Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Hitelből fizetett hitelek

Maróti Erika, 2008. március 11. - kedd 12:40
Címkék: bank, hitel, szerződés, ingatlan, reklám, hirdetés
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

A lakosság jelentős része meglévő hiteleit próbálja újabb hitellel kiváltani. Akad, aki a megszorítások hatására „megrogyott” életszínvonalát igyekszik hitelekkel fenntartani. Honfitársaink eladósodásáról mindenki más véleményen van: a bankok szerint nincs ok az aggodalomra, a Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete szerint azonban igenis van.


-Tavaly vettem fel személyi kölcsönt, kétszázezer forintot, lakásfelújításra. Sajnos alig kezdtem el törleszteni, amikor megszűnt a munkahelyem. Halasztást kértem a banktól, és eszembe sem jutott, hogy ne akarnám visszafizetni. A bank azonban hajthatatlan maradt nem kaptam haladékot, fizetni pedig nem tudtam. Egy másik bankhoz mentem, akitől szintén vettem fel, gondoltam, majd abból fizetem az előzőt és közben talán újra lesz állásom. Hát nem lett és így már két helyre tartoztam – számolt be saját tapasztalatairól K.Gy. – Azóta már rengeteg felszólító levelet kaptam és ez biztosan eltart még egy darabig. Állásom viszont azóta sincs!

Eladósodott magyar lakosság

A lakossági „bedőlések” száma évről évre növekszik. Thummerer Péter, a Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információt Szolgáltatók Szövetségének (MAKISZ) elnöke szerint a lakosság jelentős része további hitelek felvételével igyekszik fenntartani életszínvonalát.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Bankról-bankra: négy-öt, de akár több hitelünk is lehet 

Lénárd Mariann, a Banki Hitel Károsultjainak Egyesületének főtitkára szerint a legtöbb károsult az áruhitelt, illetve vásárlói kártyát igénylők köréből kerül ki. Bár utóbbi nem túl régen vehető igénybe, már most problémák adódnak vele. Az egyesülethez forduló ügyfeleknek jellemzően négy-öt hitelük van, de olyan is akad, aki tizenhárom szerződést „halmozott fel”.

Áruhitel-lavina

A behajtásra váró ügyfelek számát nehéz lenne megbecsülni. Az egyesülethez forduló panaszosok száma nő, többségében egy-két százezres áruhitelekből elindult „lavinák” miatt keresik fel őket.

„Karácsonykor a műszaki cikkek voltak a „legmenőbbek”. Aki akciós plazma- vagy LCD-televíziót vásárol, majd másutt olcsóbban is felfedezi, az három napig elvileg visszaviheti a boltba a terméket. De csak akkor, ha nem hitelre vásárolt” – mondja Lénárd.

Ügyintézőkre bízva

-A megfelelő tájékoztatás hiánya a legalapvetőbb probléma! – folytatja az egyesület főtitkára. – Gyakran előfordul, hogy az ügyfél nem kap szerződést, csak adatlapot. A boltokba kihelyezett ügyintézők többsége ugyanis nem banki alkalmazott, hanem a bank által kivezényelt ügyintéző. Neki csak a megfelelő dokumentumokat kell lefénymásolnia, legtöbbször nem is tudja a választ a vásárlók által feltett kérdésekre. Panasszal egyébként bármikor élhetünk, azt először a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) kell címeznünk.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Kockázatos, ha nem bankban, hanem áruházban veszünk fel hitelt 

Gyakori probléma a bankok rugalmatlansága is. Az Egyesület szerint éppen a kisebb pénzintézetek tolerálják kevésbé az ügyfél igényeit. A hozzájuk forduló ügyfelekről számos esetben kiderül, hogy tudnának ugyan fizetni, csak egy kis haladékra van szükségük, vagy éppen hosszabb időre, alacsonyabb törlesztő részletet vállalnának. Hiába fordulnak azonban átütemezésért vagy a törlesztés felfüggesztéséért a pénzintézetekhez, azok meg sem hallgatják őket. Így a hitelt anélkül bukják be, hogy a banki „gépezet” egyáltalán mozdult volna a szerződés „megmentése” érdekében – nyilatkozta Lénárd Mariann.

Problémás behajtás

A pénzintézetek képviselői nem értenek egyet az egyesülettel. Szerintük ugyanis senkinek nem érdeke az ügyfelek bedőlése, hiszen nem szívesen mondanak le a kamatról, ráadásul a lejárt tartozások értékesítése sem számít bombaüzletnek. Hogy ennek ellenére sem fordítanak túl sok időt a veszettnek látszó ügyek megmentésére, azt azzal magyarázzák, hogy a problémás hitelek kezelése munka- és időigényes, így gyors eredmény híján egy határon túl már csak a veszteség nő. A kérdésben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete is a pénzintézeteknek ad igazat, mondván, egyáltalán nem jellemző, hogy az ügyfél azért fordulna hozzájuk, mert a bankok nem válaszolnak panaszos levelére. Ezzel szemben az ügyfelek gyakran úgy gondolják, hogy a pénzügyi intézményeknek kötelező átdolgozniuk egy szerződést, ha az ügyfél jelzi, hogy fizetési nehézségei támadtak.

Milyen sors vár bedőlt hiteleinkre? - lapozás után kiderül?

1.  Hitelből fizetett hitelek
2.  Menteni a menthetőt

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mária Ádám, 2018. november 19.

A nevem Mária Ádám egy egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hagy...

133/2007. (VI. 13.) Korm. rendelet az üzletek működésének rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható

Josef Lewis, 2018. november 16.

Jó napot, Josef Lewis vagyok. Egy elismert, törvényes és akkreditált hitelező. Nagyon gyorsan ...

Telefonok a szervizben

Ella, 2018. november 15.

Helló mindenki itt vagyok, hogy bizonyságot tegyek arról, hogy megkaptam a kölcsönt John Hawkin...

Telefonok a szervizben

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés