Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Honlapmustra: mivel kábít a szolgáltató?

Szabó Emese, 2008. február 15. - péntek 12:15
Címkék: internet, szolgáltató, reklamáció, ügyfélszolgálat
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Nem mindegy, hogy egy szolgáltató pusztán "kötelességből" üzemelteti-e honlapját, vagy ügyel is arra, hogy az valóban használható legyen. Fogyasztótársainkat néhol akár anonim módon is feljelenthettük volna, reklamálni azonban már jóval nehezebb.


Jó weboldal ritka kincs; kevés a mutatós, praktikus, jól átlátható honlap. A kijelentés alól a szolgáltatók sem kivételek. Az ELMŰ (Budapesti Elektromos Művek) és az ÉMÁSZ (Észak-magyarországi Áramszolgáltató) oldala például a legjobbak közé tartozik. Igazából azt sem tudtuk eldönteni, baj-e, hogy a Magyar Áramszolgáltató (MÁSZ) két honlapja tartalmilag és küllemét tekintve teljesen megegyezik.

A weblapokon pontosan az van szem előtt, amire a fogyasztónak szüksége van: a mérőállomás bejelentését lehetővé tevő, és a számlázással kapcsolatos ügyintézés gombja. Első körben úgy tűnik, hogy csoportos beszedési megbízás megadására is van lehetőség, ám a menüre kattintva kiderül, hogy itt csupán azt a nyomtatványt tudjuk letölteni, amit kitöltve a postán kell föladni, vagy bevinni az ügyfélszolgálati irodába. Az ügyfélszolgálati irodák listájánál ugyan meg van adva a pontos cím és nyitvatartási idő, a telefonszámot viszont hiányoltuk. Hiányuk azért is fájó, mert a kapcsolatfelvétel gomb sem aktív, és csak egyetlen központi szám van megadva a honlap legalján.

Minden elérhető, kivéve a telefonszámokat: marad a központi szám menütérképpel

Öröm az ürömben, hogy sajtószóvivő telefonszámát azonnal megleltük. A honlapon panaszkodni csak némi keresgélés után tudunk. Erre a „bejelentések” menüsorban nyílik lehetőség, ahol külön-külön kattinthatunk a panaszbejelentésre, a reklamációra, a hibabejelentésre, sőt még szabálytalan áramvételezésre is árulkodhatunk. Utóbbihoz ráadásul be sem kell jelentkeznünk.

A DÉMÁSZ (Dél-magyarországi Áramszolgáltató) honlapja elsőre nem túl mutatós, de az alapvető információk itt is szem előtt vannak. Még a telefonszámok, e-mail címek is jobban szúrják szemünket. Két kattintással érhető el az a funkció, ahol lehetőség van bejelenteni a költözést, ezzel együtt az adatváltozásokat. Az oldalon időpontot egyeztethetünk az ügyfélszolgálati irodákkal, és ami nagyon pozitív: a szolgáltató a hozzá intézett kérdéseket fórum jelleggel válaszolja meg.

Befűtöttünk

A Fővárosi Gázművek megmutatta, hogyan is kellene egy honlapon feltüntetni az elérhetőségeket: csupán egyetlen kattintás, és máris egymás alatt sorakoznak a telefonszámok és a nyitvatartási idők. A honlapon még receptoldalt is találunk, bár ottjártunkkor, - némiképp következetlenül – épp egy hideg étel elkészítési módját ismertették. Az oldalon óraátírásra és mérőóra-állás közlésére is van lehetőség, olyan fórumot viszont nem volt, ahol panaszt emelhettünk volna.

A Tigáz honlapján még jobban szem előtt vannak az elérhetőségek, már a főoldalon látjuk őket. A honlap egyébként sem túl bonyolult, pár kattintással bejárható. Panaszkodásra alkalmas fórum itt sem volt, még a műszaki hibabejelentést is csak úgy tudtuk volna megoldani, hogy legördülő menüből választunk megyét, települést. A megoldást nem nagyon értettük, mert akármelyik települést választottuk így ki, ugyanaz a zöldszám jelent meg.

Forrás: Fogyasztók/Mizik Marcell

"Mintha csak otthon barkácsolták volna"

A Főtáv (Budapesti Távhőszolgáltató) oldalát mintha csak otthon barkácsolták volna, egyáltalán nem emlékeztetett egy komoly szolgáltató honlapjára. Második nekifutásra viszont rájöttünk, hogy a tartalomjegyzék segítségével egészen könnyen kezelhető. Címet és központi telefonszámot az oldal alján találtunk, a „panaszkezelésre” is viszonylag könnyen ráleltünk. Aztán csalódnunk kellett, mert online itt sem tehetünk panaszt. Azt legalább megtudtuk, hogy erre személyesen, központi telefonszámon keresztül, postai úton és a diszpécserszolgálaton keresztül van lehetőségünk. A Főtáv javára legyen mondva, hogy ők legalább korrekt módon föltüntették az ügyfélszolgálatok telefonszámait is. Az weblapon értékes információra is bukkantunk: a szolgáltató egybegyűjtötte a távhőszolgáltatással kapcsolatos támogatásokat, pályázati lehetőségeket.

Következő oldalon kiderül, hogyan mulasztják el a reklamációs lehetőség megadását!

1.  Honlapmustra: mivel kábít a szolgáltató?
2.  Víz, szemét, panasz?

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. május 24.

Szüksége van befektetési kölcsönre? üzleti kölcsön? jelzálog hitel? személyi kölcsön? st...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Dékány Endre, 2020. május 24.

Szüksége van befektetési kölcsönre? üzleti kölcsön? jelzálog hitel? személyi kölcsön? st...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Dékány Endre, 2020. május 23.

Kínálunk kölcsönt 2% -os kamatlábbal. Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot további részl...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza