Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Szétforgácsolt fogyasztóvédelem

MTI, 2007. szeptember 28. - péntek 10:57
Címkék: kereskedő, reklamáció, ellenőrzés, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Az állami fogyasztóvédelem a Nemzeti Fogyasztóvédelemi Hatóság (NFH) létrejötte után is megosztott maradt, továbbra is különböző minisztériumok, szervezetek foglalkoznak a fogyasztóvédelemmel - mondta Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ügyvezető elnöke.


Elmondta: a fogyasztók szempontjából fontos lenne, hogy egységesen kezeljék az állami fogyasztóvédelmi feladatot.

Baranovszky György szerint a fogyasztóvédelem megerősítését az jelentené, ha egy szervezeten belül lenne az állami fogyasztóvédelem a jelenlegi megosztott rendszer helyett. Megjegyezte: a fogyasztók sok esetben nem tudják, hogy panaszukkal hova forduljanak, konkrét esetet pedig csak a civil fogyasztóvédők, a békéltető testületek tudnak kezelni. Tavaly a békéltető testületek ügyszáma 3.542 volt, ebből 1.374 ajánlással végződött, 933 esetben megegyezés született, 90 kötelezést hoztak, 2.397 ügydöntő határozattal fejeződött be.

A FEOSZ ügyvezető elnöke szerint a békéltető testületek szerepének sokat hangoztatott megerősítése meg jelenik meg a jogszabályokban. Kitért arra, hogy a szövetség rendszeresen véleményezi a készülő jogszabályokat, a fogyasztóvédelem egységesítésére vonatkozó véleményüket is közölték, de észrevételeiket rendszerint nem veszik figyelembe a jogalkotók.

Krajcsik Szilvia, a FEOSZ jogi igazgatója a fogyasztóvédelmi tanácsadási tevékenység tapasztalatairól szólva elmondta: a jelenlegi jogi környezet alapján egyéni fogyasztói panaszok esetén a hatóságok általában nem tudnak eljárni. Jellemző, hogy a minőségi kifogásról, a reklamációról nem készül jegyzőkönyv, és még mindit előfordul, hogy a fogyasztók nem olvassák el a pénzügyi, biztosítási szerződések, reklámok kisbetűs részét. A FEOSZ jogi igazgatója szerint a pénzügyi szervezeteknek az üzleti etika alapján a nehézségekre is fel kellene hívniuk az ügyfelek figyelmét.

Kovács Krisztina, a FEOSZ szakértője elmondta, hogy a szövetség szerint a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló európai parlamenti és tanácsi irányelv (UCP irányelv) magyarországi átültetését nem önálló törvényben kellene szabályozni, hanem a fogyasztóvédelmi törvény módosításával át lehetne venni az európai irányelvet. A szövetség szerint a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat leküzdésére, az irányelv betartásának kikényszerítésére egy hatóságot kellene megjelölni, és ez az újonnan létrejött Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság lehetne.

Ajánljuk még:

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. február 19.

Szüksége van sürgős kölcsönre pénzügyi problémájának megoldásához, valamint vállalkoz...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Dékány Endre, 2020. február 18.

Hitelre van szüksége? Adunk mindenféle kölcsönt, például adóssághitel, üzleti kölcsön, o...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mária Ádám, 2020. február 16.

A nevem Mária Ádám, magyar, egyedülálló szülő, mielőtt a férjem meghalt, annyi adósságot...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza