Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Cseles betelefonálós játékok

Munkatársunktól, 2008. április 02. - szerda 10:35
Címkék: átverés, telefon, reklamáció, szolgáltató, díj, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Továbbra is sok probléma van az úgynevezett betelefonálós játékokkal. Az egyszerű feladványokkal és nagy nyerési eséllyel kecsegtető játékok emeltdíjas telefonszámai sokezer forintos számlát okozhatnak a játékosoknak.


Ezeknél a játékoknál a tartalomszolgáltatók kevés információt tesznek közzé a képernyőn, a telefonálók számára pedig többnyire még mindig nem egyértelmű, hogy a foglaltként érzékelt, "hívása nem ért célba, ismételje meg" típusú tájékoztatással járó telefonokat minden alkalommal kiszámlázzák.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) ezért felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy hosszú távon az ilyen jellegű játékok nyertesei kizárólag a szolgáltatók. A későbbi kellemetlenségek és borsos telefonszámlák elkerülése érdekében érdemes megfontolni, megéri-e a hívás.

Forrás: Fogyasztók

A szolgáltató biztosan nyer


A Gazdasági Versenyhivatal a közelmúltban versenyfelügyeleti eljárást folytatott az ügyben, amely az interaktív televíziós játékkészítők és szervezők kötelezettségvállalásával zárult. Ebben többek között szerepel, hogy a képernyőn minden nehézség nélkül olvasható betűnagysággal tájékoztatják nézőiket a hívás bruttó díjáról, és arról, hogy a betelefonálás nem feltétlenül eredményez nyerést. Olyan tájékoztatást sem adhatnak, hogy újrahívás esetén a telefonáló biztosan adásba kerül, illetve, hogy senki sem hívja a műsor telefonszámát.

A vállalás kiterjed arra is, hogy az ilyen műsort sugárzó tévécsatornák honlapjukon és a teletexten is közzéteszik a játék lényegét, a lehetséges szabályokat és a bruttó hívásdíjat, amelyet a játékba kerüléstől függetlenül, hívásonként kell megfizetni.

Forrás: OFE/MTI

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

gubola krisztina, 2009. február 23. - hétfő 18:03

arról nem is beszélve hogy a kb. másfél órán keresztül hallható : "most nyitjuk meg a vonalat, telefonáljon" típusú szövegek az ember agyára mennek. inkább átkapcsolok....csakhogy mindenütt ez megy. Már az a számtalan reklám sem fedezi a csatornák költségeit....? Talán színvonalasabb műsorokat kellene gyártani, és nagyobb lenne a nézettség!!!!!!!

haaeen, 2008. augusztus 13. - szerda 20:48

Szerintem nem a tv csatornákat kell szidni, nem kötelező betelefonálni, nézni...

Alicante, 2008. július 08. - kedd 22:07

Még annyit az ATV műsorpolitikájáról, feladnak megfejtésnek egy keresztnevet, aminek "A" a vége, ilyenkor szinte minden telefont bekapcsolnak. A mangalica műsorvezető mindenkit megdícsér, hogy milyen jól játszik, de egyik megfejtést sem fogadja el....ez megy több mint egy órán keresztül, közben mondja, hogy ennél egyszerűbb a megoldás, persze a játék végéig senki nem tudja megfejteni, a végén benyög egy ritka angol keresztnevet, amit az emberek többsége nem hallott. Mi ez ha nem csalás? Egy másik: "Mi található a konyhában?" hasonló a forgatókönyv, sok telefon, de senki nem tudja, a műsorvezető rendszeresen bedobja, hogy csodálkozik, hogy ezt senki nem tudja, holott minden háztartásban megtalálható.....mondanom se kell a megfejtés: kókusztej. Szégyellem, de én még soha nem vettem kókusztejet. A másik verziót már említettem, hogy lehet "játéknak" nevezni valamit, ha másfél órán keresztül nem kapcsolnak be senkit, csak a műsorvezető nyomja a sódert és sértegeti a nézőket?! Mondanom se kell, a szerkesztő ott gubbaszt a számláló előtt és sóváran lesi, hogy mennyi lóvé jött be aznap a sok hiszékeny, játékszenvedély-beteg emberektől....

Alicante, 2008. július 08. - kedd 21:57

Szégyen és gyalázat, hogy ebben az országban nincs felelőse ennek a tarháló "műsor"-nak. Teljesen nyilvánvaló, hogy a ker. csatornák műsorvezetői csalnak és folyamatosan hazudnak a játékosok megnyerése érdekében. Mind között a legelveteműltebb az ATV. Képesek naponta d.u. és éjjel 4 órát tarhálni ráadásul agresszív modorban. Ők még halottak napján és szent estén se mondtak le a harácsolásról, ráadásul több nyertes visszatelefonált, hogy nem kapta meg a nyereményét, mert rögtön lecsapták a kagylót. Ez nyilvánvaló csalás, mért nem lehet ebben az ügyben eljárni? Tudom kell a pénz az APEH-nak, ezért kussol a Pénzügyminisztérium. Azt sem értem, hogy mitől betelefonálós "műsor" ez, amikor van, hogy másfél órán keresztül nem engednek be senkit adásba csak a műmosolyú műsorvezető beszél mint egy papagáj. Persze a szerkesztő egész idő alatt figyeli a számlálót és kivár a műsor végéig, ugyanakkor összejátszik a műsorvezetővel, hogy csak szidja a játékosokat, hogy miért nem telefonálnak, annyira buták, hogy még a megfejtés is nehéz nekik? Közben ömlik az emeltdíjas telefon a csatorna zsebébe. Undorító, hogy ezt megengedik, közben egy csomó honfitársunk éhezik, alig bírja kifizetni a rezsit, ezek meg naponta milliókat keresnek! Rohadt vadkapitalizmus!!!

Titti, 2008. május 16. - péntek 01:54

kisrobert: Nem a szolgáltatással, van a gond, hanem a szolgáltatókkal. És most nem a telefontársaságokra gondolok, hanem a tartalomszolgáltatókra. Az emetdíjas számokat szuperül lehet(ne) használni például telefonos tanácsadásra (ahol az "emelt díjjal" fizetek a szolgáltatásért), adománygyűjtésre (hiszen az általam befizetett összeg nagyobb rész a tartalomszolgáltatóé, ami lehetne mondjuk egy állatmenhely is). A probléma, mint cikkből is kiderül az, hogy a díjak és a feltételek nincsenek jól láthatóan feltüntetve.

kisrobert, 2008. április 04. - péntek 06:22

Miért nem tiltják be az emeltdíjas hívásokat, sms-eket? Semmiféle gazdasági jelentősége nincs. Csak néhány élőskődő csaló cég (és szolgáltató) lopja meg a hiszékeny embereket. Ugyanúgy betiltanám, mint a nyerőgépeket. aloma: a helyes válasz (T)alán lett volna.

Holló Erzsébet, 2008. április 03. - csütörtök 06:49

Miért nem tiltják be a betelefonálós játékot???

aloma, 2008. április 02. - szerda 11:07

Sosem játszom ilyesmit, pont a fentiek miatt. Egy alkalommal azonban kivételt tettem. Egyik kereskedelmi adó, "trezoros" vetélkedő, benne egy nézői kérdés, melyre sms-ben lehet "I" = igaz vagy "H" = hamis válaszokat küldeni. Potom 240 Ft-ért. Miután beküldtem az általam igaznak ítélt kérdésre az I betűt, visszajött a válasz: "Válasza helytelen." stb. Elküldtem erre a H betűt, válasz: "Válasza a mai kérdésre helytelen, stb..." Természetesen a megadott 0-24 órás ügyfélszolgálat nem vette fel azóta sem a telefont. Kérdezem én, ilyenkor mi a teendő????

Kommentek

Ratman, 2019. április 24.

finance.micro1@gmail.com <-
Az egyik (ha nem a) legrosszabb scammer. Szűkszavú, nincs humor...

Nigériai csalások: még mindig lesik hirdetéseinket

Keller Williams, 2019. április 19.

Jó nap uram / asszonyom:

A hiteles kölcsön megszerzése mindig nagy probléma volt...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

oriofinance, 2019. április 19.

Helló úr / asszony

Van pénzügyi problémája? Nincs több gondja, hogy egy kölcs...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés