Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Megtévesztő előfizetési ajánlat

2008. február 27. - szerda 12:00
Címkék: telefon, szerződés, átverés, szolgáltató, hirdetés, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnek (OFE) többen panaszkodtak arra, hogy megtévesztő módszerekkel próbálják rávenni őket régi telefonelőfizetésük cseréjére.


Forrás: MTI

 

Budapesti  T-com székház

Az OFÉ-nak a panaszosok a következőket mondták el: a "Magyar Telekom" nevében keresik meg őket telefonon, kedvezményes, vonalas telefonra szóló előfizetői ajánlattal. Fontos megjegyezni, hogy olyan fogyasztókról van szó, akik a Magyar Telekom (T-Com) vállalatnál már előfizetéssel rendelkeznek. Ugyancsak a történethez tartozik, hogy az Invitel Távközlési Zrt tulajdonosa, az egyesült államokbeli HTTC cégcsoport még 2007-ben felvásárolta a Tele 2-t, amely a felvásárlás időpontjától Invitel Telecom Kft néven működik tovább.


Az előfizetők számára csak jóval a kedvezményesnek tűnő ajánlat elfogadása után válik nyilvánvalóvá, hogy előfizetői jogviszonyuk megváltozott, és már nemcsak a T-Commal, hanem az Invitel Telecom Kft-vel (Invitel) is szerződéses kapcsolatban állnak. Ezek után az előfizető továbbra is a T-Comnak fizet alapdíjat, a kapcsolási és percdíjat viszont már az Invitel számlázza. A telefonon hangoztatott kedvezmény csak a percdíjra vonatkozik, de panaszosaink szerint ez nem lényeges nagyságú különbség, így adott esetben (alapdíj, kapcsolási díj és percdíj kombinációja) a fogyasztó akár többet is fizethet, mint a "kedvezményes" ajánlat előtt.

Számos esetben panaszosaink arról is beszámolnak, hogy a személyesen megjelenő ügynökök ingyenes telefonálási lehetőséget ígérnek, főként idősebb embereknek, akikkel apró betűs, olvashatatlan tudnivalókat tartalmazó szerződéseket íratnak alá. A fogyasztókat előzetesen arról sem tájékoztatják, hogy a "kedvezményes" ajánlattal együtt jár egy meghatározott hűségidő vállalása is.

Mindezekről az előfizetők csak akkor értesülnek, amikor számukra az első számlát, vagy az írásos szerződést kipostázzák. Ilyenkor azonban már kész helyzet elé vannak állítva, hiszen, mivel távközlési szerződés telefonon, illetve bármilyen ráutaló magatartással is létrejöhet, az írásban megküldött szerződéstől már nem tudnak visszalépni.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület megítélése szerint az Invitel és/vagy az Invitel szolgáltatását értékesítő alvállalkozók magatartása alkalmas a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására, ezért mindent meg fog tenni a megtévesztő eljárás megakadályozása érdekében. Az OFE kérte a Magyar Telekomtól, hogy csak az előfizetők írásos kérelmére engedélyezzék a szolgáltatóváltást, amit a vállalat a törvény által engedélyezett rövid határidőre hivatkozva elutasított.

Egy internetes portálon megjelent korábbi cikkből az derül ki, hogy a szolgáltató is elismeri, igaz önhibáján kívüli esetekként értékeli, a problémákat, és mindent megtesz a gyors rendezés érdekében. Sajnos a gyakorlat nem ezt mutatja. Több jelenlegi panasz is azt mutatja, hogy a megtévesztő gyakorlattal az Invitel és/vagy alvállalkozói nem hagytak fel, az Invitel pedig továbbra sem ismeri el a kifogásokat, nem a fogyasztó javára dönt.

Forrás: MTI

Az esetek kapcsán ismételten szeretnénk felhívni a fogyasztók figyelmét egy fontos tanulságra, melyet megfogadva elkerülhetőek a hasonló helyzetek. Fontos tehát tudni, hogy a távközlésben szerződés telefonon, vagy bármilyen ráutaló magatartással is létrejöhet. Éppen ezért mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy bármilyen új, kedvezményes ajánlat esetén, döntésünk előtt kérjünk írásos szerződéstervezetet. Csak annak alapos áttanulmányozása után hozzunk döntést.

Telefonon keresztül semmilyen, mégoly kedvezményesnek tűnő ajánlatra se mondjunk igent. És mivel természetesen az ördög a részletekben rejlik, mindig olvassuk el a szerződés apró betűs részeit is.

Az OFE még 2007 augusztusában adott hírt arról, hogy az Invitel tulajdonosa, a HTTC által azóta felvásárolt Tele2 ügynökei az egyik jelentős hazai piaci szereplőről azt terjesztik, hogy a közeljövőben kivonul a piacról. Emellett a fogyasztóknak az eddigieknél kedvezőbb percdíjakat ígérve igyekeznek váltásra bírni. A panaszosok jelentős része idős, egyedülálló ember, akiktől különböző megtévesztő ígéretekkel csikartak ki aláírást, illetve igyekeztek őket fizetésre bírni, akadtak olyan esetek is, amikor az ügynök minden jel szerint egyszerűen aláhamisította a fogyasztó aláírását. Ezek a panaszok azóta többségében megnyugtatóan rendeződtek. Itt jegyezzük meg ugyanakkor, hogy a volt Tele2 és az Invitel tulajdonosa azonos.

Forrás: OFE

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

habo11, 2008. február 27. - szerda 14:40

Személyes értékesítő (szép szavakkal) én is voltam két hónapig...Nem volt egy fenékig tejfel munka és nekem nem is nagyon ment, talán azért mert nem csináltam meg olyanokat, mint amik a cikkben vannak írva! De volt pár környék, ahol már "dolgoztak" előttünk és nagyon felégették a területet...Utólag két hét múlva én mondtam el az embereknek, hogy mit is írtak alá... Olyankor sajnos találkoztam nem kevés átvert emberrel!!! Akinek nagyon nem tetszett a dolog teljesen elmondva és még esetleg nyolc napon belül voltunk, akkor felhívattam vele az ügyfélszolgálatot és írattam vele egy levelet, hogy töröljék az igényét! De abba kellett hagyni, mert éhen haltam volna... És ez nem egy olyan munka, mint amire büszke az ember...

Kommentek

servillo, 2017. október 20.

Mr/Mrs / miss Egyéni őszinte jó moralities, akik
sajnos láttam tagadta kredit, hogy a kö...

Telefonok a szervizben

lewis Murphy, 2017. október 16.


Ön Debt Review vagy Administration alatt van? Feketelistában vagy? Nem tudsz megbirkózni ...

Telefonok a szervizben

Chris, 2017. október 16.

Ha sürgős hitre van szüksége a pénzügyi igények megoldására, akkor 3000 és 80 000 000 doll...

Nincs több egyoldalú szerződésmódosítás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés