Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Csengőhang letöltés csapdái

Maróti Erika, 2008. március 31. - hétfő 15:15
Címkék: vásárlás, telefon, szolgáltató, szerződés, reklám, hirdetés, átverés, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Nem sok jóra számíthatnak azok, akik mobilcsengőhang-letöltésre adják fejüket és pénzüket. Átvert ügyfelek, gátlástalan, pénzéhes tartalomszolgáltatók és „tehetetlen” hivatalok - íme a csengőhang-biznisz mérlege.


A trükk…

A tartalomszolgáltatók trükkje egészen egyszerű. Gyanútlan ügyfelük egy sms-t küld a hirdetésben közölt telefonszámra, úgy gondolván, hogy ezzel csupán egyetlen, a tartalomszolgáltató kínálati listájából kiválasztott csengőhangot rendelt meg. Ehelyett azonban az első letöltéssel valójában előfizetési szerződés jön létre. Ezután időközönként (akár naponta is) újabb és újabb hangokat vagy képeket kap, melyeknek ára telefonszámláját duzzasztja. Az ügyfél általában csak akkor veszi észre, hogy baj van, miután kézhez kapta következő havi telefonszámláját. A „szolgáltatást” ezután is nagyon nehéz lemondani, ráadásul visszamenőleg reklamálni csak hosszas utánjárással lehet, és úgy sem biztos, hogy viszontlátjuk pénzünket.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Nem mondják el, mit is vásároltunk valójában

-Én egy éve sétáltam bele a csapdába. Úgy gondoltam, hogy letöltök néhány csengőhangot az új telefonomra. A szolgáltatás díja hetente bruttó 960 forint volt, amit elvben a regisztráció után kapott tartalom után fizettem volna. A regisztrációt követő első telefonszámla szerint 1920 forintot fizettem, két darab sms-ért. Már ekkor gyanakodni kezdtem. Aztán, amikor másodszor is ugyanilyen összegről kaptam számlát, - holott egyáltalán nem töltöttem le semmit - betelt a pohár – meséli Molnár István, aki a http://hu.mobi.dada.net honlapon regisztrált. – A neten számos, a sajátoméhoz hasonló esetről olvastam. Végül azzal fenyegettem meg a céget, hogy a Fogyasztóvédelemnél teszek feljelentést. Erre kaptam tőlük egy levelet, amelyben az állt, hogy „a szerződésemet felbontották”. Azóta álmomban sem jutna eszembe bárhová is regisztrálni.


Több ezer bedőlt megrendelő

Az elmúlt években Molnárhoz hasonló módon több ezren estek csapdába, ám a legtöbbjük nem úszta meg ennyivel. Magyarországon hét-nyolc éve jelentek meg a csengőhangokkal, képernyővédőkkel, játékokkal kereskedő tartalomszolgáltatók. Bár egyre többen cikkeznek arról, hogy befellegzett a csengőhang-letöltésnek, és a szolgáltatóknak új ötletekre van szükségük a túléléshez – félteni egyelőre azért nem kell őket.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Fizethetünk azért is, amit le sem töltöttünk

A piac átalakulását jól mutatja, hogy a nagy zenei kiadók egyre inkább saját kiadású zenéiket teszik elérhetővé, csengőhang formátumban. A közelmúltban megjelent, MP3-lejátszásra alkalmas mobiltelefonok – amelyekkel mi magunk tölthetünk le zeneszámokat – szintén csökkentik a tartalomszolgáltatók csengőhang letöltéseinek számát.


Olvashatatlan apróbetűk

„Nekem tévéreklámon keresztül sikerült bedőlnöm, borsos árat is fizettem érte. Az olvasható felirat szerinti, 480 forintos díj ellenében töltöttem le egy zeneszámot, mivel úgy gondoltam, hogy ennyiért megéri. Aztán naponta kaptam újabb és újabb sms-ket, a havi számlám pedig meghaladta a nyolcezer forintot. Némi utánjárás és „asztalborogatás” után az összeg felét kaptam vissza – meséli Jakab Olga, akit a Cool tévén közzétett reklámspot tévesztett meg.

Az ilyen tévéreklámok apró betűit lehetetlen a rendelkezésre álló húsz másodperc alatt elolvasni, pedig a valódi és érdekes információkat oda rejtik el. Jakab elállhatott volna a szolgáltatás igénybevételétől, hiszen ezt az apróbetűs részben feltüntették (erre egyébként a tartalomszolgáltató is hivatkozott). Az viszont csak akkor volt olvasható, ha kimerevítették a képernyőt.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Reklámok: a csábítás trükkjei


„A fogyasztókkal kötelezően ismertetendő információk közlésének csak olyan módja fogadható el, ahol azokat a fogyasztó valóban megismerheti – közli megkeresésünkre Dr. Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára. – Vagyis, ha olyan információkról van szó, amelyek nélkül a reklám megtévesztő, úgy a tévéreklámban sem etikus és valószínűleg nem is jogszerű az olyan apró betűs megjelenítés, amit egy átlagfogyasztó nem tud elolvasni. Az apróbetű egyértelműen csak írott sajtóhirdetések esetében fogadható el, hiszen ott a fogyasztónak korlátlan ideje van a feldolgozásra. A tévében vagy óriásplakáton való megjelenítés alkalmassága a szükséges információ közlésére azonban minden esetben külön mérlegelés kérdése.

Milyen lépések történtek eddig a visszaélések ellen? - lapozás után kiderül!

1.  Csengőhang letöltés csapdái
2.  Panaszok és szabályok

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. május 30.

Sürgős kölcsönt keres? Megtagadták-e hitelét a bankjától vagy bármely pénzügyi vállalkoz...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mr. Dékány Endre, 2020. május 30.

Szüksége van hitelre az adósság megszilárdításához? Szüksége van kölcsönre vállalkozás...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2020. május 28.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza