Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Megszűnt cég jótállása

Dr. Baran Alexandra, 2007. december 21. - péntek 15:50
Címkék: garancia, vásárlás, reklamáció, jog, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Bárkivel előfordulhat, hogy az általa vásárolt, meghibásodott termék garanciája azért nem érvényesíthető, mert az üzlet megszűnt. Egy olvasónk megkérdezte, mit tehetünk ilyen esetben. Jogászunk elmondja, milyen jogaink vannak, ha az áru hibás, és hogyan érvényesíthetjük őket egy „eltűnt” céggel szemben.


Tisztelt Cím!
Segítségüket kérem. Október végén vásároltunk egy páraelszívó készüléket. Házhoz szállítást kértünk, mivel mást is vettünk. Pár nap múlva a kicsomagoláskor láttuk, hogy a készülék sérült. Visszavittük, de mivel nem volt készleten ugyanolyan, azt mondták, hogy megrendelik. A számlára ráírták, hogy a készüléket átvették, megígérték, hogy telefonálnak. Mivel nem telefonáltak, ma bementük az üzletbe, amit nem találtunk meg többet. Kiderült, hogy időközben az egész országos lánc - a Repeta Super - csődbe ment. Miképpen juthatunk hozzá a már kifizetett készülékhez? Előre is köszönöm a tanácsot!
Üdvözlettel: Nagy Ibolya

Milyen jogaink vannak, ha a termék hibásnak bizonyul?

A jótállás az eladó helytállását jelenti arra nézve, hogy terméke megfelel a törvényi, illetőleg a szerződéses követelményeknek. A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) alapján, hibás teljesítés esetén elsősorban kijavítást vagy kicserélést követelhetünk. Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs jogunk, vagy ha az áruház a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy kötelezettségének nem tud eleget tenni - választásunk szerint - megfelelő árleszállítást igényelhetünk vagy el is állhatunk a szerződéstől.


A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy olyan állapotot kell létrehozni, mintha a szerződés létre sem jött volna, vagyis visszaadjuk a terméket, és visszakapjuk a teljes vételárat. A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve például a szállítási költséget is - az eladót terhelik. Fentieken kívül jogosultak vagyunk az okozott kár megtérítését is követelni az eladótól.

Ha nem találjuk az eladót

A blokkon vagy számlán lévő cégnév szerint a területileg illetékes cégbíróságon, vagy az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumnál érdeklődhetünk arról, hogy a cég székhelye, telephelye, fióktelepe megváltozott-e, esetleg a cég felszámolás alatt áll-e. A felszámolás alatt lévő cég esetében igényünket - konkrét pénzösszegben meghatározva - be kell jelentenünk a felszámoló-biztosnak, különben futhatunk a pénzünk után! A felszámoló köteles a szakmában szokásos, jövőbeni szavatossági jótállási és kártérítési kötelezettségek rendezésére más gazdálkodót megjelölni, és ezt nyilvánosságra hozni vagy a jogosultak számára egyszeri díjú visszatérítést adni. A gazdálkodó szervezetnek a felszámolás körébe tartozó vagyonából a tartozásokat a törvényben meghatározott kielégítési sorrend figyelembevételével kell teljesíteni, ezért sajnos - ha a cég nem rendelkezik megfelelő nagyságú vagyonnal - lehetséges, hogy nem tudjuk igényünket érvényesíteni.

Abban az esetben, ha az eladó csak egy üzletét zárta be, de a cég nem áll felszámolás alatt, érdemes a székhelyét felkeresnünk. Minőségi kifogásunkat mindig foglaljuk írásba, postai ügyintézés esetén azt „tértivevényes” ajánlott küldeményként adjuk fel.

Dr. Baran Alexandra
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület, jogi szakértő

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Nagy, 2012. december 26. - szerda 10:47

Andrea!Az üzletbe kell vissza vinni a játékot mindenképpen!Ezek szerint nem magyar nyelvű játékról van szó,hanem talán angolról,így látatlanul.Az üzletnek és a forgalmazónak egyaránt kötelessége gondoskodni magyar nyelvű tájékoztatóról a játékoknál is,ugyanúgy,mint a műszaki cikkeknél!Persze,hogy kibontották a játékot karácsonykor,nem azért vették,hogy ott álljon originál csomagolásban.A pénztári blokk mindenképpen szükséges a cseréhez,reklamációhoz.Esetleg felhívhatja a helyi fogyasztóvédelmi felügyelőséget,csak azért,hogy pontosan tudja elmondani az üzletben,hogy mi is igazán a bolt és a forgalmazó kötelessége,és Önnek milyen jogai is vannak.

Busi Zsoltné Andrea, 2012. december 25. - kedd 16:26

Tisztelt Cím!Segítségüket kérném!A 10 éves kisfiamnak vettünk karácsonyra egy szókirakós játékot a helyi ajándéküzletben.Sajnos nincs benne magyar nyelvű leírás és a betűkön sincs ékezet.Jó lenne pontosan tudni a játékszabályokat,de nem igazán tudjuk,most mit tegyünk!Szegedi a forgalmazó és a cím is rajta van.Már felbontottuk.Visszavihetjük az üzletbe,vagy írjunk a forgalmazónak?Segítségüket előre is köszönöm!

Kommentek

Mr. George Anderson, 2020. május 30.

Sürgős kölcsönt keres? Megtagadták-e hitelét a bankjától vagy bármely pénzügyi vállalkoz...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

Mr. Dékány Endre, 2020. május 30.

Szüksége van hitelre az adósság megszilárdításához? Szüksége van kölcsönre vállalkozás...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2020. május 28.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza