Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Az átverés telefonon érkezik

Kovács Barbara, 2008. március 10. - hétfő 12:16
Címkék: szerződés, átverés, reklamáció, szolgáltató, akció, telefon, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Gyakran bombáznak bennünket visszautasíthatatlan ajánlatokat kínáló telefonhívásokkal. Ha nem vagyunk résen, hamarosan olyan, nevünkre szóló szerződést és számlát hozhat a posta, amit valójában nem is kértünk. Mit tehetünk ez ellen?


A telefonon érkező ajánlatok elfogadása hangszerződésnek minősül. Jó tudni, hogy a törvény a szóban elhangzott megállapodást, sőt a ráutaló magatartást is ugyanúgy kezeli, mint egy írásba foglalt szerződést – mondta Fischer Gábor az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) info-kommunikációs szakértője.

A telefonos szolgáltatók ügynököket bíznak meg termékeik értékesítésével, akik mindent megtesznek, hogy „gazdáik” elégedettek legyenek. Emiatt az utóbbi hetekben igen sok panasz érkezett a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjéhez. Takács Péter elmondta, hogy emiatt nem azt kutatják, pontosan hogyan is esett a becsapós ajánlat, inkább a panaszosok számára keresnek megnyugtató megoldást, hetek óta.

Kegyetlen átverések

Az ügynökök többféle módon csapják be gyanútlan ügyfeleiket. Az OFE szakértője elmondta: előfordult már, hogy az Invitel Telecom Kft. ügynökei a Magyar Telecom nevében jelentkeztek be, így ajánlva kedvezményes vonalas előfizetést.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

Anélkül is köthetünk szerződést, hogy tudnánk róla!

A páratlannak tűnő ajánlat elfogadása után a fogyasztó csak akkor döbbent rá a valóságra, amikor az írásos szerződéssel együtt a számlát is megkapta. Eszerint az alapdíjat továbbra is a T-Comnak kell fizetnie, a kapcsolási és percdíjat viszont az Invitel kasszírozza. A számla végösszege pedig cseppet sem volt kedvezőbb, mint eredetileg. A legnagyobb kedvezményes percdíj csupán egy forinttal volt alacsonyabb az Invitelnél, mint a T-Comnál - tájékoztatott az info-kommunikációs szakértő.

Egy, az ügyfeleket személyesen megdolgozó, volt inviteles ügynök elmesélte, hogy csöngetés után körülbelül ezt kellett mondaniuk: „Minden T-Com előfizetőt fel kell keresnünk, itt az utcában! Ön használ még vezetékes telefont?” Tehát azt, hogy a T-Com-tól jöttek soha nem mondták, ám az elején azt sem árulták el, hogy invitelesek. Rövid ügynöki pályafutása során emberünk számtalan olyan fogyasztóval találkozott, akiket akkor telefonon már megkerestek, be is csaptak.

Trükkök, csúsztatások

A volt inviteles ügynök előadott néhány tipikus beetető szöveget is: „Ügyfelektől hallottam, hogy voltak már itt T-Com-os üzletkötők és ők már megkapták ezt a kedvezményt.” Ez két ponton is rossz duma, mert a T-Com nem küld személyes üzletkötőket, csak telefonos egyeztetés után. A másik része a „kedvezmény”. Mi azt mondtuk, hogy ez egy további kedvezmény, ami minden T-Com előfizetőnek jár. Pedig, mint tudjuk, nem mindenki jár jól ezzel a díjcsomag és részben szolgáltató váltással. Az elején mindig úgy kezdjük, hogy telefonszámla-díjcsökkentés miatt jöttünk. Erre mindenki felfigyel és folytathatjuk a „beetetést”. A mondandó tipikusan úgy folytatódik, hogy „a T-Com és az Invitel összefogott és egymás területén egymás ügyfeleinek adnak kedvezményt”. A kérdésre, hogy miért nem a saját szolgáltató csökkent, az a válasz, hogy: „az nem érné meg az anyacégnek, így csak az kap, aki ezt igényeli.” Mindig a nyilvánvaló előnyökkel mutattuk be a terméket. Minden T-Com-os díjcsomaghoz volt a megfelelő „taktika”. Tudtuk, hogy a percdíjak alapján melyik T-Com-os díjcsomaghoz melyik saját díjcsomagot ajánljuk.

Volt, akit a „személyes varázzsal” és volt, akit puszta számokkal lehetett meggyőzni. Mindig úgy kellett tenni, hogy az ügyfél ne érezze, van választási lehetősége. Éreztetni kellett vele, hogy neki erre van szüksége. Kényes kérdés a hűségidő elfogadtatása is. Ez szinte mindenkivel meglepően könnyen ment. Csak akkor hozakodtunk elő vele, mikor alá kellett írni a szerződést. Rosszabb esetben, az aláírás után. (A legrosszabb eset, ha nem is mondja az üzletkötő, - sajnos ilyenre is van példa. Nem is egyszer, naponta akár több esetben is.) De ezt is nagyon „finoman” tálalták! A módszer és mondandó csupán annyi volt, hogy: - Meglesz még a telefonja egy évig? Erre persze vagy azt mondták, hogy igen, vagy azt hogy nem tudják. A mi válaszunk az volt: - Jó, mert csupán ennyi kell ahhoz, hogy meglegyen önnek ez a kedvezmény! Tartsa meg egy évig, és olcsóbban telefonálhat! „Sok hiedelemmel ellentétben nincs tipikus célcsoport. Az idősebbeket inkább „személyes varázzsal” lehet megfogni. Ha hasonlítottam a fiára, unokájára vagy csak szimpatikus voltam, bármit aláírathattam volna velük. Bármit! A fiataloknál pedig általában a számok beszéltek helyettünk…”

Egy volt ügynök hozzászólása:
Személyes értékesítő (szép szavakkal) én is voltam két hónapig... Nem volt egy fenékig tejfel munka és nekem nem is nagyon ment, talán azért mert nem csináltam meg olyanokat, mint amik a cikkben vannak írva! De volt pár környék, ahol már "dolgoztak" előttünk és nagyon felégették a területet... Utólag két hét múlva én mondtam el az embereknek, hogy mit is írtak alá... Olyankor sajnos találkoztam nem kevés átvert emberrel!!! Akinek nagyon nem tetszett a dolog teljesen elmondva és még esetleg nyolc napon belül voltunk, akkor felhívattam vele az ügyfélszolgálatot és írattam vele egy levelet, hogy töröljék az igényét! De abba kellett hagyni, mert éhen haltam volna... És ez nem egy olyan munka, mint amire büszke az ember...

Megesett, hogy egy bizonyos közvetítő kiválasztása fejében ingyen telefonhívást ígértek (ehhez egy előhívószámot kell betárcsázni a hívószám előtt). Az persze már csak utólag derült csak ki, hogy a szolgáltatáshoz alapdíj is tartozik. Rosszabbul járt az a panaszos, aki szintén „váltószámos előfizetői csomag”-ot rendelt. A számla megérkezte után kiderült, hogy az ügyféllel a percdíjak nettó árát közölték. Ezután a panaszos nem használta az előhívószámot, de így is kapja az inviteles számlákat, emellett pedig ráadásul a T-com is küldi neki a befizetendő csekkeket. Mindennek tetejébe egy másik panaszos azt derítette ki, hogy olyan hívásokért, amelyek sikertelenek voltak, mert a vonal másik végén nem vették fel a kagylót és üzenetrögzítő sem volt, az Invitel próbálkozásonként egy percnyi díjat azért gondosan kiszámlázott.

Az ügynökök gyakran nem mondják el, hogy a kedvezményhez hűségnyilatkozat is tartozik, így ezzel az információval is utólag találkozik az előfizető. Megesett, hogy az ügynök nem is az előfizetővel, hanem annak egy ismerősével beszélt, de így is megkötötte a szerződést, mint ahogy abban az esetben is, amikor a szerződő fél olyan lakásban élt, ahol az előfizetés mellett a lakás sem az ő nevén volt. A történet egybevág Fischer tapasztalataival is, miszerint az ügynökök elsősorban idős, egyedülálló embereket csapnak be. A legextrémebb esetben a szolgáltató embere már az ajánlat meghallgatását is szerződéskötésnek tekintette.

Kihez fordulhatunk, ha le akarjuk mondani a hangszerződést? - lapozás után kiderül!

1.  Az átverés telefonon érkezik
2.  Mit tehetünk?

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Chris , 2018. február 25.

Ha szüksége van egy sürgős kölcsönre, hogy megoldja pénzügyi szükségleteit, €3000 és ...

Telefonok a szervizben

Harki8ns Szilvia, 2018. február 24.

Sajnos a CCC cipőboltban vásárolt valamennyi - összesen három pár- cipő kevesebb mint négy h...

Fogyasztóvédelem és cipővásárlás

Patricia Martins, 2018. február 23.

A nevem Patricia Martins, egyedülálló anyám, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot hagyo...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés