Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Kizárólagosságra törő üzemeltető

Éva, 2008. május 21. - szerda 11:15
Címkék: átverés, szerződés, szolgáltató, ügyintézés, reklamáció
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Létre jött az egyház és az üzemeltető között egy olyan szerződés amiben leírják, hogy csakis az ő szolgáltatásai vehetők igénybe, de ha netalán valaki nem kéri, akkor is ki kell fizetni nekik 100.800 forintot!


A városunkban működő temető üzemeltetője arra szeretne kötelezni az , hogy csak és kizárólagosan tőle vásárolhatom meg a szolgáltatást, nem más vállalkozótól aki olcsóbb mint ő!

A temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 17. § (2) bekezdése előírja, hogy "Az üzemeltető a temetkezési szolgáltatók tekintetében köteles megtartani az egyenlő bánásmód követelményét." Sajnos az itt működő üzemeltető nem tartja be a temetkezési törvényt. Dunaföldváron működő Müdekor 2004 Kft. a temetők üzemeltetője az egyházi tulajdonban lévő négy darab katolikus temető felett.

Forrás: MTI/Fogyasztók

Létre jött az egyház és az üzemeltető között egy olyan szerződés amiben leírják, hogy csak is az ő szolgáltatásait lehet igénybe venni, de ha netalán valaki nem kéri, akkor is ki kell fizetni nekik 100.800 forintot! Ezen én felháborodtam és nem szerettem volna neki fizetni, csak az üzemeletetési díjat amit nem fogadott el! Azt mondta az ügyvezető: akkor nem lesz temetés, mert nem fog kaput és ravatalozót nyitni. Mindent megpróbáltam: fogyasztóvédelem, GVH, jegyző, püspök, de sehol nem tudtak segíteni abban, hogy kapunyitás legyen. Ezért kifizettem a nem kért szolgáltatást, de másik vállalkozóval végeztettem el. Bírósághoz fordultam, mert jogtalannak tartom, hogy eltették a pénzt, de nem csináltak érte semmit!!

 
Forrás: Tóth Sándor Péter
A számla tartalma:

 
Ravatalozási kellékek: 12.000 forint (nem kértem)
Ravatalozó használat: 18.000 forint
Sírásás: 20.400 forint (nem kértem)
Hantolás: 15.600 forint (nem kértem)
Harangozás: 3.600 forint
Temetőfejlesztés: 14.400 forint
Szemétkezelés: 16.800 forint

A többi tételt szerettem volna kifizetni (52.800 forint összesen), de ezt nem voltak hajlandóak elfogadni tőlem: vagy 100.800 forint, vagy nem lesz temetés, mert nem nyitnak ravatalozót és kaput sem! A temetést megelőzően többször megkerestem az ügyvezetőt, hogy kifizessem neki az 52,800 forintot de nem volt hajlandó elfogadni! A temetéssel egy másik vállalkozást bíztam meg, mert színvonalasabb és igényesebb szolgáltatást nyújt fele annyi pénzért! A temetés napján elmentem a Műdekor 2004 Kft-hez hogy kifizessem a számlát, és a nem kért szolgáltatást azon nyomban kiszámlázták. Hiába mondtam, hogy nem kérem, egyszerűen nem vettek róla tudomást! Úgy gondolom, kihasználják az emberek mély fájdalmát, és semmi nem számít, csak az hogy fizessen nekik az összes dunaföldvári, aki katolikus temetőbe temet, és minden temetés után bevasalnak 100.800 forintot.
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Tóth Péter, 2015. december 23. - szerda 19:22

Emberek!Ne legyetek már ennyire hülyék!csak azt lehet átbaszni aki hagyja!Hamvasztás valami olcsón vállalónál aztán szétszórni valami szép helyen. 1,nem hizlaljátok ezeket az élősdi mocskokat, 2,nem kell kimászkálni a temetőbe(emléke úgyis bennünk él) 3,mindenkinek így kell tennie mert akkor végre fogynának a temetők(ha nyitott szemmel jár valaki, rögtön észreveheti hogy egy kis országban nagyon nem fasza ha lassan mindenütt bazinagy temetők foglalják a helyet!)

M.Ágnes, 2013. március 02. - szombat 09:46

Febr.25.-i írásomhoz egy kis + adalék: Kézhez kaptam a Műdekor számláját és nem hittem a szememnek. 1.Sírásás 14.529 nem volt! 2.Hantolás 6.604 " Az előző levelemben jelzett műkő fedlapot a Pantar emberei húzták félre,ők ástak az előírásnak megfelelő helyet az urna leengedéséhez. 3,Ravatalozó használat kellékekkel: 41.148 ezt inkább hagyjuk! A Bölcske utcai temető kápolnájába bemenni nem lehet.Ravatalozás a szabad ég alatt egy ócska asztalon,mely leterítve egy terítővel,további kellék mibenlétét az urna szállító és egy másik pocsék asztal képezte,melyet a sír mellé állítottak.Arra tették az urnát a leengedés előtt.Elképesztő! 4.Temető fejlesztés: 15.850, ez mit takar nem tudom, látszata nincs semmiféle fejlesztésnek. 5.Szemét kezelés 18.491 ezt elfogadom. 6.Harangozás 2x: 3.962 jól megszámolják az össz: fél percig sem szóló kongatást. 7.Hamvak átvétele: 11.887 na ez a legszebb!!! nem vettek át tőlem semmit a pénzen kívűl, nem is adtam volna a kezükbe Édesanyám urnáját. Ezen kívűl 1.981,-FT-ot fizettem a sírhely szemlevételezésért,hogy hova kellene elhelyezni az urnát,amit végül is nem vállaltak,bizonyára megerőltető lett volna a fedlap félrehúzása,majd vissza,össz: 15 perc három ásónyomnyi ásással együtt.Ja és a szemrevételezéshez a saját autónkkal fuvaroztuk a Műdekoros nőt a temetőbe és vissza.A cca.2000 Ft-os kiadás nem vágott földhöz,csak mélységesen felháborít,ugyan úgy,mint az el nem végzett munkákat tartalmazó számla és az árak.Hihetetlen mit meg nem lehet tenni egyes vállalkozóknak,az ügyfél a panaszával fordulhat max.a falnak!Szégyelljék magukat és azok is akiknek a tudtával,beleegyezésével ezt megtehetik.

M.Ágnes, 2013. február 25. - hétfő 20:43

Nem kívánok igazságot tenni a dunaföldvári Műdekor és a Pantar között,csak leírom,ami a mai napon történt.Édesanyám temetésének intézésére utaztam Bp.-ről D.földvárra.Két hete telefonon rendeztem a Pantarral és az Atyával az időpontokat,ma az anyagiak,papírok rendezése volt a feladat.Minden rendben zajlott,15 perc alatt.A Pantarra ez volt a 3.temetésem,valószínű nem véletlen,hogy ismét őket kerestem meg.Igaz, az előző 2 temetés még a Műdekoros idő előtt volt.Bementem a Műdekor irodájába sírhely egyeztetésre,pontosításra,mivel nélkülük egy kapavágást sem lehet tenni a katolikus temetőkben.Egy rakás papír aláírása után kifuvaroztuk a "hölgyet" a temetőbe megmutatni a családi,dupla sírhelyet.Való igaz,nem carrarai márvány,csak műkő a fedlap,amin jól látszik az idő vasfoga.Ekkor a "hölgy" feltette az ominózus kérdést:Ki fogja megbontani a sírhelyet fedő lapokat? Náluk a fiúk- így mondta!- nem vállalják síremlék megbontását.Kellőképpen elképedtünk a férjemmel,azt hittük viccel.A fedlap,amit el kell mozdítani,hogy az urnát leengedjék: cca.30 cm széles,max.10 cm vastag és 1 sírhelyhossznyi.Férjem kérdezte, esetleg neki kéne ezt megcsinálnia,válasz nem érkezett.Érdeklődtünk milyen szolgáltatás szerepel a 120 ezer forintos számlában.Válasz: sírgödör ásás,hantolás,amit az stb.takar,azt nem kértük,de akkor is fizetni kell.Igaz sírgödör ásás sem lesz,helyébe a fent emlitett méretű fedlap elmozdítása a feladat, kb. 10 perc, visszarkása dettó.Munka még a temető és a kápolna kinyitása.A temető fenntartásával összefüggő költségekkel egyetértek,ha elvégzik a munkát, ezt sajnos nem tudom megitélni,nem vagyok dunaföldvári lakos,nem is ágálok ellene.Nekem nem "keltette" a hangulatot egyik vállalkozó sem a másik ellen.A pantar ügyintézője kedves,udvarias,segítőkész, amire a távolság miatt nagy szükségem volt,nem kellett minden semmiségért közel 200 km-t autóznom.A viszonylagos nyugalmamból csak a Műdekoros nőnek sikerült kibillentenie a nagy kérdésével,amit még most sem értek,pedig ez ma délben volt.Pénteken lesz a temetés,kíváncsi vagyok bevállalják-e a "fiúk" ezt a fantasztikusan megerőltető nagy munkát, a fedlap félrebillentését.Állítólag ezt a műkövesnek kéne megtennie,de milyen alapon azt nem értem,mikor aláírtam egy papírt,hogy megbízom a Műdekort a sírnyitással,vagy valami ilyesmit karattyolt a "hölgy".Kit is bízhatnék meg,mikor erre egyedül ők jogosultak.Érdekes nem?Remélem minden rendben fog lezajlani és örökre elfelejthetem a Műdekort.

Özv. Kovács Istvánné, 2011. május 11. - szerda 16:47

Igen, sajnos valóban borzalmasan magas árak vannak a temetkezési piacon! Szegény megboldogult férjem hamvasztását intéztem, s bár a Kórház boncmesterorvosa készségesen ajánlott egy kedvezőnek ígért temetkezést, de 100 - 130.000 Forintos árajánlatokat kaptam mindenütt (sajnos az ominózus helyen volt a legdrágább ajánlat: 130.000. Ft!) Mígnem rátaláltam a hirdetési portálon egy ÉLETFA Temetkezésre! 69.900. Ft-os bruttó számlás áron elvégezték tisztességesen ugyanazt a szolgáltatást, amit mások a duplájáért vállalták volna! Felháborító, hogy ilyen árkülönbségek vannak még ebben az egyébként Kegyelettel foglalkozó cégek között is! HIÁBA A TEMETKEZÉS NYILVÁN SOKAKNAK IGEN NAGY BIZNISZ, KEGYELET IDE, VAGY ODA! Én mindenkinek csak ajánlani tudom őket! http://eletfa-tem.hupont.hu/ JA, ÉS AMI NEM MINDEGY IGYENESEN KISZÁLLNAK A TEMETÉSFELVÉTELEZÉSRE EGÉSZ BUDAPESTEN, ÉS PESTMEGYÉBEN! Nekem fél éve műtötték a lábam, és bizony nagy segítség volt, hogy nem nekem kellett futkosnom...

Éva, 2008. október 31. - péntek 20:06

Mon! Ez már igazán nevetséges és gusztustalan amit csináltok a cégeddel a MŰDEKOR KFT-vel :) Kicsit hosszúra sikerült minden oldalon a magyarászkodásotok!!! Jahhhh igaz is te is több pénzt kapsz, ha minnél több Dunaföldvári lakost be tudtok csapni, és jóóóóól levenni a mély gyászban, mint magad is irtad én, nem gyászoltam eléggé mert figyeltem arra, hogy NE CSAPJATOK BE ÉS AZT FIZESSEK AMIT KELL, és mint fogyasztó éltem jogaimmal...... Ne írja nekem elő egyetlen egy üzemeltető sem, hogy én kinek fogok fizetni a szolgáltatásért amit megrendelek. MŰDEKOR KFT. még is vissza szerette volna utalni azt 36000Ft amiből 12000 lemaradt ! Csak ilyen minősíthetelen cégnek nem voltam hajlandó kiadni a bankszámla számomat, és sanos fél éve nem talált rá más megoldást :))))). ÉSSSSS a KÖZÉRT BE IS VÁLOGATOK, MERT A FOGYASZTÓI JOGAIM EZT MEG ENGEDIK, ....ÉS AZ ÉN PÉNZEMEN AZT VESZEK AMI NEKEM TETSZIK, NEM AMIT ELÉM DOBNAK !!! Te meg ........ :))) Igy Jártál

mon, 2008. szeptember 13. - szombat 14:50

Évike, hát elég átlátszó, hogy mögéd bújva megint a PANTAR BT. hangulatkeltéséről van szó és sajnos nem az igazság van leírva. Persze, hogy ki kellett fizetned az ásást mivel azt csak az üzemeltető végezheti az más kérdés, hogy a barátnőd cége ellehetetlenítette a munkájuk végzését. Itt nem arról van szó, hogy azután a munka után kérik a pénzt, amit el se végeztek hanem egyszerűen arról van szó, hogy a PANTAR BT. munkatársai megint figyelmen kívül hagyták a tulajdonost és üzemeltetőt és nem engedtétek, hogy végezze a munkáját. Te pedig leírni már nem vállaltak a szabálytalanságodat. Ne reklamálj ha tudod, hogy miről van szó és ne ferdítsd el a tényeket. A barátnődék csak hazavinnék a pénzt és nem tesznek a mi temetőinkért semmit. Csak a cirkuszt csinálják és keltik a közhangulatot. Nekem, mint dunaföldvári lakosnak, aki becsületes katolikus vagyok ezzel nem értek egyet. Azt is megkérdőjelezem, hogy Te mennyire gyászoltál ha ilyen cirkuszt csinálsz csak azért, hogy a barátnőd érdekeit képviseljed aljasan. Amúgy is tudod Te mibe kerül a mi temetőinknek az üzemeltetése? Tudod Te mi számlát kell fizetni ahhoz, hogy a temetők után minden ki legyen fizetve? Tudod Te mennyi támogatást kapnak a környező temetők a Polgármesteri Hivataloktól? Mert itt nálunk ha figyelnél akár a kábel tv-t is akkor tudnád, hogy erre a négy temetőre semmit nem fizetnek ezeknek a temetőknek saját magukat kell fenntartani. Hát igen sokba kerülnek. Azért nem tartják be a törvényt, mert nem viheti haza a barátnőd a pénzt (PANTAR BT. számol fel feleslegesen plusz tételeket). Igen is jogos, hogy Nekik (MŰDEKOR) kell fizetni és én szívesebben is fizetek nekik mivel tudom, hogy Ők a temetőre költik míg a barátnődék hazaviszik. Tehát elmennek haza és érdekli is Őket, hogy miből lesz a víz kifizetve. Az meg aztán, hogy be akartak lopni egy urnát hát nagyon felháborított nem igaz, hogy ennyire tudatlanok, hogy nem tudják, hogy ezt nem lehet. Még én is tudom pedig nem ezzel foglalkozom. A PANTAR BT.-től pedig aztán lenne kavarodás, mert múltkor is egy ismerősöm mesélte, hogy kivitte Marika (PANTAR BT. munkatársa) a temetőbe, hogy megnézze a sírhelyet. Megnézték kérdezte az ismerősöm, hogy kell-e valamit intézni még erre a válasz az volt, hogy nem, rá egy napra hála istennek az egyház segítségével megtalálta az üzemeltető (akitől a Marika teljesen eltiltotta jelszó minek oda felmenni) és még elég sok intéznivaló volt a sírhellyel kapcsolatban. Tudod, minek mond olyat, ami nem igaz. Ha nem keresi meg az üzemeltető lehet, hogy később elég sok jogi problémája lett volna a családban. Tudod nekem az a véleményem, hogy nem a MŰDEKOR az, aki folyamatosan kihasználja az emberek mély fájdalmát és semmi nem számít, hanem a PANTAR BT. aki nem szégyelli a szabályokat megszegő magatartását azzal takargatni és félre informálásával ezeket az embereket zaklatni. Saját buta harcára felhasznál Téged és ezeket az embereket is, mert ha okos lenne egy üzemeltetővel és tulajdonossal Ő nem hirdethet konkurencia harcot. Tudod örültem volna, ha igaz az a hír, amit a barátnődék próbáltak megcáfolni a kábel tv-én, hogy megszűntek. Szerintem megszűnne a cirkusz a mi kis amúgy nyugodt városunkban, ha Ők elmennének. Mert amit múltkor is láttam a Fehérvári temetőnél pont mentem a SPÁR-ba és a barátnőd munkatársai (PANTAR BT.) levágták a lakatot, nem szégyellik magukat semmit nem tisztelnek legalább a temetőt. A dupla díj pedig szintén miattuk van, mivel nem veszik tudomásul, hogy a fentihez hasonló rengeteg szabály gyalázatos megszegése az egyház által kiadott szabályzatnak ezért ki vannak tiltva. Ők akkor is ott vannak hát persze ha nem hagyják az üzemeltetőt oda, aki tisztelve az emberek gyászát folyamatosan ügyel, hogy ne legyen a dulakodás. A barátnődéktől persze lehetne. Különben meg kíváncsi lennék, hogy a közértbe is válogathatsz? A mi temetőinknek a fenntartási költségei pedig nem fővárosiak, hanem helyiek mivel itt kell kifizetni akár a vizet, villanyt, szemét elszállítást stb. A másik pedig, hogy az üzemeltetőnek be kell tartani és tartatni a szabályzatot. Ez nem az, hogy perkál vagy nem perkál hanem ennek is meg vannak a díjai, amit az egyház előírt. Különben pedig van még nálunk ezen kívül 3 temető tehát lehet válogatni nem kötelező ide temetni. Amikor én temetettem a MŰDEKOR-ral teljesen meg voltam elégedve, részletes számlát kaptam (nem úgy mint a PANTAR BT. az előző elhunytamnál egy összegben 341000.- Temetés ügyintézés címszóval) tehát tudtam, később is miért mit fizettem. Normális, mély gyászomat tisztelő ügyintézésben részesültem. Igazából nem akarom elhinni, hogy kifizetsz olyan szolgáltatást, amit nem kérsz, ha kifizetted azzal elismerted, hogy kérted!

Bogár Zoltán, 2008. június 15. - vasárnap 17:46

Szerintem előszőr is a fogalmakat kellene tisztázni:- Mit is jelentenek -tulajdonjog -temetői üzemeltetés -közfeladat ellátása -temetkezési szolgáltatás -kőfaragói szolgáltatás stb. ? A tulajdonjog mögé bújva lehet -e egy város lakosságát diktátori eszközökkel állampolgári jogaiban korlátozni, csupán a nagy haszon reményében. Ha erkölcsi és emberi méltóság felől közelítjük meg a problémát, nagyon átlátszó és könnyen megállapítható, hogy a Római Katolikus Egyház helyi "képviselője" és a budapesti Műdekor KFT. között létrejött szerződés, mellyel kizárólagos monopolhelyzetbe hozta az egyház a KFT-t vagyis ez nem jelent mást, mint azt, hogy temetési, temetkezési, kőfaragói szolgáltatást csak az végezhet, aki az illetékes budapesti KFT. SAJÁTOS felfogásainak megfelel. Miért is? A Földváriak amiatt, hogy négy temetőjük,/ melyet a temetői törvény megjelenése előtt a lakosok a magukénak tekintettek /, most egyik napról a másikra megszűnt és igen megalázó és sajátságos módon élhetnek törvény adta jogaikkal - , ha van ilyen??? A szabadversenyes kapitalizmus talán egyetlen előnye, hogy biztosítja az állampolgárok számára, hogy válasszanak a szolgáltatók között, igényeinek, pénztárcájának és elképzelésének figyelembevételével- sajnos ez Dunaföldváron a katolikus egyház közreműködésével megszűnt. S a legszánalmasabb, hogy hivatkoznak:-törvényre, egyházközösségre, temetői szabályzatra, kegyeleti jogra, s ami éppen eszükbe jut vagy amit az ügyvédeik a szájukba raknak. S ugyan állítólag a temetés, temetkezés közfeladat tehát itt különösen oda kellene figyelni a törvényi előírásokra, sajnos a felekezeti tulajdon ezt így keresztbe vághatja Dunaföldváron. És az emberek mély fájdalmát még tetézi, hogy nem tudnak eleget tenni szerettük utolsó kívánságának. Nem beszélve a fővárosi árakról, de a KFT. ügyvezetőjének erre is van megoldása, vegyünk fel hitelt. De több évtizede gondozott émlékhelyeinket ott is hagyhatjuk, mert őt védi a SZERZŐDÉS, az állampolgár meg vegye ezt tudomásul, mert különben bezárja a temetőt. Hát ennyit a dunaföldvári felekezeti kegyeleti jogokról!

szkarabeusz, 2008. május 22. - csütörtök 22:32

Kedves János, annyira lerí a leveledből, hogy üzletcentrikus temető üzemeltető vagy (mint a fent emlegetett kollegád)! Csak a rohadt pénz... az ember meg sehol. Nem elég, ha meghal valakije az embernek, még le is kell rabolni! Mire gondolok? Az üzemeltető olyan tételeket is kiszámlázott, amiket NEM TELJESÍTETT (nem ásott sírt, nem hantolt stb.). Ennyi lojalitás nincs benne a gyászoló iránt, hogy nem hagyja azt a pár tételt más vállalkozóval elvégeztetni? Így is jár neki a majdnem 53.000 forint, ezt nem tagadom, de hagyni, hogy a temettető DUPLÁN FIZESSEN a többiért? Mert ugye nem lett két sír kiásva egymás mellett, hanem csak egy gödör volt, azt is a temettető által megbízott vállalkozó ásta vagy ásatta. Ráadásul az üzemeltető azzal fenyegetőzött, hogy ellehetetleníti a temetést, ha az ügyfél nem perkál annyit, amennyit ő szigorúan bevasalni tervez! A püspök közönyéről már ne is beszéljünk, vagy ha neki sincs szava az üzemeltetővel szemben akkor... na hagyjuk, ...ez sem jogi kategória már, de hogy lehet ebben a témában csak a nem mindig igazságos jogrendszert nézni? Nehogy már ne az ügyfél dönthesse el, ki ásson sírt az ő halottjának az általa fizetett temetéshez! Ismétlem, az üzemeltetőnek jár pénz, hiszen valamiből üzemeltetni kell a temetőt, de ebben az esetben nem a fent említett 100.800 forint, hanem kevesebb.

lill, 2008. május 22. - csütörtök 21:53

Érdekes ez a hozzászólás! Az el nem végzett munkáért senki ne szeret fizetni.... én sem!

János, 2008. május 22. - csütörtök 12:55

A fenti kötelezően előírt fizetési tételek, az én megítélésem szerint a temető üzemeltetője által fenntartott eszközök, épületek, valamint az üzemeltetőnek előírt feladatok költségeinek a tételes felsorolása. Nincsen benne semmi kizárólagosság és nem sérti az egyenlő elbírálás elvét. Ugyanis a temetkezési szolgáltatót szabadon bárki megválaszthatja, az ő feladata az elhalt kiszállítása a temető ravatalozójába a felszerelések,kellékek biztosítása, ( koprsó,úrna,szemfedő ,sírjelek stb.) a ravatalozás elvégzése, ( ami nem azonos az épület bérleti díjának és a felszerélésének a bérletével, az üzemeltető értelmezésem szerint csak ezt számlázta le.) a sírhelyhez történő kiszállítás ,és a koporsó,ill urna méltó elhelyezése,koszorúk virágok kiszállítása stb. Ezt a feladatot a temettető által választott bármelyik temetkezési szolgáltató elvégezheti szabadon! A temetkezési törvény ezt írja elő az üzemeltetőnek és a tulajdonosnak, ebben úgy érzem nem akadályozták a temettetőt. A temető tulajdonosa-üzemeltetője köteles a temetőt fenntartani annak a ravatalozóját ,felszerélését rendelkezésre bocsátani a megállapított bérleti díját beszedni,gondoskodni a sírok előkészítéséről és betemetéséről szintén az ártáblázatában meghatározott ezen szolgáltatások díját leszámlázni. A temetkezési törvényre hivatkozni ez esetben véleményem szerint nem jogos,ugyanis a temetkezési szolgáltató nem azonos a temető üzemeltetőjével. Az végtelenül egyszerű lenne ha a temetkezési szolgáltató bármelyik temetőben ezen díjakat szabadon beszedhetné (biztosan örülnének is neki) majd a megrendelt szolgáltatásának elvégzése után elvonulna a telephelyére, üzletébe. A temető üzemeltetésének (közüzemi díjak,hulladék eltakarítás,épületek fenntartása, parcellák takarítása, út és vízhálózat fenntartás stb. pedig az üzemeltetőt terhelné. A megfelelő üzemeltetői díjak befizetése nélkül,temetőt fenntartani képtelenség! Ezen díjak pedig egy szabadon megválasztható temetkezési vállalatot nem illeti meg, hiszen a temető fenntartása üzemeltetése nem az ő feladata. Ha méltóképpen szeretnénk elbúcsúzni szeretteinktől, elsősorban olyan temetőket kell fenntartanunk ahol bármely temtkezési szolgáltató teljesen szabadon végezheti a kegyeleti tevékenységet , ebben kell a vállalkozások szabadságát ,szabadon választhatóságát érteni, a temetőink üzemeltetését pedig bizzuk a temetők igazgatóságaira,dondnokságaira, hiszen ők erre a célra lettek létrehozva. A tisztelt panaszos is elcsodálkozna nagyon ha a temető üzemeltetője, a temetővel, a sírhelyel kapcsolatos gondjaival elküldené egy szabadon választott temetkezési vállalathoz abbéli reményében, hogy majd azok méltó környezete fognak teremteni egy szabadon megválasztott temetőben. Tisztelettel: egy másik temető üzemeltetője.

Kommentek

Kovácsné Heffler- Foltányi Emma, 2019. augusztus 23.

Intrum Justitia zrt. 2002 óta vezetgeti a már visszafizetett kölcsönöm 2015.08 20-án lejárt a...

Behajtó cégek és a család

Kovácsné Heffler- Foltányi Emma, 2019. augusztus 23.

Intrum Justitia zrt. 2002 óta vezetgeti a már visszafizetett kölcsönöm 2015.08 20-án lejárt a...

Behajtó cégek és a család

Kovácsné Heffler- Foltányi Emma, 2019. augusztus 23.

Intrum Justitia zrt. 2002 óta vezetgeti a már visszafizetett kölcsönöm 2015.08 20-án lejárt a...

Behajtó cégek és a család

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés