Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Névátírási mizéria az ELMŰ-nél

Péter, 2008. június 23. - hétfő 09:11
Címkék: áram, szolgáltató, ügyintézés, ügyfélszolgálat, díj, reklamáció
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Öt hónapja nem képes az ELMŰ adminisztrálni egy egyszerű fogyasztói névváltozást. Bejelentési kötelezettségünknek eleget tettünk, de még mindig az előző tulajdonos nevére érkeznek - már rendezett - számlák. Fizessünk duplán? Kész "ELMŰ-baj", ami ott folyik ügyintézés címen.



Próbálkozás levélben...

Tisztelt Ügyintéző!

Panasszal fordulunk Önökhöz.

Február hónap folyamán jeleztük az ELMŰ-ÉMÁSZ részére, hogy a XI. kerület, *** u. ***. alatti lakást megvásároltuk. Mindezeket tudattuk az ELMŰ-ÉMÁSZ-szal, valamint ajánlott küldeményben elküldtük részükre a szükséges iratokat (többek között a lakás adásvételi szerződésének másolatát). 2008. március 14-én megtörtént az átírás, melyet a csatományban küldött felülvizsgálati és mérőhelyi munkalap adatai bizonyítanak. Ezek után 2008. április 3-án kelt. levelükben számunkra egy felhasználási helyre vonatkozó szerződés fogyasztói példányát postázták részünkre (új tulajdosok részére).

Időközben az előző tulajdonos nevére érkeztek a számlák, melyeket minden hónapban befizettünk. Ezek után április hónapban érkezett egy olyan számla és kísérőlevél, mely szerint január óta nem fizettünk áramszámlát... Ekkor elküldtük az ELMŰ-ÉMÁSZ részére e-mailben és postai úton (ajánlott küldeményként) a januártól befizetett számlák másolatát, s időközben befizettük az önök által küldött számlákat is - azaz január-április hónapban kétszeresen fizettük ki a fogyasztásunkat. Május 16-án kelt válaszlevelükben az ELMŰ-ÉMÁSZ elismerte a kétszeres számlázás tényét és közölték, hogy 16.967 forint túlfizetésünk van. Mindezek után a tegnapi napon érkezett 2 db számla: egyik a volt tudajdonos nevére, mely 5905 forintról szól. A számlalevél szerint "elkerülte figyelmünket a befizetés".

Forrás: Fogyasztók

Két dolgot nem értünk ezzel a számlával kapcsolatban:
1. Ha egyszer a 2008. május 16-án kelt levelükben az ELMŰ-ÉMÁSZ elismerte a 2008. január-április hónapokra vonatkozó túlfizetésünket, akkor mégis miért küldenek ki egy fizetési felszólítást, mely számla esedékessége 2008. 02. 12. volt? Egyébiránt a számla befizetésre került 2008. 01. 25-én.
2. Ha egyszer már megtörtént az átírás, vagyis elfogadták és tudomásul vették, hogy már új tulajdonos van, akkor mégis miért érkezik még mindig a régi tulajdonos nevére számla?

Továbbá a tegnapi napon érkezett egy másik számla is az én nevemre. Azonban ha az ELMŰ-ÉMÁSZ túlfizetést regisztrált 2008. május 16-án küldött levelükben, akkor miért küldenek ki mégis befizetendő számlát 2008. 05. 18-i keltezéssel? Az látszik, hogy az ügyintézők nem működnek együtt.

Mivel ügyünk régóta megoldatlannak vagy rosszul megoldottnak tűnik, ezért kértük az ELMŰ-ÉMÁSZ-tól a mihamarabbi pontosítást, ügyünk rendezését, a hibáik kijavítását. Látjuk, hogy az átírásnál, az új szerződés megküldésénél és egy korábbi, ELMŰ-ÉMÁSZ részére jelzett reklamációnk kivizsgálásánál is más-más ügyintéző járt el ügyünkben, de az megengedhetetlen, hogy ennyi hiba csússzon be és felháborító, hogy - ezek szerint - 2008. februárja óta még mindig nem tekinthető elintézettnek az átírás… Egyértelműen nem mi, a fogyasztók hibáztunk. A kötelezettségeinket rendesen és rendszeresen teljesítettük, s kíváncsiak vagyunk, hogy az ELMŰ-ÉMÁSZ folyamatos, halmozott hibáival találkozva milyen lépéseket tehetünk, mihez van jogunk? Mivel február óta húzódik ügyünk és nem intéződik, inkább csak bonyolódik, ezért az Önök bevonásával szeretnénk ügyünk végére járni.

Köszönettel várjuk válaszukat!

Tisztelettel (stb.)

Forrás: Fogyasztók


...és telefonon


A levél elküldésével egyidőben felhívtam az ELMŰ-t számlaegyeztetés és panasztétel végett.

Nagyon kedves, segítőkész volt az ügyintéző hölgy, de nem mindig értettük egymást. Azt mondja, hogy a hétezres számlát nem kell befizetnünk, de az 5905 forintot igen... Pedig az előző tulajdonos egyenlege rendben van, éppen mi fizettük be az számláit, nincs tartozása (másképp át se írták volna). Nekünk ráadásul túlfizetésünk is van, miért kell befizetni mégegyszer az 5905 forintot? Egyelőre nem fizetünk semmit. Addig biztosan nem, míg nem válaszolnak levélben. Az ügyintéző azt is jelezte, hogy követelésként jelenik meg a számlánkon a közel tizenhétezer forint. Visszakérdeztem: valaki rosszul könyvelte a túlfizetésünket? Mert ha igen, az sikkasztásnak számít. Az ügyintéző először hallgatott, aztán már azt mondta, hogy jóváírásként jelent meg az összeg... Kész "ELMŰ-baj", ami ott folyik ügyintézés címen.

Jelenleg a válaszlevélre várok (harminc napon belül ígérték), ha megkapom, bekommentelem...

Egy hasonló helyzetbe került Olvasónk reagálása a történtekre:

"Honlapjukon olvastam az ELMŰ "történéseket". Az, hogy hónapok óta nem lehet elintézni valamit, bosszantja az embereket. Én azonban 2006. október 24-én kértem az ELMŰ-től névváltozás átírását, azóta sem történt meg. Most 2008. június 26-a van!!! Én keresem őket, hogy szeretnék fizetni, állandóan foglalt az egyetlen fax-számuk, melyre kérték (megint) az adatokat..." P. D.  

Íme egy újabb, szerkesztőségünkhöz érkezett panasz az ÉMÁSZ számlázási gyakorlata ellen:

"Az ÉMÁSZ mostmár rendszeresen nem küldi a fogyasztóknak időben a számlát. Tavaly, hónapokig senki sem kapott számlát. "Technikai" problémákra hivatkoztak, majd havonta hármasával vonták a folyószámláról a díjat. Idén már csak az alkalmazotti kedvezményben részesülők nem kaptak számlát, érdeklődésünkre megint technikai problémára hivatkoznak. Már június közepe van és ebben az évben még nem tudtunk villanyszámlát fizetni. Arra kényszerítik a fogyasztókat, hogy az egész évi fogyasztást néhány hónap alatt fizessék ki. Sokunk családi költségvetésében nem mindegy, hogy egy vagy több villanyszámlát fizetünk ki havonta." Márta

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Légrádyné, 2008. november 26. - szerda 23:09

ELMŰ, ELMű, az ember esze megáll ! A mai Blikkben olvastam egy cikket, az ismert celeb - zenész: Sz. Leventének is meggyűlt a baja ezzel a nyomoronc céggel, nála is éppen ki akarják kapcsolni az áramot, pedig állítja minden csekkje be van fizetve (fotó mellékelve). Én elhiszem neki ! Hol van és mit csinál a Fogyasztóvédelem? Le kell cserélni ezt az áramszolgáltatót mindenestűl. Mi jöhet még ?

K. Béla, 2008. július 29. - kedd 04:02

Egy Bp-i társasház közös képviselője vagyok, elődöm 2003-ban költözött el a házból, én 2004. februárban vettem át a közös képviseletet. A társasház közös helyiségeinek fogyasztásáról havonta 2 db ELMŰ számla érkezik. 2004 óta számtalanszor kértem, hogy a társasház áramszámláit küldjék az én nevemre (levélben, faxon, telefonon, közgyűlési jegyzőkönyvet, személyi adataimat mellékelve). 4 év alatt óriási sikert értem el: az egyik számlát a kettőből már az én nevemre küldik. Kérdés: mi lenne, ha a régi közös képviselő nevére érkező számlákat visszaküldeném azzal, hogy a házban ilyen fogyasztó nincs. Úgy tűnik, hogy az ELMŰ a pénzbehajtáson kívül minden egyéb jogszabályi kötelezettségét messzemenően figyelmen kívül hagyja. Ha a fogyasztót a törvény erejével kötelezni lehet kötelezettségei teljesítésére, akkor a szolgáltatóra miért nem vonatkoznak a törvények?

P.D., 2008. július 18. - péntek 10:32

A történetet 2006-ban kezdtem, akkor kértem levélben az ELMŰ-t, a névátírás megejtésére (örökség utáni ügyintézés). Többször beszéltem velük telefonon, írtam levelet, de semmi. A számlákat szépen fizettem közben. Most újra szeretnék fizetni, de nem tudok, mert nem az én nevemen van még mindig a számla. A múlt héten az ELMŰ ügyfélszolgálata által megadott faxszámra kb 10 alkalommal próbáltam elküldeni újólag az általuk kért anyakönyvi kivonatokat, és kérelmet a névátírásra vonatkozóan, míg végül az internetes oldalukon találtam egy olyan fax számot, ahova el is lehetett küldeni a papírokat. (azért érdekes az is, hogy olyan fax számot adnak, amit nem lehet elérni). Természetesen emailben is elküldtem a panaszirodájuknak a szükséges papírokat. Annyi választ kaptam, hogy továbbítják… Azóta itt tartunk egyenlőre, változás nincs. Szeretném mielőbb rendezni a számlám, ne halmozzak fel nagy adósságot, de sajnos a csekk küldésig, vagy átutalásig nem jutottunk el. A változás annyi ügyemben, hogy a kitöltött adatlapot visszaküldtem az ELMŰ részére. Az általuk megadott fax számra nem ment (kb. hússzori próbálkozásra sem, nem csak a saját faxomról próbáltam, máshonnan is) a tudakozótól kaptam egy olyan számot ahova továbbítani tudtam a kérdéses adatlapot, bár nem értem ennek megküldése részemre miért tartott majdnem 3 évig (a biztonság kedvéért emailben is megküldtem részükre). Ma sikerült ismerős által leolvasni végre a mérőóra állását. Szerettem volna bemondani telefonos ügyfélszolgálatukhoz, de ezt nem tehetem meg az ELMŰ szerint, mert nem az én nevemen van az óra, majd ha három éve elhunyt édesapám nevére kiállítják a végszámlát, csak akkor tudnak velem foglalkozni. Ellenőrzik az órát, (ezért természetesen, kb. 5 perc, utazzak fel Bp-re… 500 km), felírják a tényleges mérőóra állást és csak akkor rendezhetem a köröket… valószínű azonnali fizetési felszólítást fogok kapni, merthogy régóta tartozom… ez vicces!!!!! ez ma Magyarország és nem utolsó sorban a bürokrácia… idő, pénz….. én reklamálok, hogy mielőbb rendezhessem a számlát, ők meg tologatják az aktákat, kitérő választ kapok… kíváncsi mikor sikerül rendezetté tenni a dolgokat az ELMŰ felé, ill. felém. Még csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy időpontot sem tudok ügyfélszolgálati irodába kérni (csak így bejelentkezés alapján fogadnak), mert nincs vevőkódom!!!! Ezt tényleg nem hiszem el

Xanaduno1, 2008. június 27. - péntek 08:04

Ohh, ez semmiség! Az én feleségemnek anno elírták a nevét az elműnél, és így lett ő Lídiából Lajos!:-) (megjegyzem, mégcsak a családban sincsen eggyetlen lajos sem!) Próbáltuk elintézni személyesen, telefonon és levélben, mindíg azt a választ kaptuk, hogy mostmár minden okés, és a következő számla már jó névvel fog jönni! Eltelt már vagy tíz év, és feladtuk!!!:-) Az én feleségem még mindíg Lajos az elműnél!:-)))

Légrádyné, 2008. június 24. - kedd 14:52

Jézus Mária!!!! ...hogy mik vannak, ha én így végeztem volna a dolgom a cégnél már rég kirúgtak volna. Aki ilyen nagy hibaszázalékkal dolgozik azt ki kell rúgni!!! Sok ember (munkanélküli) van akik a helyükre lépnének, munkaerő van, jó munkaerő is. Miért kell megtűrni az ilyen dolgozókat? Vagy nem is dolgoznak ? Így dolgoznak?? Ez nem munka, ez kavarás!!

F. Tímea, 2008. június 23. - hétfő 22:18

Ha nem válaszolnak az üzletszabályzatban meghatározott napon belül, kötbérezze meg őket! Én ezek után már nem velük leveleznék, hanem a Magyar Energiahivatalhoz jelenteném fel őket. Ő majd rendet tesz. Nekem is csak így sikerült (hasonló össze vissza számlázás, és hónapokig való nem válaszolás.)

Kommentek

Mária Ádám, 2018. augusztus 16.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Menekülés a UPC-től

alicia-mitchelleinvestorcfunds@hotmail.com, 2018. augusztus 16.

Jó nap,
   Szüksége van egy kölcsönnek a tartozás megszilárdítására? Szüksége v...

Telefonok a szervizben

Hajdu Györgyi, 2018. augusztus 15.

hello, az én nevem Hajdu Györgyi Magyarország vagyok, itt vagyok, hogy elmondjam Önöknek, hogy ...

Telefonok a szervizben

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés