, semmilyen más hivatalos tájékoztatást, sőt a mai napon arról tájékoztattak minket hogy mégsem vagyunk externetes ügyfelek.

Úgy érezzük tehát hogy megtévesztettek minket annak érdekében hogy szerződést kössünk. Számunkra rendkívül hátrányos hogy nem válthatunk díjcsomagot, mert a forgalmi korlát túllépése esetén lényegesen nagyobb összeget kell kifizetni havonta, mintha eleve egy korlátmentes csomagot használnánk. Ha pedig a hűségidőszak alatt felmondjuk a szerződést, akkor a teljes szerződött időszakra vonatkozó igénybevett kedvezményeket egyben ki kellene fizetnünk , ami a TVNET tájékoztatása szerint minimum hetvenötezer forint, számításaink szerint azonban a forgalmi díjak figyelembevételével legalább százezer forint lenne ( amivel egyébként szerződéskötéskor tisztában voltunk, mégis a kétezernyolc forintos havidíjhoz képest aránytalan, és jelentős megterhelést jelentene háztartásunknak.)

Szerződéskötés előtt természetesen áttanulmányoztuk az ASZF-et, és az Egyedi Előfizetői Szerződést is, majd óvatosságból rákérdeztünk a díjcsomagváltás lehetőségére is. Ha ígéretének megfelelően a szolgáltató lehetővé tenné a díjcsomagváltást, akkor az így előre megismert feltételekkel nem kényszerülnénk a hűségidőszak alatt a szerződés felmondására. Némiképp úgy tűnik azonban, hogy a szolgáltató rugalmatlanságával - éppen a gyors haszon reményében - egyenesen kiprovokálja ügyfeleitől hűségidőszak alatti felmondásukat.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Edit, 2008. július 02. - szerda 14:11

Mint a fenti történet elszenvedője, ezúttal végre pozitív eredményről számolhatok be az ügyben. Mielőtt azonban ezt megtenném, köszönetemet fejezem ki a "fogyasztok.hu"-nak, aki nyilvánosságot adott esetünknek, ezzel talán hozzájárulva a kedvező végkimenetelhez. Az előzmény ide vonatkozó része tehát, hogy bár a TVNET ügyfélszolgálatos munkatársa még szerződéskötés előtt arról tájékoztatott hogy a későbbiekben bármikor díjcsomagot válthatunk, ezt aztán mégsem tették lehetővé. A beszélgetést - mint az a telefonos ügyfélszolgálatokon megszokott - rögzítették, erről egyébként a beszélgetést megelőzően automata tájékoztatja a hívót. Némileg utánaolvasva az érvényes szabályozásnak kiderült számunkra, hogy a beszélgetést rögzítő ügyfélszolgálatoknak az ügyfél kérésére kötelessége kiadni a beszélgetés anyagát. Arra kértük tehát a TVNET-et, hogy adja ki a beszélgetést, mivel erre törvény kötelezi. Közöltük azt is, hogy a felvétellel a megtévesztést szeretnénk bizonyítani a megfelelő fórumon. Válaszként elmondták hogy szívesen kiadják a beszélgetést, ha megjelöljük annak pontos időpontját, és a telefonszámot amelyről a hívást kezdeményeztük. Közölték egyúttal, hogy a díjcsomagváltásra vonatkozó lehetőségek tárgyában nem a telefonos ügyfélszolgálat tájékoztatása, hanem az aláírt szerződés az irányadó, és ez szerint csak közös megyegyezéssel módosítható a szerződés, amiről a TVNET jelenleg (2008.06.27) már kész velünk egyeztetni (!!!) és fel is ajánlottak néhány alternatívát, amiből kiválasztottuk a nekünk megfelelőt. Ezek után (Július1-i hatállyal) végre megtörtént a várva várt módosítás. A tisztesség kedvéért alább bemásolom a TVNET levelét teljes egészében, hogy ne érjen a ferdítés vádja. Ja és mégegy adalék a történethez: Úgy tűnik végül TVNETWORK ügyfelek lettünk, erről tájékoztatott minket a TVNET Június 26-i levelében. Tehát az e-mail: Tisztelt Ügyfelünk! Visszahallgatási jog gyakorlásához az alábbi adatokra van szükség: - a telefonbeszélgetés pontos időpontja - telefonszám, melyről a beszélgetést kezdeményezte A hangfelvétel fenti adatok alapján azonosítható be, és bocsátható rendelkezésre visszahallgatás céljából. Tájékoztatom, hogy az Önnel kötött Egyedi Előfizetői Szerződés 9.1-es pontja szerint, a szerződés módosítására, a fejezetben felsorolt kivételeket leszámítva, mindkét fél (Ügyfél, szolgáltató) közös megegyezése alapján kerülhet sor. Írásbeli megkeresése alkalmával egyértelműen tájékoztattuk Önt, hogy megkeresése idején a TVnet Kft-nek nem állt módjában szerződés módosítást elfogadni. Elnézését kérjük, ha telefonon korábban eltérő tájékoztatást kapott, azonban felhívnám szíves figyelmét, hogy a szerződésben aláírt hűségnyilatkozat tényét egyik tájékoztatás sem befolyásolja, valamint a pontosított megfelelő tájékoztatást írásban megkapta. Az e-mailen folytatott kommunikációból továbbá az derül ki, hogy a szerződés módosítás lehetőségének várható időpontjáról is tájékoztattuk Önt, azonban később ezzel a lehetőséggel már nem kívánt élni, azonban a szerződés felmondását kezdeményezte. Tájékoztatom, hogy jelenleg a TVnet Kft. kész Önnel egyeztetni a szerződés módosítás lehetőségéről, feltételeiről. Az érvényben lévő hűségnyilatkozat alapján, a szerződéskötéskor aktuális akció (2007 őszi ADSL szolgáltató váltás) szerinti díjcsomagokat tudom felajánlani. Az akcióban forgalom díjas konstrukcióban csak a „S” csomag (1 mbit/s) került meghirdetésre, mellyel jelenleg Ön rendelkezik, így ezen kívül az alábbi, fix havidíjas csomagokat tudom felajánlani: ADSL „S” 1 mbit/s, bruttó 4.700,- ADSL „M” 4 mbit/s, bruttó 7.700,- ADSL „L” 8 mbit/s, bruttó 9.700,- Amennyiben a jelenlegitől eltérő sávszélességű csomagot választ, a módosításnak egyszeri bruttó 4.800,- díja van, a sávszélesség megtartásával a módosításnak egyszeri díja nincs. Tisztelettel várjuk döntését az üggyel illetve módosítási kérelmével kapcsolatban. További kérdéseivel is készséggel állunk rendelkezésére. További kellemes internetezést kívánunk! Üdvözlettel: -- Radványi Géza -- TVnet Kft. www.tvnet.hu Infovonal: 1258 Fax: +36-1-999-4551

drHannibalLecter, 2008. június 29. - vasárnap 10:47

Sajtot soha nem veszek a Tescóban alapból......Mosonmagyaróvári vagyok, sajtot mindig a helyi sajtüzem (Óvártej) sajtboltjában vásárolok....POfátlan dolog amit a Tesco ez irányban művel.... A Prémium Óvári sajt a sajtboltban 1349, míg a a hipermarketben ugyanez 2249 kilónként (Biztos találkoztak már e termékkel kerek fekete zsugorfóliában van). Van Mozzarellajuk, ami 10 dekás kiszerelésben kaphato (Bianca Mozzarella), a Tesco Mozarella 200 ft-ért vesztegetik. Így már érthető miért nem veszek sajtot a Tescóban.......hülye lennék......

Légrádyné, 2008. június 24. - kedd 14:43

Nagyon sajnálom magunkat, (ami az internet szolgáltatókat illeti) mivel fogyasztóként teljesen ki vagyunk szolgáltatva nekik. Minden lehetőséget megragadnak arra, hogy magukhoz láncoljanak pld. hűségnyilatkozattal. Nekem most van hasonló ügyem az UPC-vel. Hosszú lenne leírnom. Az illetékesek (fogyasztóvédelem) rendet tehetne már ezen a területen, de úgy, hogy tényleg a fogyasztót védené, ill. tisztességes szerződések köttetnének.

Kommentek

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 21.

Szüksége van egy gyors hitelfelvételre? Ha sürgős hitre van szüksége adósságának rendezés...

Évi egy fogkefe

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 19.

Pénzügyileg és szükséged van egy kölcsönre, hogy megváltoztasd a sürgős szükségletedet, ...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Richard Cosmos, 2018. október 19.

Kell hitel? Személyi kölcsönök? Üzleti kölcsönök? jelzálogkölcsönök? Mezőgazdasági és...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés