Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Cseles árubemutatók

2008. június 09. - hétfő 19:35
Címkék: vásárlás, átverés, szerződés, reklám, hirdetés, akció, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Virágkorát éli a hagyományos bolti értékesítés számos alternatívája. Szolgáltatást vehetünk telefonon, termékek ezreit webáruházban vagy online hirdetések útján, és egyre népszerűbbek a licitálós-internetes piacterek is.


Vacsora, előadás, vásárlás

Utaztatás mellett még mindig rengetegen fogadnak el vacsorával egybekötött termékbemutatókra szóló, zömmel telefonon érkező meghívásokat. Számunkat általában nem a telefonkönyvből nyerik (sokan nem is szerepelnek benne, mégis megtalálják őket az ügynökök), hanem a vacsorák során, tombolajegyért cserében saját ismerőseink adják meg a cégeknek. Vacsorával egybekötött bemutatókon legtöbbször üdülési jogokat, illetve drága háztartási gépeket árulnak.

Nem erről volt szó!

Az ilyen "események" résztvevői már jóval inkább átverve érzik magukat, hiszen a telefonos meghívások során csak akkor derül ki, mit is akarnak valójában, ha a hívott fél gyanút fog és visszakérdez. Gyakran kezdi azzal az ügynök, hogy "ön egy utazást nyert, átveheti ekkor és itt". Nos, az ilyen szövegnek nem szabad bedőlni. Lehet, hogy néhány nappal korábban telefonált valaki és kedves hangon egy "rövid kérdőív" kitöltésében kérte segítségünket (mondjuk arról, hogy mennyit költünk nyaralásra és hová szoktunk utazni), ám ezért a pár percért nem jár százezres jutalom! Ingyen senki nem ad semmit - ezt az aranyszabályt sokunknak még tanulnia kell. itt egy hasonló termékbemutatókról olvashatunk beszámolókat és véleményeket.


Egészségügyi felmérés vásárlási késztetéssel

Mivel az idős emberek fogékonyabbak a betegség-egészség témára, egyes cégek nagyon ügyes fogással próbálják eladni a termékeiket. Márkás Bioptron lámpák (Zepter), ortopéd vákuummatracok, masszírozókészülékek, méregtelenítők tucatjai találnak gazdára úgy, hogy egy kérdőív kitöltése során az illető ingyenes kipróbálást "nyer". Ezalatt folyamatosan sulykolják, mennyire oda kell figyelni egészségünkre, amiben a felkínált termék óriási segítség. Ilyen "egészségsátorral" gyakran találkozhatunk gyógyfürdők, orvosi rendelők, ingyenes rendezvények területén, de néhány biobolt vagy nagyobb üzlet is biztosít sarkot a számukra.

Forrás: MTI

"Addig tessék költeni az egészségre, amíg még megvan, mert ha már nem lesz..."


Ez a marketingmódszer sem illegális és nem lehet átverésnek nevezni, noha az elején még nem tudhatjuk, mire is megy ki a játék (mivel többnyire el sem árulják). El kell fogadnunk, hogy az alternatív értékesítés eszközei másként közelítenek meg minket, másként hatnak ránk, mint a megszokott reklámok. Ám ne feledjük, a döntés mindig a mienk és mivel a mi pénzükről van szó, nyugodtan mondjunk nemet azokra az ajánlatokra, amit nem akarunk elfogadni.


Telefonbetyárok

Ugyan nem tipikus árubemutatókról van szó, mégis érdemes megemlítenünk a telefonos vásárlásokat, melyek mögött gyakran tényleg csalók állnak. Ha azzal telefonál valaki, hogy értékes ajándékot nyertünk, amit csak ma lehet átvenni és mindössze az adót kell megfizetnünk (tíz-ötvenezer forintig), azonnal szakítsuk meg a beszélgetést! Ugyanez igaz arra, ha a mobilunk feltöltésére bíztatnak, kérve, hogy diktáljuk be a kártya számát. Ilyen csalók néha bankok vagy mobilszolgáltatók nevében is hívogatnak, de ne dőljünk be nekik! Valódi cég nem hív azonosíthatatlan számról és nem kéri a feltöltőkártya számát! Az alábbi cikkek ezekről a gyakori átverésekről szólnak: ágyneművel, mobil feltöltőkártyával, Biomek fényterápiás készülékkel.

Jótanácsok 
A meghívások nem járnak kötelezettséggel, nem szabad azt éreznünk, hogy muszáj vásárolnunk, különben kinéznek bennünket. Tudomásul kell vennünk, bár ezek a módszerek kevéssé szalonképesek, nem is kedvesek a szívünknek, attól még legálisak és működnek. Az előadásokról fel lehet állni (az utazással egybekötött programok sem kötelezőek), a telefonbeszélgetést meg lehet szakítani, az írott szerződést pedig aláírás nélkül is vissza lehet adni. Nem szégyen kérdezni, utánanézni a dolgoknak, gondolkodási időt kérni. Ha ezt vonakodnak megadni, az már gyanús és még inkább a távozásra kell, hogy indítson. Ha nagy nyomás alá is kerülünk, akkor sem szabad belemennünk olyan költségekbe, ami meghaladná lehetőségeinket. Ne vegyünk meg soha olyasmit, amire valójában semmi szükségünk sincsen!
1.  Cseles árubemutatók
2.  Egészségügyi felmérés vásárlási késztetéssel

Ehhez a cikkhez nem lehet hozzászólni.

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. április 06.

Sürgősségi kölcsönt keres? A bankja vagy pénzügyi intézménye megtagadja a hitelt? Szükség...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Kevesebb az ittas sofőr

Alkopro, 2020. április 03.

Ha szeretne nyugodt szívvel a volán mögé ülni, akkor célszerű lehet az alkoholszonda beszerz...

Futószalagon itélik el az ittas vezetőket

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza