Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Meddig húzható a számlabefizetés?

Szabó Emese, 2008. június 19. - csütörtök 17:11
Címkék: szolgáltató, díj, internet, telefon, víz, gáz, áram, jog
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Kivel ne esett volna meg, hogy egy-egy mobiltelefon- vagy villanyszámlát késve fizetett be? Utánajártunk, meddig húzható a nemfizetés, és mikor sokallja meg a dolgot a szolgáltató.


Ha a kedves ügyfél nem fizet, a szolgáltatók szüneteltetik a szolgáltatást - ez teljesen megszokott dolog. A vezetékes- és mobiltelefon-társaságok, internet- és közszolgáltatók tűréshatára azonban messze nem egyforma. Míg például mobilcégek viszonylag hamar megálljt parancsolnak nem fizető ügyfeleiknek, addig a villanyszámla befizetését három hónapig is lehet halogatni. A vizet pedig nem is vehetik el tőlünk teljesen, még akkor sem, ha egy vasat sem fizetünk.


Akkurátus mobilcégek

A fizetéssel csúszó ügyfelek figyelmeztetésére a mobilcégeknek van a legszélesebb eszköztáruk. Ők párhuzamosan leveleznek, sms-ekkel is bombázva a tartozó kuncsaftokat. A Pannon például a határidő lejárta után levélben, később sms-ben, majd újabb levélben tájékoztatja az ügyfelet fizetési kötelezettségéről. Ha nem történik semmi, újabb levél érkezik. Ha pedig a tartozást harminc nappal a határidő lejárta után sem rendezik, letiltják a kimenő hívásokat. Ha az ügyfél még ekkor sem zavartatja magát, újabb levelet kap. Ha még ez sem hatja meg, fölmondják a szerződését. Ha viszont észbe kap és rendezi a tartozást, kérelmezheti az előfizetés visszakapcsolását. Mindez persze nincs ingyen, az előfizetés típusától, és a felszólítási folyamat fázisától függően három-tizenkétezer forintba kerül.

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter

Sokáig csak figyelmeztetnek

Hasonló a rendszer a T-Mobilnál is, ők nagyjából negyven napig hagyják késlekedni ügyfeleiket. A cég kezdetben még nem levelezik: a fizetési határidő lejárta után öt nappal figyelmeztető sms-t küld, és egy automata telefonhívást is kap az ügyfél. Ha az automata nem tudja felhívni a késlekedő kuncsaftot, a felszólítás határidejének lejárta előtt tíz nappal újabb sms érkezik. Ha az ügyfél továbbra sem fizet, a sikeres értesítéstől számított harmincadik nap után felszólító levelet kap, majd pedig egyirányúsítják a szolgáltatást. Innentől kezdve a tartozás rendezésére egy hét áll rendelkezésre, máskülönben egy újabb felszólító levél kíséretében megszüntetik a szolgáltatást. Visszaút még ilyenkor is van: ha az ügyfél az egyirányúsítás stádiumában befizeti a tartozását, automatikusan visszaállítják a szolgáltatást, és nettó ötszáz forinttal terhelik a számlát. Ha viszont már a bejövő hívásokat is letiltották, már csak telefonon, faxon, vagy személyesen lehet kérni a visszakapcsolást − nettó háromezer forintért cserébe.

A Vodafone gyakorlata különbözik a konkurenciáétól: a részleges szüneteltetés időpontja attól függ, hogy az ügyfél tartozása elér-e egy bizonyos értékhatárt. Ennek nagyságát azonban a cég üzleti szempontokra hivatkozva nem árulja el, ahogyan azt sem, hogy mennyi idő elteltével korlátozza a szolgáltatást. Az egyirányúsítás előtt persze több alkalommal figyelmeztetik ügyfeleiket, levélben és sms-ben egyaránt. Ha az ügyfél rendezi tartozását, semmi teendője nincs: a szolgáltatást azonnal visszaállítják, amint regisztrálják a befizetést. Mindez 1440 forintba kerül.


Vezetékhez kötve

A T-Com a vezetékes szolgáltatás szüneteltetése, egyirányúsítása előtt ugyancsak több körben figyelmezteti ügyfeleit. Legelőször akkor küld levelet, ha az ügyfél 15 napig késlekedik a díjfizetéssel. Ha a kuncsaft ennek hatására sem fizet, 15 nap múlva újabb levél érkezik, és ha az ügyfél az ebben megjelölt határideig sem rendezi a tartozását, egyirányúsítják a szolgáltatást. Újabb harminc nap elteltével fel is mondják a szerződést. Ez idő alatt viszont még léphet az ügyfél: ha díjtartozását a felmondási időszak alatt rendezi, szerződése nem szűnik meg, a szolgáltató pedig még a felmondási idő lejártát követő tizenötödik napon is lehetővé teheti a visszakapcsolást. Mindezt ráadásul ingyen: a jogszerűen felszámítható visszakapcsolási díjat ugyanis a gyakorlatban nem alkalmazza a Magyar Telekom. A tartozás rendezése után az ügyfélnek nincs semmi dolga: ha a cég rendszere regisztrálja az összeg beérkezését, automatikusan törli és érvényteleníti a felmondást. Ha viszont a kuncsaft továbbra sem fizet, a felmondási idő pedig lejár, kopogtatnak a cég munkatársai, és leszerelik az állomást.

Forrás: Fogyasztók/Tóth Sándor Péter

Végkifejletként megszüntetik a szolgáltatást 

Az internetszolgáltató T-Online felmondási feltételei nagyjából megegyeznek a T-Coméval: a szolgáltató 30 nap elteltével kezdi meg a korlátozást, azaz csökkentheti az internetkapcsolat sebességét. A szolgáltató azonban nem mondja fel a szerződést, ha a tartozás összege nem haladja meg az előző havi előfizetési díj összegét, vagy az ötezer forintos összeget.

Hogyan kezelik a fenti problémát a közműszolgáltatók? - lapozás után kiderül!

1.  Meddig húzható a számlabefizetés?
2.  Kábel, áram, víz, gáz

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Ivett, 2019. június 23.

https://www.kerekparcity.hu/elektromos-pedelec-kerekpar...

Városi kerékpározás, kerékpárkülsők

Mária Ádám, 2019. június 21.

A nevem Mária Ádám, Magyarországról, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt volna, ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Barcsák Lászlóné, 2019. június 16.

Azt szeretném tudni, hogy lehet egy hirdetett üzletet ellenőrizni hogy valóban nem piramissal ke...

MLM vagy piramisjáték?

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés