Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!


Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Mielőtt külföldre indulna - jótanácsok

Munkatársunktól, 2008. június 09. - hétfő 10:55
Címkék: utazás, jog, vendéglátás, reklamáció, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Tájékozódjon, mielőtt útnak indul: célunk, hogy ismerje jogait! - ezzel a felhívással tette közzé praktikus ismertetőjét az Európai Fogyasztói Központ.


Ötmillió szurkoló utazása várható a nyári Euro 2008 futball kontinensbajnokságra. Az utazás során felmerülő gyakorlati problémák komoly fejfájást okoznak - repülőjárat-késések, gépkocsibérlés, roaming-díjak, ellopott tárgyak és jegyváltással kapcsolatos problémák. EU polgárként nagyon erős fogyasztói jogokkal rendelkezünk. Íme tíz dolog, amelyről tudnunk kell, mielőtt útnak indulunk:


1. Rögzítse az EU segélyvonal számát telefonjában!

Az EU ingyenesen hívható - az Unió összes hivatalos nyelvén működő - fogyasztói segélyvonalat létesít az Euro 2008-ra utazó szurkolók számára. Indulás előtt ezt a számot írja be a telefonjába! Bárhonnan az EU-ból segítséget kaphat fogyasztói jogairól.

EU Fogyasztói Futball Segélyvonal:
00 800 67 89 10 11



Hívhatja az ingyenes számot* az EU-ból bárhonnan, ügyfélfogadási időben (munkanapokon 9:00 h-18:30 h között, közép-európai idő szerint) az EU összes hivatalos nyelvén! Svájcból a következő telefonszámot kell hívni: + 32-2-299.96.96
(a normál díjszabás érvényes).

*Néhány mobiltelefon-szolgáltató egyáltalán nem, vagy csak költségfelszámítással engedélyezi a 00800 kezdetű számok hívását. Bizonyos esetekben ezek a hívások költséggel járhatnak telefonfülkékből vagy szállodákból.


2. Indulás előtt szakemberekkel konzultálhat

Minden tagállamban működik az Európai Fogyasztói Központ, amely tanácsot ad a fogyasztóknak a határon átnyúló ügyekben. Ha az Euro 2008 alatt utazással, szállással, roamingköltségekkel vagy külföldi áru vásárlásával kapcsolatban van szüksége tanácsra, lépjen kapcsolatba saját országában az Európai Fogyasztói Központtal. Ők segíteni tudnak jogai érvényesítésében hazatérése után is, ha reklamálnia kell, kártérítésért kell folyamodnia, vagy a hibás árut vissza kell küldenie. A linkeket a www.ecc-net.info honlapon találja, vagy részletes tájékoztatásért hívja a segélyvonalat.


3. Tájékozódjon a jegyváltással kapcsolatban!

Forrás: MTI
Az UEFA EURO 2008™ mérkőzésekre szóló jegyekkel kapcsolatban minden szükséges tájékoztatást megtalál a hivatalos honlapon (http://en.euro2008.uefa.com). Ha ellopják a jegyét, vagy kiderül, hogy az hamisítvány, haladéktalanul forduljon a helyi rendőrséghez. Az Euro 2008 S.A. semmiképpen nem adhat ki másolt jegyeket. Az egyéni futballszurkolók részére a jegyek árusítása nem ügynökségeken vagy brókereken keresztül történik. A szurkolók ne hagyják magukat elcsábítani a jegyüzérektől, akik uzsoraárakat kérnek, és gyakran az általuk eladásra kínált jegy sincsen birtokukban!

Ha jegye nem érkezik meg, haladéktalanul keresse fel helyi postahivatalát, és ellenőrizze interneten a kézbesítés helyzetét a Ticket Portal-ban. Az Euro 2008 S.A. nem vállal felelősséget a jegy elveszéséért, vagy késői kézbesítéséért a postai szolgáltatás hibája vagy akadályoztatása miatt.

Megtörténhet, hogy valóban indokolt családi, egészségügyi vagy szakmai, illetve önön kívül álló okok miatt nem tud elmenni arra a mérkőzésre, amelyre jegyeket foglalt. Saját személyére szóló jegyét átadhatja egy családtagnak, vagy egy közeli barátnak a jegy névértékét és az adminisztrációs többletköltséget vagy az Ön által fizetett szolgáltatási díjat meg nem haladó áron. Ön felel bárkiért, akinek jegyet vásárol vagy jegyet ad át. Az Euro 2008 S.A. kérésére Ön köteles részletes adatokat szolgáltatni, beleértve vendége nevét és címét - amennyiben ezt a szabályt nem tartja be, akkor a szóban forgó jegyeket érvénytelenítik.


4. Veszély esetén a 112–t kell hívnia

Hála az EU-nak, egyetlen sürgősségi hívószám van - 112 -, amely az EU-ból és Svájcból mindenhonnan, az EU összes hivatalos nyelvén elérhető. Ez kapcsolatot teremt a rendőrséggel, a tűzoltósággal, a mentő- és egyéb sürgősségi szolgálatokkal.


5. Ellenőrizze egészségügyi biztosítását - EU egészségügyi kártya

Mint az EU polgára, Ön egészségügyi ellátásra jogosult ingyenesen vagy visszatérítéssel, bárhol az EU-ban és Svájcban. A meglátogatott ország eljárásmódjától függően lehet, hogy előre kell fizetnie és utólagos visszatérítésért kell folyamodnia. Őrizze meg az összes nyugtát és számlát! Szerezze be magának az európai egészségbiztosítási kártyát (EHIC), amely megkönnyíti Önnek a szükséges egészségügyi ellátás igénybevételét. Igényelje ezt indulása előtt a helyi egészségügyi hatóságtól. Legyen tudatában annak, hogy az egészségügyi kártya alapvetően fedezetet nyújt az egészségügyi ellátásra. Lehet, hogy Ön további fedezetet kíván más, előre nem látható költségekre, mint a sürgős hazautazás repülőgépen. Az utasbiztosítónál kérdezzen rá erre, hogy pontosan tudja, milyen fedezetre számíthat. ŐRIZZE MEG AZ ÖSSZES ORVOSI NYUGTÁT, SZÁMLÁT ÉS RECEPTET!


6. Hogyan érvényesítheti légiutasjogait?

Az EU-jogszabályok minden légiutas számára a világ legerősebb kártérítési jogait biztosítják. Tudnia kell, hogy a légitársaságok azonnali segítséget kell nyújtsanak, ha járata néhány óránál többet késik, előzetes értesítés nélkül törlik a járatot, vagy ha megtagadják a beszállást túlfoglalás miatt. A légitársaságok kötelesek írásos tájékoztatást adni a légiutasjogokról! Kérje ezt a tájékoztatót a légitársaságtól! Ha a légitársaság nem teljesíti kötelezettségeit, vegye fel a kapcsolatot a helyi Európai Fogyasztói Központtal. Utazás előtt győződjön meg arról is, hogy van érvényes útlevele!

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

A légitársaságoknak kötelességük tájékoztatni ügyfeleiket jogaikról!


Poggyász késedelmes szállítása esetén őrizze meg az összes nyugtát, és követelheti az alapvető tételek (mint a piperecikkek) költségeinek azonnali visszatérítését. Huszonegy nap elteltével a poggyász elveszettnek tekintendő, és Ön kártérítést kaphat a poggyász tartalmának elveszéséért. Kérjen a légitársaságtól egy “Passenger Irregularity Report”-ot. Töltse ki és szabályszerű reklamációs levéllel haladéktalanul küldje azt vissza a légitársaságnak.

A vasúton utazók jogait külön még nem rögzítették az EU jogrendszerében, de az európai vasúttársaságok aláírtak egy egyezményt arról, hogy néhány kulcsfontosságú jogot figyelembe vesznek, ha probléma adódik a nemzetközi vasúti utazások során. Ha vonata késik, akkor jogosult a jegyár akár húsz százalékos visszatérítésére is, a késedelem időtartamától és a jegy árától függően. Ha elszalasztja a vonatcsatlakozást korábbi késedelem miatt, akkor a vasúttársaságnak segítenie kell Önnek abban, hogy utazását egy másik vonaton folytathassa, és fizetnie kell a szállásköltséget, ha másnapig már nincs csatlakozás.

Mindig érdeklődje meg a vasúttársaságtól, hogy Ön mire jogosult! További információkért tekintse meg a www.railpassenger.info honlapot, vagy lépjen kapcsolatba az Európai Fogyasztói Központtal.

Hová forduljunk, ha külföldön lopnak tőlünk? - lapozás után kiderül!

1.  Mielőtt külföldre indulna - jótanácsok
2.  Autózás, roaming, jótállás

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Fókuszban a fogyasztóvédelem és a reklámjog - Mikor büntet a GVH?
DM-kampányok és a reklámtörvény
Jelentkezzen konferenciánkra!

Kommentek

S. Tamás, 2014. július 24.

Én is rendeltem sokszor a gruppitól, de a legutóbbi rendelésemig nem akadt problémám, azonban ...

Az NMHH várja az internet káros tartalmainak bejelentését

Kis Ferenc, 2014. július 23.

És ezzel a törvénnyel mi a helyzet,tagadjátok,mert egy csaló közösség vagytok.

...

Mit tegyünk, ha kopogtat a végrehajtó?

V Márton, 2014. július 23.

Tisztelt pórul járt vásárlók! Én szerencsére a hozzászólásotok alapján letettem a vásár...

Az NMHH várja az internet káros tartalmainak bejelentését

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Lássunk világot!
Taxidermia Taxidermia Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés