Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Hipermarketek álakciói

Maróti Erika, 2008. március 12. - szerda 12:37
Címkék: átverés, akció, vásárlás, olcsó, hipermarket, bírság, reklamáció, fogyasztóvédelem, gvh
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Postaládánkat naponta pakolják tele akciós ajánlatokat hirdető újságokkal. Ám azt, hogy az akciós ajánlat valóban akciós-e, bizony elég nehéz eldönteni, ahogyan azt sem, hogy melyik üzlet ajánlatait érdemes komolyan vennünk.


Mi magyarok nagyon árérzékenyek vagyunk, amit a kereskedők szépen ki is használnak, valóságos, vagy álakcióikkal bombázva bennünket. Számtalan esetben futunk bele olyan leárazásokba, amelyek valójában nem is számítanak annak: az áru ugyanannyiba kerül, mint előtte egy héttel, nem akciósan, de az érvényes ár fölé egy magasabb összeg került, áthúzva. Olyan is előfordul, hogy ha jobban megnézzük az árucikket valóban nem ér többet az akciós árnál (mégis egy héttel azelőtt kétszer annyiba került).

Forrás: MTI

Minden akciót képtelenség ellenőrizni

A nagy élelmiszer láncok akciói sokszor csak „kamu” akciók. Gyakran előfordul, hogy a leszállított árú termék már az akciós újság által megjelölt kezdőnapon elfogy. Az is előfordul, hogy bár az újságban akciós áron szerepel a termék, a pénztárhoz érve, a leolvasó szerint drágább.

Már a leárazás napján sem...

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) efféle kihágásáért büntette meg az egyik legnagyobb áruházláncot. A Tesco hipermarket bizonyos akciós termékei egyes áruházaiban már a leárazás kezdő napján sem voltak kaphatóak, vagy rendkívül rövid idő alatt elfogytak. A hivatal szerint a Tesco irreálisan alacsony indulókészlettel készült az általa meghirdetett akcióra. A GVH szerint, mivel a vásárlók az akció kezdetekor vagy néhány órával később már hiába keresték az akciós katalógusból kiválasztott terméket, a kereskedő megsértette a versenytörvényt. Az, hogy a katalógus hátoldalára odaírják: „az ajánlatok készleteink erejéig érvényesek”, még nem ad felmentést arra az esetre, ha a vállalkozás egészét vagy akárcsak egyetlen áruházát tekintve, az adott termék egyáltalán nem áll rendelkezésre, vagy az induló árukészlet irreálisan alacsony.

Notórius hipermarketek

A „nagyok” közül azonban nemcsak a Tesco járt így. A GVH megbírságolta az Auchan, Cora és Metro áruházláncokat is, mert akciós újságaikkal megtévesztették a fogyasztókat. A Metro például 2006. decemberében vezette félre vásárlóit reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán.

Forrás: MTI
Egyrészt olyan termékeket hirdetettek, amelyek egyes áruházaikban az akció kezdetén nem voltak kaphatóak, vagy amelyekből nem volt megfelelő nagyságú készletük. Másrészt akciós árú termékként reklámoztak olyan árukat is, amelyeket a korábbival azonos, vagy annál magasabb áron értékesítettek. A Metrót emiatt harmincötmillió forintos bírság megfizetésére kötelezték.

Kevesebbel „úszta meg” a Cora hipermarket: a 2007. januárjában és februárjában kiadott akciós újságjukban meghirdetett termékeket vagy egyáltalán nem lehetett kapni, vagy az indulókészlet volt irreálisan alacsony. A fogyasztók megtévesztése miatt a vállalkozásnak tizenötmillió forintot kell fizetnie. Harmincmillió forintjába került az Auchan Magyarország Kft.-nek az, hogy 2006 november-decemberi, valamint 2007. januári akciós újságjukban meghirdetett bizonyos termékeiket egyes áruházaikban nem lehetett kapni, néhány esetben pedig gyorsan elfogyott az induló készlet.

A jelenség azonban nem csak a hipermarketekben fordul elő. A nagy bevásárlóközpontokban sincs ez másként.

"Legutóbb egy farmert néztem ki magamnak, amit már régen szerettem volna megvenni, de nagyon drágállottam. Nos eljött az akció ideje, ám a farmer ugyanannyiba került, csak éppen egy drágább (érvénytelenített) ár volt fölé írva. Felháborodva kérdeztem az eladót, hogy miért néznek teljesen hülyének, mire ő közölte, hogy biztosan rosszul láttam, de egyébként meg ő csak egy eladó, keressem a tulajdonost" – meséli egy felháborodott panaszos. – Nagyon ritka, hogy ezután korrigálják az árat, az esetek többségében egyszerűen elküldik az embert, mondván, hogy a gép lehúzza a vonalkódot és ennyi, nem tehetnek róla. Legjobb esetben odaadják a Vásárlók Könyvét, mondván, hogy majd kivizsgálják a kérdést.

Hogyan szankcionája az álakciókat a GVH? - lapozás után kiderül!

1.  Hipermarketek álakciói
2.  Mi számít megtévesztésnek?

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Nora Smith, 2018. augusztus 17.

Szüksége van egy kényelmes kölcsön az Ön elégedettségére? Kínálunk megfizethető hitel 2%...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2018. augusztus 16.

A nevem Mária Ádám, egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hag...

Menekülés a UPC-től

alicia-mitchelleinvestorcfunds@hotmail.com, 2018. augusztus 16.

Jó nap,
   Szüksége van egy kölcsönnek a tartozás megszilárdítására? Szüksége v...

Telefonok a szervizben

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés