Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Tudatos vásárlás, kevesebb szennyezéssel

MTI-Panoráma, 2007. szeptember 28. - péntek 09:44
Címkék: vásárlás, autó, egészség, fogyasztóvédelem
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Lakhelyünkhöz legközelebb eső helyen vásárolni -biciklivel, tömegközlekedési eszközzel, de legfőképp gyalog megközelítve a piacot vagy üzletet - környezetvédő magatartás. Erre hívták fel a figyelmet pénteken a Mobilitás és Bevásárlás Napja című, hírességek részvételével megtartott rendezvényen.


A Tudatos Vásárlók Egyesülete, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a Levegő Munkacsoport egésznapos rendezvénysorozatának része volt egy különleges kiállítás, "Hány kilométert eszel meg naponta?" címmel. A másik érdekes, a témához más módon kapcsolódó "tárlat": Hasznos holmik a gyalogos és biciklis közlekedéshez.

Ennél ínycsiklandóbbra sikerült a valódi ételek standja: a festői gyümölcsöspulton az összetevőket feltüntető táblákkal irányítják rá a szervezők a figyelmet a hazai őstermelőktől származó zöldségfélék és gyümölcsök fogyasztására. Keresték Budapest legtudatosabb vásárlóját is. Hogy ki lehet az? Aki a legtöbb széndioxidot megspórolva vásárolja be magának és családjának a szükséges ennivalókat. Ha ugyanis valaki egy kiló marokkói paprikát vesz - olvasható a program előzetesében - a szállítások miatt rögtön félkiló széndioxidot is vesz hozzá...

Mint a sajtótájékoztatón elhangzott, a helyi termékek vásárlásával nemcsak a környezetet védi a vevő, hanem a helyi gazdaság fenntartásához és fejlődéséhez is hozzájárul. Újra divatba jött piacon vásárolni, friss termékeket választani, megkóstolni a hipermarketekben nem kapható eredeti, kistermelőktől vett, régiókra jellemző árukat. Ezt mára sokan elfeledték, olyannyira, hogy ma már reklámozzák is a piacra járást a televízióban. Ennek jegyében fogant az az ötlet is, hogy az egykor volt vásárcsarnokok történetéről szóló kiállítást is megtekinthetik az érdeklődők a Hunyadi téren.

A tudatos vásárlás és az éghajlatváltozás összefüggéseit már több magyar középiskolákban oktatják és vetélkedőt is rendeztek a témában. A vetélkedő alapjául az Európai Bizottság Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatósága, valamint a Generation Europe Foundation középiskolai tanulóknak szóló Tudatos vásárló leszek című kiadványa szolgált. Ebből 300 magyarországi iskola kapott mintegy 36 ezer ingyenes példányt. Az európai országokban a tanterv részét képezik a tudatos vásárlás, a fogyasztóvédelem, a környezetvédelem és a hulladékgazdálkodás összefüggéseit taglaló tananyagok.

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kommentek

Mr. Dékány Endre, 2020. január 19.


Van rossz hitelképességi mutatója? Pénzügyi szempontból nem megfelelő? Hitelt adunk a...

Menekülés a UPC-től

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

giovannipiombi@gmail.com, 2020. január 15.

Komoly és gyors nemzetközi egyedi kölcsön-ajánlat.
Szeretne kölcsönt keresni anélkül...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza