Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Meddig húzható a számlabefizetés?

Szabó Emese, 2008. június 19. - csütörtök 17:11
Címkék: szolgáltató, díj, internet, telefon, víz, gáz, áram, jog
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Kivel ne esett volna meg, hogy egy-egy mobiltelefon- vagy villanyszámlát késve fizetett be? Utánajártunk, meddig húzható a nemfizetés, és mikor sokallja meg a dolgot a szolgáltató.


Többfrontos UPC

A UPC valamivel türelmesebb, mint a mobiltársaságok: 70−75 napig hagyják késlekedni az ügyfeleket. Ha viszont az ügyfél nem fizet, a türelmi idő elteltével korlátozni kezdik a szolgáltatást. Ez annyit tesz, hogy lassítják az internet sebességét, letiltják a telefon kimenő hívásait, a kábeltévén pedig a legolcsóbb csomagra szűkítik a kínálatot. A figyelmeztetést azonban már jóval korábban elkezdik: a számlafizetési határidő után 30 nappal − a következő számlával egyidejűleg - figyelmeztetést küldenek, majd újabb harminc nap elteltével újabb levelet is postáznak. Ezt a levelet már felmondó levél követi, harminc napos határidővel.

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter

Megkérik a visszakapcsolás árát

Ha a levél postázásakor sem történik semmi, tíz nap elteltével megkezdik a szolgáltatás korlátozását. Az internet előfizetőket a levelekkel párhuzamosan emlékeztető e-mailekkel is bombázzák, a telefon-előfizetőket pedig több alkalommal megpróbálják felhívni, tájékoztatni. Az elektronikus számlára áttérő ügyfelek mindezen felül automatikus sms és e-mail üzeneteket is kapnak számlatartozásaikról. Ha az ügyfél ezek hatására észbe kap és rendezi a számláit, egy munkanapon belül visszakapcsolják a szolgáltatást. Mindezért 2880 forintot kell fizetnie, akkor is, ha csak egy szolgáltatást függesztettek fel, és akkor is, ha egyszerre szüneteltették vagy korlátozták a telefont, az internetet és a kábeltévét.


Áramvonalas szolgáltatás

A villamosenergia-szolgáltatást egységes jogszabály-rendszer határozza meg. Az ELMŰ ennek megfelelően 90 napos késedelem esetén szünetelteti a szolgáltatást. Ez persze nem éri derült égből villámcsapásként az ügyfelet, aki előtte három felszólító levelet is kap. Az első levél a határidő lejártát követő tizedik napon érkezik, a második pedig a negyvenedik nap körül. A harmadik levél tértivevénnyel érkezik, nagyjából az ötvenötödik napon.

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter

Ne várjuk meg a szerelőt! 

Ha az ügyfél kivárja a kilencven napot, kopogtat nála a szerelő, hogy lekapcsolja az áramot. A tartozás rendezésére azonban egészen addig a pillanatig lehetőség van, míg el nem kezdik leszerelni a mérőórát. Ha pedig az ügyfél rendezi a tartozását, egy nap alatt visszakapcsolják a hálózatra, feltéve, hogy megfizeti a hat-hétezer forintos visszakapcsolási díjat.


Gáz van?

A hatályos gáztörvény szerint a Főgáz a számla esedékességét követő hatvanadik napon kezdi szünetelteti a szolgáltatást. Előzetesen kétszer figyelmeztetik az ügyfelet: az első írásbeli vagy telefonos felszólításra a fizetési határidő lejártát követő tizenötödik napon kerül sor. Ez azonban még nem figyelmeztet konkrétan a gázszolgáltatás megszüntetésének lehetőségére, csupán egy udvarias figyelemfelhívás a hátralékra. A második fizetési felszólítás már írásban történik, a fizetési határidőt követő 45. napon. Ha az ügyfél ezt követően sem rendezi a tartozását, lezárják a gázóráját. Ez több mint harmincezer forintjába kerül a fogyasztónak, míg a visszakapcsolási díj újabb 12 ezer forintot tesz ki. A ki- és bekapcsolási procedúra így több mint negyvenezer forintból jön ki, és persze a tartozást is rendezni kell.

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter



Tehetetlen vízművek

A Fővárosi Vízművek helyzete speciális, ahogy a többi vízszolgáltatóé is. A közműves ivóvízellátást ugyanis kormányrendelet szabályozza, amely nagyon szigorú feltételek mellett teszi csak lehetővé a nem fizető fogyasztók szankcionálását. Magánfogyasztók szolgáltatásból történő kizárására egyáltalán nincs lehetőség, az egyetlen lehetséges szankció a korlátozás, ami egy olyan szűkítő idom elhelyezését jelenti, amely az átfolyó víz mennyiségét csökkenti. Ezzel a szankcióval azonban szinte soha nem él a társaság, kizárást is csak cégek esetében alkalmazhat. A kizárás vagy a korlátozás veszélyéről a Vízművek többnyire levélben értesíti ügyfeleit, bár ezt megelőzően gyakran telefonon és személyesen is egyeztet az ügyféllel. Még akkor sincs minden veszve, ha az ügyfél kivárja, hogy korlátozzák fogyasztását. Ha ugyanis rendezi a tartozást, öt naptári napon belül visszaállítják a szolgáltatást. Ez azonban nem olcsó mulatság: az ügyfélnek kétszer 24 700 forintot kell fizetnie, ha azt akarja, hogy újból dőljön a víz a csapból…

1.  Meddig húzható a számlabefizetés?
2.  Kábel, áram, víz, gáz

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

B.Kiss-Tóth László, 2019. május 15. - szerda 14:05

A fogyasztók érdekét tartva szem előtt, talán az lenne tisztességes, ha egy egységes rendeletben leszabályoznák, hogy a közműszolgáltatók kizárólag csak a teljesítés után, minden hó első és utolsó napja közötti fogyasztást számlázhassák le, ne pedig akkor, például hóközben vagy hónapokkal előre, amikor még (részben vagy egészben) nincs is mögötte teljesítés. A számlakiegyenlítés határideje pedig legyen mindig a fogyasztást követő hónap 15-e vagy 20-a mivel arra az időpontra már befejeződnek a bérkifizetések is és a nyugdíjátutalások is. A tapasztalatom az, hogy van olyan (nagyrészt?) önkormányzati tulajdonban lévő víz-és csatorna szolgáltató, amelyik szándékosan legtöbbször 7-ére teszi a díj beérkezésének határidejét, amikor még a fogyasztók nagy része nem kapja meg az ellátmányát. Ez a vezetői rugalmatlanságukat, ésszerűtlenségüket és antiszociális érzéketlenségüket mutatja. Többször is hiába szóltam nekik, kötik az ebet a karóhoz...

B.Kiss-Tóth László, 2019. május 15. - szerda 14:05

A fogyasztók érdekét tartva szem előtt, talán az lenne tisztességes, ha egy egységes rendeletben leszabályoznák, hogy a közműszolgáltatók kizárólag csak a teljesítés után, minden hó első és utolsó napja közötti fogyasztást számlázhassák le, ne pedig akkor, például hóközben vagy hónapokkal előre, amikor még (részben vagy egészben) nincs is mögötte teljesítés. A számlakiegyenlítés határideje pedig legyen mindig a fogyasztást követő hónap 15-e vagy 20-a mivel arra az időpontra már befejeződnek a bérkifizetések is és a nyugdíjátutalások is. A tapasztalatom az, hogy van olyan (nagyrészt?) önkormányzati tulajdonban lévő víz-és csatorna szolgáltató, amelyik szándékosan legtöbbször 7-ére teszi a díj beérkezésének határidejét, amikor még a fogyasztók nagy része nem kapja meg az ellátmányát. Ez a vezetői rugalmatlanságukat, ésszerűtlenségüket és antiszociális érzéketlenségüket mutatja. Többször is hiába szóltam nekik, kötik az ebet a karóhoz...

wagner julianna, 2015. szeptember 09. - szerda 16:15

Amikor a T-Hom-nál szerződést kötöttem, kértem az ügyintézőt, hogy a számlázáskor vegyék figyelembe, hogy nyugdíjkor fizetem a számláimat. Jó persze semmi gond nem lesz. Igen ám,csak ez jó fogás volt, mert a számla kelte hónap végére esik, én pedig következő hó. 12-én fizetem be. Mivel 30 napon túli tartozásom nem volt, rendre havonta 750FT felszólítási díjat számláznak ki!!A telefon, internet szerződésem lejárt, érthető, hogy nem vettem igénybe a további szolgáltatásukat. Igen ám, de a TV előfizetésem valamilyen csalással meghosszabbodott, és arra kell havi 5300FT-ot fizetnem! Szóval ez felháborító, és nagyon sok sok ismerősöm jár így, rengeteg 750FT-ot számláznak ki, noha nincs 30 napon túli tartozásuk! EZ ÁM A JÓ BEVÉTELÜK, EZ ELLEN TENNI KÉNE VALAMIT!!

Erika Sz, 2015. június 15. - hétfő 01:33

Miert csak 10 nap van a szamla keltetol a befizetes hataridejeig? Pl. 5/30-an kaptam emailben a 5/29 keltu EMASZ szamlat 6/10-es befizetesi hataridovel. Ez normalis dolog? Hol van ez meghatarozva? Hihetetlen hogy ilyen keves idot adnak az embernek. Valaki meg tudna mutatni hol talalok errol tobb infot? Koszonom

dr Tompa János, 2015. január 13. - kedd 14:03

December hónapra 14.231 Ft-os számlát kaptam a telekomtól. A MaMMut - I elsőemeletén voltam reklamálni, mert a havi forgalmam 3000 Ft körül szokott lenni. 1. Megnézték a számlát és lekérték a hívás listát. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy van egy 6. fsz. 11516 mp - es hívás is. A kinyomtatott hívásokat összehasonlítottam a kártyán rögzített hívásokkal 12 db -al szemben 26 hívás szerepel. 2. 12.10. -é 11.28.55 -kor kapok egy SMS figyelmeztetést, hogy fizetési hátralékom van és minél hamarább fizessm be a hátralékot , majd rá 4 percre 11.32.51. értesítenek, hogy a szolgáltatást törölték. A szogáltatást 14.-én 14.12.14 kor visszakapcolták. 3. Érdekes, hogy a kikapcsolt időszakban is 5 hívás van rögzítve a listán. Nem elég, hogy a számlán szerintem irreális idővel számolnak, ráadásúl még 4600 Ft -t egyirányúsítás felodása cimen felszámoltak. Más, többhónapja átakartam állni dominó kártyára. A feti fiókban legalább 5 esetben utasítottak el azzal az indokkal, hogy nincs kártyájuk. Üdvözlettel: dr. Tompa János

dr Tompa János, 2015. január 13. - kedd 14:01

December hónapra 14.231 Ft-os számlát kaptam.A Telekomtól. A MaMMut - I elsőemeletén voltam reklamálni, mert a havi forgalmam 3000 Ft körül szokott lenni. 1. Megnézték a számlát és lekérték a hívás listát. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy van egy 6. fsz. 11516 mp - es hívás is. A kinyomtatott hívásokat összehasonlítottam a kártyán rögzített hívásokkal 12 db -al szemben 26 hívás szerepel. 2. 12.10. -é 11.28.55 -kor kapok egy SMS figyelmeztetést, hogy fizetési hátralékom van és minél hamarább fizessm be a hátralékot , majd rá 4 percre 11.32.51. értesítenek, hogy a szolgáltatást törölték. A szogáltatást 14.-én 14.12.14 kor visszakapcolták. 3. Érdekes, hogy a kikapcsolt időszakban is 5 hívás van rögzítve a listán. Nem elég, hogy a számlán szerintem irreális idővel számolnak, ráadásúl még 4600 Ft -t egyirányúsítás felodása cimen felszámoltak. Más, többhónapja átakartam állni dominó kártyára. A feti fiókban legalább 5 esetben utasítottak el azzal az indokkal, hogy nincs kártyájuk. Üdvözlettel: dr. Tompa János

Farkas Zoltán, 2014. július 07. - hétfő 21:54

Miért kér az E:ON.- dupla visszakapcsolási, dijat 17854.-FT.-ot, a rendezett tartozás után??Miért nem ad részletfizetési lehetőséget, az E.ON!??

T-Home, 2012. július 01. - vasárnap 10:12

T-Home-nak is van egy felhasználói fiókja ahol számláket meg lehet nézni.stb baállításokat email fiókokat stb stb . T-home email (net jelszó a belépő) Vagy ügyfélazonosító + a netkapcsolat jelszava és már látható is minden ami a fogyasztóhoz tartozik. A csekk feladást pedig el lehet küldeni egy FAX-számra mind1 mikor ér be a pénz a posta azt csinál amit akar .

Szüts Gézáné, 2012. június 30. - szombat 14:58

tele van a hócipőm mindennel

Szüts Gézáné, 2012. június 30. - szombat 14:56

tele van a hócipőm a késedelmes befizetéssel, először is nem a beérkezési határidő (hanem a befizetési határidő van feltüntetve az összes számlán) A posta kb 1 hetet űl a pénzemen, vajon miért? A befizetett pénzem kamatozik, amiért érdemes rajta ülni? De én miért kapom a késedelmi kamatot a kédelmi befizetésért? Felháborító! Próbálom a fogyasztóvédelmet felhívni, de azokat képtelenség elérni! Az idő múlik, érdemben senkinél sem tudok panaszt tenni! Sajnos 2 évre el vagyok kötelezve a T-Homnál mit tehetek, mivel a feltételek megváltoztak?


1 2

Kommentek

sara, 2019. október 15.

Üdv mindenkinek!
Sara vagyok, jelenleg Tata-ban él. Magyarországon özvegy vagyok, két gy...

Évi egy fogkefe

Helena Robert, 2019. október 15.

A nevem Helena Robert, néhány hónappal ezelőtt nagy szükségem volt hitelre, de csalás és ves...

Nincs tartozásom, de feketelistán vagyok...

Norbert , 2019. október 15.

Helló, Norbert vagyok, pénzügyi válságban van? mivel hazámban jelenleg pénzügyi válság va...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés