Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Árgarancia érvényesítése

Potondi Eszter, 2008. március 28. - péntek 15:05
Címkék: garancia, reklám, hirdetés, átverés, vásárlás, bírság, hipermarket, ügyfélszolgálat, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az árgarancia a kiélezett piaci verseny következtében az elmúlt években vált egyre ismertebbé. A szolgáltatás nem csupán az iparcikk és a barkácsáru kereskedelemben, de az élelmiszer-eladás, a nyelvoktatás és az utazásszervezés területén is megjelent. Kérdés azonban, hogy a vásárlók érdekét szolgálja-e, vagy egyszerű reklámfogás.


A nagy áruházláncok egymás szolgáltatásait felüllicitálva próbálják kialakítani verhetetlen áraikat. A rivalizálás során minden olyan kiskereskedelmi vállalkozás versenytársnak minősül, amely közös vásárlói vonzáskörzetben teljes egészében vagy részben hasonló választékot kínál (pl.OBI, Baumax. Praktiker, Cora, Tesco, Auchan, stb.). Az erős verseny a szolgáltatások területén érzékelhető igazán, hiszen több ezer forintot spórolhatunk, ha díjmentesen varrják meg a függönyünket, keretezik be az ott vásárolt képeket, vagy, ha alacsonyabb versenytársi árak esetén visszatérítik az árkülönbözetet. Az árgarancia lényege: hogy amennyiben a vásárló – az áruházban kiírt feltételeknek megfelelően, hitelt érdemlően – igazolni tudja, hogy máshol olcsóbban is meg tudná vásárolni ugyanazt a terméket, a kereskedő köteles a két áru árának különbözetét megtéríti.

Ha olcsóbban látta...


Az árgarancia lehetővé teszi, hogy az adott feltételek mellett a lehető legkedvezőbb áron vásárolhassunk meg egy terméket. Érvényesítésének módja azonban eltérő lehet. Egyes áruházak azt ígérik, ha az adott árut egy másik kereskedő szórólapján kedvezőbb áron találja meg a fogyasztó, akkor ezentúl ezen az alacsonyabb áron fogja kínálni a terméket, illetve visszafizeti a különbözetet, ha a vásárló megfelelően igazolta az alacsonyabb árat.

Az áruházak jellemzően így hirdetik árgaranciájukat:
"Ha Ön a megvásárolni kívánt terméket más szórólapban, hirdetésben stb. kedvezőbb áron találja meg, akkor ezt a Baumaxnál is ezen az áron megveheti, sőt a Baumax garantál Önnek az alacsonyabb árból további 10% engedményt. Ha Ön vásárlás után 14 napon belül egy terméket más áruházban kedvezőbb áron talál meg, akkor a Baumax visszafizeti Önnek az árkülönbözetet és az alacsonyabb árból még további 10%-ot készpénzben. Hozza magával az aktuális szórólapot vagy hirdetést, vagy a megvásárolt termék számláját és kérje az árgarancia érvényesítését a főinformációnál! Kivétel: élő növények, kiárusításban és végkiárusításban szereplő cikkek. Az árgarancia bizonyítottan azonos termékre, csak háztartási mennyiségnél érvényesíthető. MOSTANTÓL TOVÁBBI +15% A KÜLÖNBÖZETEN FELÜL!"
 

Az árgarancia érvényesíthetősége

Az árgarancia feltételeit egyes áruházak az akciós szórólapjaikon, katalógusaikban, míg mások csak a vevőszolgálatnál, illetve internetes portáljukon teszik közzé. Van, ahol minden egyes termékre vonatkozik az árgarancia, máshol csak a megjelöltekre. A Bricostorenál például a következő vásárlásnál levásárolható az árkülönbözet, ha máshol alacsonyabb áron található meg egy már megvásárolt termék. Az árgarancia csak akkor vehető igénybe, ha az áru márkája és típusa, valamint az összes kínált szolgáltatási szint is teljesen megegyezik a másik áruházéval. Feltétel továbbá, hogy az adott termék az árgarancia időszakán belül megvásárolható legyen a másik üzletben is. Az igények érvényesíthetősége egyes helyeken hét-nyolc napon, máshol tizennégy napon belül lehetséges.

Az árgarancia érvényesíthetőségének két esetét, pl. a Baumaxnál az alábbiak szerint szabályozzák:

Amennyiben a vevő még nem vásárolta meg az árut, akkor a drágább termékkel megegyező olcsóbb áru szórólapjával a főinformációnál jelentkezhet. Az illetékes munkatárs elbírálja, hogy ugyanarról a termékről van-e szó, aláírja a szórólapot és kitölti az erre rendszeresített nyomtatványt, majd a kasszához kíséri a vevőt. A pénztáros a formanyomtatványon feltűntetett árengedményt megadja, és a műveletről nyomtattat egy nyugtamásolatot.

Ha a vevő már megvásárolta az árut: tizennégy napon belül nyugtával, szórólappal vagy egyéb bizonylattal jelentkezhet a főinformációnál, hogy az áruházban vásárolt terméket egy másik üzletben olcsóbban találta meg. Az illetékes elbírálja, hogy ugyanarról a termékről van-e szó. A munkatárs aláírja a szórólapot és kitölti az erre rendszeresített nyomtatványt. Az iroda visszáruzza az árgaranciára jogosult terméket. A jóváíráson szerepelni kell a visszáru okának. A bizonylatokkal az eladó a pénztárhoz kíséri a vevőt. A vásárló visszakapja a differenciát. 5000 Ft-nál nagyobb eltérés esetén azonban áruházvezetői jóváhagyás szükséges.

Az engedmény jogosságának elbírálása:
Az árgarancia, mint már említettük bizonyos helyeken a teljes árukészletre, máshol csak bizonyos termékekre vonatkozik. Az engedmény akkor adható meg, ha a szórólapon vagy más bizonylaton szereplő termék paraméterei alapján teljesen megegyezik a másik áruházban árusított termékkel. Árgarancia csak egy az egyben azonos termékre adható, és csak háztartási mennyiségre vonatkozik.

Akcióban, végkiárusításban vásárolt áruk illetve élő növények, méteráruk esetén a legtöbb helyen nem érvényesíthető az árgarancia.

Az árgarancia részleteiről tájékozódva zúgolódó vásárlóba botlottunk, aki megosztotta velünk tapasztalatait. „Speciális tapétaragasztót szerettem volna venni, de az OBI-ban csak egy tubussal találtam, ezért átmentem a Baumax-ba, ahol ugyan volt a keresett ragasztóból, de jóval drágábban. Ekkor jutott eszembe, hogy élhetnék az árgarancia lehetőségével, mivel a félórája vásárolt termék blokkja is nálam volt. Hosszú sor állt az információnál, mindössze egy ember foglalkozott a vásárlókkal, a többi csak lézengett. Félórás várakozás után végre sorra kerültem de, kiderül, hogy sem az egy órával korábban a konkurenciánál kiállított számla, sem pedig a ragasztó nem megfelelő bizonyíték az árgarancia érvényesítéséhez, szórólap kell. Próbáltam többször is elmagyarázni, hogy, nem akciós terméről van szó és jól látható, hogy a két áru azonos. Végül türelmemet vesztve a panaszkönyvet kértem, mely hathatós lépésnek bizonyult, az osztályvezető hajlandó volt intézkedni. A hosszadalmas tortúra után úgy éreztem nem érte meg párszáz forintért felbosszantanom magamat!”
1.  Árgarancia érvényesítése
2.  Megtévesztő ajánlatok

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. május 30.

Sürgős kölcsönt keres? Megtagadták-e hitelét a bankjától vagy bármely pénzügyi vállalkoz...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mr. Dékány Endre, 2020. május 30.

Szüksége van hitelre az adósság megszilárdításához? Szüksége van kölcsönre vállalkozás...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2020. május 28.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza