Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Vajon mit rejt az internet csomagom?

dr. Kardos Gyöngyi, 2008. június 11. - szerda 14:10
Címkék: internet, szolgáltató, szerződés, jog, reklamáció, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az internetszolgáltatók kínálata egyre bővül, rengeteg ajánlat közül választhatjuk ki a számunkra leginkább megfelelőt. Nem árt odafigyelni a szerződésekben foglalt kötelezettségeinkre, nehogy kellemetlen meglepetések érjenek.


Érdemes alaposan körülnézni a piacon, hiszen az internetes szolgáltatások ára igen széles skálán mozog, szolgáltatótól, szolgáltatás minőségétől és adatforgalomtól függően. A későbbi bosszúságot elkerülendő, minden esetben alaposan olvassuk végig a kiválasztott szolgáltatásra vonatkozó szerződést. Sok esetben az üzletkötő csak a fő szerződéses rendelkezéseket ismerteti, de elfeledkezik a „részletszabályokról”, pedig alaposan ráfizethetünk, ha nem tudjuk, milyen kötelezettségünk keletkezik például a megrendelt adatforgalom túllépése esetén. A szolgáltató és a fogyasztó közötti viszonyt a megkötött szerződés szabályozza. A felek jogait és kötelességeit a szerződés, illetve adott esetben a szerződés mellékletét képező általános szerződési feltételek tartalmazzák.

Olvasónk a következő kérdéssel fordult szakértőnkhöz:

„Kaptam egy harminckilencezer forintos számlát, ami szerintem jogtalan. Csomagom az első három hónapban ingyenes 5GB-ig. Véletlen folytán túlléptem 3GB-al, később az ügyfélszolgálat azt mondta: a számla rendben van mert ha túllépem a keretet, akkor gigánként tízezer forintot kell fizetnem. Ezt velem senki nem közölte, sőt a szerződésben sincs! Kértem részletfizetést. Küldtek egy e-mailt, hogy következő hó hatodikán, meg huszadikán fizessem be fele-fele arányban. Az a baj, hogy két év hűségnyilatkozat köt hozzájuk, mely megszakítás esetén negyvenezer forint plusz költség. Ha nem fizetek, akkor szüneteltetik a szolgáltatást, de az nekem újabb harmincezer forintba kerül. Sajnos ezt nem tudom befizetni, átverve érzem magam.”

Forrás: Fogyasztók

Fokozottan figyeljünk az adatforgalomra! Sokba kerülhet, ha átlépjük a limitet. 


Olvasónk levelében arra panaszkodik, hogy túllépte az általa megrendelt internetcsomag adatmennyiségét, a többletet pedig a szolgáltató a fogyasztó által nem ismert és nem elfogadott módon és díjon számlázta le. Az olvasó szerint a megkötött szerződés erre az esetre nem tartalmaz rendelkezést. Javasolom olvasónknak, hogy a szerződést még egyszer olvassa át, figyelembe véve, hogy a nagy ügyfélforgalmat bonyolító szolgáltatók általában felkészülnek az ilyen esetekre. A szerződésben nagy valószínűséggel fellelhető a megvásárolt adatforgalom túllépésére vonatkozó szabályozás, vagy utalás található a mindenkor aktuális és közzétett díjszabásra, amely a túlfogyasztás díját is tartalmazza. Előfordulhat, hogy a szolgáltató üzletszabályzatára, vagy általános szerződési feltételeire történő utalás szerepel a szerződésben és a vonatkozó szabályozás is ezen iratokban található.

Sokszor az apró betűs rendelkezések között találjuk a keresett szabályozást. Amennyiben a szerződés nem tartalmaz tárgyi esetre rendelkezést, illetve nem utal sem az általános szerződési feltételekre és/vagy a díjszabásra, üzletszabályzatra amik tartalmazzák a díjfelszámítás jogalapját és mértékét, akkor a túlfogyasztásról szóló számla tartalmának bizonyítása a szolgáltatót terheli, a bizonyítatlanság a szolgáltató terhére esik. Megjegyzem, túlfogyasztás esetén a gigánként tízezer forintos összeg jócskán eltúlzottnak tűnik. Érdemes utánanézni, pontosan mely szerződéses rendelkezés képezi a számla alapját, a túlfogyasztás okán leszámlázott összeg kiszámítása megfelel-e a felek jogviszonyára irányadó rendelkezéseknek.

Ha a vitatott rendelkezés olyan általános szerződési feltétel, illetve a fogyasztói szerződésben egyedileg meg nem tárgyalt szerződési feltétel, amely a felek szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megsértésével egyoldalúan és indokolatlanul a fogyasztó hátrányára állapítja meg, akkor tisztességtelennek minősül.

Fogyasztói szerződésben az általános szerződési feltételként a szerződés részévé váló, továbbá a fogyasztóval a szerződő fél által egyoldalúan, előre meghatározott és egyedileg meg nem tárgyalt tisztességtelen kikötés semmis. A semmisségre csak a fogyasztó érdekében lehet hivatkozni.

Ha jogszerű a felszámított díj és nem tisztességtelen szerződéses kikötésen alapul, akkor a díjat be kell fizetni. Részletfizetés engedélyezése pedig a szolgáltató méltányosságán alapul. A szolgáltatónak nem kötelessége engedélyezni részletfizetést, azonban neki is érdeke, hogy a követelt összeget megfizessék. Érdemes személyesen felkeresni a szolgáltatót annak érdekében, hogy a helyzetre megoldást találjanak.

dr. Kardos Gyöngyi
SCHVERTFŐGEL és TÁRSA Ügyvédi Iroda
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Perla, 2008. december 06. - szombat 11:48

Szerintem, az ide írt commenteket tekinthetjük olyannak, mint ha, hajdanán a falubeli vénaszonyok, a házuk előtti kispadon pletyiznének! Akinek a „sara” az ezeket, nem olvassa! De ha valami véletlen folytán, mégis, csak jót mosolyog rajta, és még a kommentáló a szemét csaló, hazug, simlis! A túlszámlázások esetén "kötelességük kamatot fizetni", jogszabályt, simán elhallgatják, mert az ügyintéző ki kap, ha erről kérdezés nélkül preferál, az ügyfélnek! Főleg, hogy a telefonon való beszélgetést rögzítik is. Csak azt nem értem, hogy ha rögzítik, miért csak azt, amit az üf. mond, és miért nem találják meg az akkori felvett anyagot, ha jogos az üf. panasza!?

Kommentek

Barcsák Lászlóné, 2019. június 16.

Azt szeretném tudni, hogy lehet egy hirdetett üzletet ellenőrizni hogy valóban nem piramissal ke...

MLM vagy piramisjáték?

Mr. Richard Cosmos, 2019. június 15.

Jó napot,

Én egy bejegyzett magán pénzt hitelezo. Adunk hitelt, hogy segítse az ...

Menekülés a UPC-től

Mr. Richard Cosmos, 2019. június 15.

Jó napot,

Én egy bejegyzett magán pénzt hitelezo. Adunk hitelt, hogy segítse az ...

Menekülés a UPC-től

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés